Toți educatorii trebuie să facă pentru copiii din grupele mari de grădiniță un raport descriptiv de evaluare. Documentul va fi obligatoriu la înscrierea în clasa pregătitoare 2025 / Model de raport

19.849 de vizualizări
Foto: captură – raport descriptiv de evaluare grupa mare
Toți educatorii trebuie să facă pentru copiii din grupele mari de grădiniță un raport descriptiv de evaluare în anul școlar 2024-2025. Documentul va fi obligatoriu la înscrierea în clasa pregătitoare 2025, conform proiectului de ordin pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea raportului descriptiv de evaluare, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației. 

Raportul reprezintă un document obligatoriu, care vine în completarea dosarului de înscriere a copilului în clasa pregătitoare. 

Părintele înmânează cadrului didactic din învățământul primar care a preluat copilul, în prima săptămână de școală, Raportul descriptiv de evaluare, potrivit proiectului. 

Raportul descriptiv de evaluare face parte integrantă din portofoliul educațional al copilului, conform dispozițiilor finale.

Proiectul de ordin mai conține modelul de raport descriptiv de evaluare, dar și instrucțiuni pentru cadrele didactice care îl completează.

Principalele prevederi din proiect:

Raportul descriptiv de evaluare, referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței, se completează pentru toți copiii din grupele mari din cadrul unităților de învățământ cu grupe de nivel preșcolar.

Scopul întocmirii Raportului descriptiv de evaluare îl reprezintă orientarea și optimizarea procesului de predare-învățare a copiilor în etapa școlară următoare, respectiv în clasa pregătitoare, sprijinind profesorul pentru învățământ primar/învățătorul, în procesul de personalizare a abordării didactice în funcție de interesele, nevoile și potențialul fiecărui copil, precum și în procesul de construire a sarcinilor de învățare optime, pentru întreaga formațiune de studiu și pentru fiecare copil în parte”, potrivit proiectului.

Modelul Raportului descriptiv de evaluare 
Ce conține Raportul descriptiv de evaluare

„Raportul descriptiv de evaluare este un document-tip, structurat pe următoarele secțiuni: 

a) Date de identificare ale preșcolarului;

b) Conținutul raportului, cu următoarele delimitări: 

  • Dezvoltare fizică
  • Competențe cognitive (în care se realizează consemnări ale indicatorilor comportamentali realizați/îndepliniți de copil, specifici Domeniului cognitiv și cunoașterea lumii, Dezvoltarea limbajului, comunicării și a premiselor citirii și scrierii)
  • Competențe socio-emoționale (în care se realizează consemnări ale indicatorilor comportamentali realizați/îndepliniți de copil, specifici Domeniului socio-emoțional,
  • Capacități și atitudini în învățare din Curriculumul pentru educație timpurie din Profilul de formare al absolventului și din Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani;

c) Observații, aprecieri si recomandări”, conform Art. 3. (1).

„Raportul descriptiv de evaluare este completat de către cadrul didactic/cadrele didactice de la grupa respectivă, în colaborare cu consilierul școlar angajat al unității de învățământ sau desemnat de CJRAE/CMBRAE, apelând la informațiile colectate din Caietul de observații și din Fișa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învățământul primar, precum și la informațiile colectate în urma discuțiilor cu părinții copilului”, conform proiectului.

Instrucțiunile de completare a Raportului descriptiv de evaluare

„Cadrul didactic/cadrele didactice asigură completarea raportului ținând cont de Instrucțiunile de completare a Raportului descriptiv de evaluare din Anexa nr.2.

Raportul descriptiv de evaluare este tipărit, semnat de cadrul didactic, de profesorul consilier școlar, de părinți, și înregistrat în unitatea de învățământ și, ulterior, la unitatea de învățământ unde copilul frecventează clasa pregătitoare.

O copie a Raportului descriptiv de evaluare întocmit este înmânată părinților/ reprezentanților legali ai copilului, cu mențiunea că aceștia au primit un exemplar și că raportul reprezintă un document obligatoriu, care vine în completarea dosarului de înscriere a copilului în clasa pregătitoare. Părintele înmânează cadrului didactic din învățământul primar care a preluat copilul, în prima săptămână de școală, Raportul descriptiv de evaluare.

În situația în care Părintele/reprezentantul legal al copilului se află în imposibilitatea de a depune Raportul descriptiv de evaluare la unitatea de învățământ unde înscrie copilul, în termenul stabilit sau refuză să îndeplinească această obligație, unitatea de învățământ are obligația de a păstra documentul în condiții de siguranță, urmând a fi predat unității de învățământ la care este înscris copilul, la solicitarea acesteia. 

Raportul descriptiv de evaluare se încarcă pe platforma informatică dedicată, conform unei proceduri elaborate de către CNPEE.

Inspectoratele școlare județene/al municipiului București, monitorizează completarea și valorificarea Rapoartelor descriptive de evaluare ale copiilor din grupa mare și efectele colaborării cadrelor didactice din învățământul preșcolar și primar, ale colaborării părinților/reprezentanților legali cu cadrele didactice pe durata parcurgerii de către copil a grupei mari și a clasei pregătitoare.

Conținutul Raportului descriptiv de evaluare este confidențial, iar unitatea școlară are obligația de a respecta Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE și de a asigura confidențialitatea și protecția datelor cu caracter personal”, conform documentului. 

DOCUMENT PROIECT Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea raportului descriptiv de evaluare referitor la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului, la finalul grupei mari a grădiniței
Citește și:
Ministerul Educației: Copiii sub 2 ani nu ar trebui să aibă acces la telefoane și tablete, implicit la jocuri – proiectul de ordin privind aprobarea Reperelor fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani.
Elemente de folosire a tehnologiei sunt introduse de la grădiniță în profilul absolventului pus în dezbatere publică


2 comments
  1. De ce semnat de părinți? E ridicol! Nu l-au întocmit ei. Alta e să ia la cunoștință informați cu diplomație de un consilier, așa da, că sa nu mai spun că doar la final de grădiniță nu e ok.
    E primitiv așa, înmânat, plus motiv să fie contestat la orice capriciu al unui părinte. Grădinița trebuie să îl încarce in platforma și gata, școala îl accesează de acolo.. Nu înmânat părinților….. altă tâmpenie harțogārească, pentru mai mult consum de hârtie și spații necesare în plus în arhiva școlii. Vă faceți că investiți în educația timpurie când de fapt adăugați niste bani la consumul de hârtie livrataă grădinițelor/CJRAE-CMBRAE. Reinventarea unei roți pe când?

  2. Sa-i spuneti doamnei ministru //// ca asteptam sa trimita topuri de coli albe ca sa avem pe ce sa le scoatem si tus pentru imprimanta, eventual sa cumpere imprimanta acolo unde nu exista si ca ii multumim tare mult ca ne ocupa timpul cu prostii din astea care au fost odata in sistemul de invatamant ca fisa psihopedagogica, dar s-a scos ca era inutila si irelevanta si s-a introdus fisa de progres despre care sigur n-are habar din moment ce a introdus alt lucru cu aceeasi finalitate, dar copiata din documente vechi. Ii multumim pentru jignirea adusa invatatoarelor care dau evaluari initiale la inceput de clasa pregatitoare ca sa cunoasca copilul, invatatoare care in loc sa se focuseze pe copil, se focuseaza pe citirea unor ineptii vechi de 3 luni, deoarece se stie cat de mult poate evolua copilul la aceasta varsta si pe care practic le considera incapabile de a cunoaste copilul. Doamna Deca, ne-ati demonstrat inca o data ca nu aveti nicio legatura cu sistemul. Abia asteptam sa scapam de dvs. si va invit chiar la mine la grupa sa fiti educatoare pentru o saptamana sa vedem cat timp aveti dvs. la dispozitie in fiecare zi ca sa intocmiti toate hartiile pe care le solicitati dvs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Rafila îl laudă pe Cîmpeanu că a ținut școlile deschise: A fost un adevărat apărător al drepturilor copiilor la educație, față de mandatul anterior, când Ministerul Educației se ocupa doar cu modul în care se închid mai repede școlile

Medicul Alexandru Rafila, senator PSD, a lăudat acțiunile recente ale ministrului Sorin Cîmpeanu, prin care școlile au fost menținute deschise. A fost un adevărat apărător al drepturilor copiilor la educație,…
Vezi articolul

BREAKING Ministerul Educației transmite inspectoratelor școlare să sesizeze organele de cercetare dacă părinții își retrag copiii de la școală / Învățământul la domiciliu nu este recunoscut în România – document

Ministerul Educației transmite inspectoratelor școlare să sesizeze organele de cercetare dacă părinții își retrag copiii de la școală, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. O altă măsură pe care ar…
Vezi articolul

La clasă, spune profesorul de geografie Daniel Anghel, puțini elevi știu de evenimente actuale: Ați văzut ce s-a întâmplat în Myanmar? – unul singur răspunde. Sunt prinși în lumea lor digitală / Cercetătoarea Carmen Cioflan, INFP, despre cutremurul de 7,7 care a provocat moartea a peste 3.500 de oameni: A fost atât de puternic, încât a fost înregistrat și în România

Cutremurul cu magnitudinea 7,7 produs în Myanmar pe 28 martie 2025 a fost unul dintre cele mai puternice evenimente seismice ale începutului de an, cu efecte devastatoare asupra populației și…
Vezi articolul

DOCUMENT Iohannis a decorat-o pe Daniela Vișoianu, controversata consilieră de la Ministerul Educației. Ea are contracte în derulare cu ministerul și Cumpănașu. Legăturile cu băieții deștepți din energie

Președintele Klaus Iohannis i-a acordat astăzi Danielei Vișoianu ordinul Național pentru Merit în grad de Cavaler, în cadrul unei ceremonii oficiale organizate la Cotroceni. Distincția i-a fost decernată la 4…
Vezi articolul

BREAKING Marea Britanie reintră în programul Erasmus. Studenții, profesorii, elevii și alți tineri din România vor putea aplica la proiecte de mobilitate din 2027, anunță comisara europeană Roxana Mînzatu

Marea Britanie va reveni oficial în programul Erasmus+ începând cu anul 2027, la șase ani după ce a părăsit schema de mobilitate educațională ca urmare a Brexitului. Anunțul a fost…
Vezi articolul