Tinerii din Consiliul World Vision cer președintelui țării  înființarea unui Consiliu Național al Copiilor pe lângă Președinție, participare reală la decizii și șanse egale la educație pentru elevii din mediul rural: Ne dorim o Românie în care să învățăm, să creștem și să rămânem

103 vizualizări
Foto: World Vision România
De 1 iunie, copiii din Consiliul Consultativ World Vision România i-au adresat președintelui Nicușor Dan o scrisoare în care cer înființarea unui Consiliu Național al Copiilor și acțiuni concrete pentru copiii din mediul rural, dar și implicarea viitorului Guvern în susținerea schimbărilor.

Printre solicitările copiilor se numără:

  1. Crearea unui Consiliu Național al Copiilor pe lângă Președintele României, un cadru oficial pentru ca vocea copiilor să fie ascultată și să contribuie cu opinii privind educația, sănătatea, protecția și mediul.
  2. Participare reală a copiilor în deciziile care îi privesc, prin punerea în practică a legii participării și crearea unor spații reale de consultare.
  3. Șanse egale la educație: eliminarea abandonului școlar de la un ciclu educațional la altul și analfabetismului funcțional, precum și asigurarea condițiilor pentru învățare: hrană, căldură, sprijin emoțional.
  4. Educație care să dezvolte gândirea critică și să protejeze copiii în lumea digitală.

Redăm scrisoarea integrală, cu solicitările și mesajele copiilor:

“Vă felicităm pentru alegerea ca Președinte al României! Ne bucurăm să avem un lider care pune accent pe educație, incluziune și drepturile tuturor copiilor. Provenind din societatea civilă și fiind un activist dedicat, ne inspirați prin perseverență și curaj.

Noi suntem copii și tineri între 12 și 18 ani, din mediul rural și urban mic, parte din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România (CCC). Facem auzită vocea copiilor din mediul rural și milităm pentru șanse egale la educație, protecția copiilor și participarea reală la deciziile care ne privesc.

În satele României, educația — un drept fundamental — încă ne doare. Sunt copii care vin la școală fără pachet, muncesc în gospodărie și uneori abandonează școala. Educația nu se poate face pe stomacul gol.

Trăim într-o lume digitală, bombardați cu suprainformare și fake news. Școala încă încurajează memorarea mecanică, nu gândirea autonomă. Avem nevoie urgentă de educație care să ne dezvolte gândirea critică și să încurajeze dezbaterea, întrebarea și reflecția.

Ne dorim o Românie care să ofere copiilor protecție, unde să creștem stăpâni pe noi, activi, implicați, mai puțin vulnerabili la presiunea de grup sau bullying, capabili să luăm decizii informate și să participăm responsabil în comunitate.

România a adoptat o lege pentru participarea copiilor în procesul decizional, ceea ce ne bucură. Totuși, este nevoie de consultări reale. Credem în deschiderea dumneavoastră de a da voce copiilor și tinerilor.

Știm că aceste schimbări necesită implicarea dumneavoastră împreună cu viitorul guvern al României, pentru a asigura resursele și politicile necesare. Astfel, ce ne dorim și ce vă propunem:

  1. Crearea unui Consiliu Național al Copiilor pe lângă Președintele României, un cadru oficial pentru ca vocea copiilor să fie ascultată și să contribuie cu opinii privind educația, sănătatea, protecția și mediul.
  2. Participare reală a copiilor în deciziile care îi privesc, prin punerea în practică a legii participării și crearea unor spații reale de consultare.
  3. Șanse egale la educație: eliminarea abandonului școlar de la un ciclu educațional la altul și analfabetismului funcțional, dar și asigurarea condițiilor pentru învățare: hrană, căldură, sprijin emoțional.
  4. O educație care să dezvolte gândirea critică și să protejeze copiii în lumea digitală.

Noi nu ne dorim o Românie perfectă, ci una în care niciun copil să nu fie lăsat în urmă, unde să fim protejați, ascultați și implicați. Ne dorim o Românie în care să învățăm, să creștem și să rămânem. Suntem gata să fim parte din soluție și să ne implicăm alături de dumneavoastră pentru viitorul la care visăm.

Cu speranță și încredere,

Copiii și tinerii din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România”

Citește și:
Elevii din mediul rural, sprijiniți de World Vision România, au depășit media națională la simularea Bacalaureatului 2025 / Andra, cu nota 10 la proba la alegere: Liceul ar fi putut să ofere mai multe ore de pregătire practică sau sesiuni de lucru în grup, mai ales pentru materiile de Bac, și un spațiu liniștit unde să putem face temele


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doar 35 de elevi care au luat medalii la concursul sportiv școlar internațional Gimnaziada 2025 vor fi premiați de stat, potrivit FSSU / Restul dintre olimpicii sportivi performanți, care au obținut pentru România 174 de medalii în total, nu primesc nimic, pentru că ar fi fost înscriși de părinți

Doar 35 de elevi sportivi care au fost înscriși de Federația Sportului Școlar și Universitar (F.S.S.U) și au obținut medalii la competiția sportivă internațională Gimnaziada 2025, desfășurată anul acesta în…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2022. Regulamente actualizate pentru olimpiadele naționale, precum cele de Științe pentru juniori, „Tinerii Dezbat” și „Terra” de geografie au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

Elevii de clasa a VIII-a să învețe doar dimineața, colegiile naționale să organizeze admitere separată pentru cel mult o clasă, elevii care dau bacalaureatul să-și poată vizualiza lucrările printr-o aplicație, înainte de contestații – propunerile unei comunități de elevi

Elevii de clasa a VIII-a să învețe doar dimineața și colegiile naționale să organizeze concurs de admitere pentru cel mult o clasă, acolo unde sunt mai multe clase per specializare,…
Vezi articolul

Profesoara Iuliana Căplescu: A fost o mare eroare să fie eliminate tezele, copiii și profesorii știau că au mai mult de recapitulat și de consolidat / Le aduceau elevilor 25% în plus la medie, dacă nota era mare

Eliminarea tezelor școlare obligatorii „a fost o mare eroare”, a afirmat recent profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București, la emisiunea InfoEdu de la TVR.…
Vezi articolul