Trei tendințe pentru studenții care vor să studieze în străinătate

1.120 de vizualizări
Studenti / Foto: Pixabay.com
Interesul studenților români pentru Marea Britanie se menține ridicat, în pofida Brexit. Dar Olanda ia măsuri pentru a profita de pe urma ieșirii britanicilor din UE, pentru a-și întări atractivitatea pentru studenții străini, inclusiv români. Iar sectorul educațional care câștigă teren este cel al științelor, tehnologiilor și ingineriei.

O companie de consultanță în educație a prezentat, joi, principalele tendințe actuale pe care le constată în participarea studenților români la învățământul internațional.

  • Tendințele au fost prezentate de compania de consultanță IntegralEdu, joi, împreună cu British Council, partener la târgul educațional World Education Fair, care se desfășoară începând de vineri cu ediții la București și alte orașe mari din țară.
1. Marea Britanie rămâne în top, în pofida Brexit

Ieșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană nu se resimte, în acest moment, în privința interesului studenților români, potrivit IntegralEdu și British Council. Acestea au detaliat, joi, informațiile publicate de EduPedu.ro și au arătat, între altele:

  • Cu aproape 10.000 de studenți înscriși mai ales în programe de licență românii sunt a șasea cea mai mare comunitate de studenți din Marea Britanie – mai numeroși decât polonezii și irlandezii. Numărul de studenți români a crescut cu 12% până la totalul actual de 9.980.
  • Numărul aplicațiilor la universități din Marea Britanie rămâne similar celor din anul trecut (2750, față de 2800 acum un an și 2540 în 2018).
  • “Statul britanic menține împrumuturile de studii acordate studenților români și din restul UE, atât pentru programe de licență, cât și pentru cele de master” – Ana Maria Papp, reprezentantă IntegralEdu.
  • Anul acesta, considerat de tranzit post-Brexit, singurele schimbări sunt în zona formalităților prin care trebuie să treacă studenții români care vor să studieze în Marea Britanie. IntegralEdu și British Council nu au putut oferi evaluări referitoare la ce se va întâmpla cu cu cei care vor să studieze începând din 2021, de când Marea Britanie dorește să aplice și studenților din România regulile recent anunțate privind migrația. Întrebat de EduPedu.ro dacă există studii de impact pe această temă, din partea autorităților britanice, reprezentantul British Council a spus că nu are informații în acest sens.
2. Olanda ia măsuri să-și crească atractivitatea

Olanda rămâne pe poziția secundă, după Marea Britanie, în topul preferințelor studenților români, potrivit IntegralEdu.

Țara a anunțat recent înjumătățirea taxei de școlarizare în primul an universitar, care ajunge astfel la 1.072 euro, în cazul studiilor de licență. În cazul programelor master, taxa rămâne la nivelul de aproximativ 2.200 de euro.

Potrivit consultanților citați, Olanda este apreciată pentru:

  • programele în limba engleză;
  • pentru taxa de școlarizare;
  • pentru posibilitatea de a face internship pe perioada studiilor și care contează ca experiență profesională;
  • pentru posibilitatea de a combina teoria cu practica în facultate (o nouă abordare de învățare – dimineața cursuri, după-amiaza studii pe proiect în care studenții aplică ce au învățat dimineață – studii reale date de companii).
3. Domeniile care atrag mai mult interes din partea studenților

Sectorul numit “STEM” (Science, Technology, Engineering, Mathematics) atrage tot mai mulți studenți. Ce înseamnă acest lucru? Reprezentanți British Council au dat câteva exemple:

  • în biologie (științe), numărul studenților a crescut de la 225 acum 2 ani la 250;
  • în inginerie – numărul a crescut de la 150 în 2017-2018 la 265 în prezent
  • creșteri mari se simt și în alte zone din categoria Științe – fizică, chimie;
  • În computing s-a atins deja un plafon, iar numărul rămâne relativ constant, la circa 900 de studenți din România.

Alte domenii de interes pentru studenți români, potrivit IntegralEdu:

  • programe de studiu în Ecologie și Managementul Deșeurilor
  • psihologie/științe cognitive
  • istorie/filosofie
  • business
  • managementul ospitalității (în special în Olanda și Elveția)

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ioan-Aurel Pop, președintele CNATDCU, și vicepreședinții Andruh, Banabic și Dumitru: Autoritățile naționale să se pronunțe urgent dacă Curtea de Conturi a României are atribuții de oportunitate academică. Instituția a impus includerea în contabilitate a oricărui rezultat științific. Ce “valoare contabilă” ar avea o poezie de Mircea Cărtărescu?

Reacție dură a conducerii CNATDCU, la ingerințele academice ale Curții de Conturi a României care verifică zilele acestea dacă Ministerul Educației a pus în aplicare în universități recomandările de a…
Vezi articolul

ANALIZĂ Manualul de erodare a încrederii publicului că școlile pot funcționa în pandemie, scris zilnic de autorități: lipsesc informații-cheie despre transmisia în școli și populația afectată de închideri / Plus: comunicare șovăielnică și informații confuze

Desfășurarea activităților școlare, și așa complicată de situația epidemiologică, este supusă unor presiuni crescute, pe măsură ce autoritățile eșuează să ofere informații și date clare și relevante privind rolul școlilor…
Vezi articolul

Blocadă la publicarea tezelor de doctorat: Academia SRI, Universitatea Titu Maiorescu și Universitatea Cuza din Iași – printre cele care nu au trimis Bibliotecii Naționale nicio copie a doctoratelor, acuză senatorul USR Vlad Alexandrescu, care cere accesibilizarea lucrărilor de doctorat de la Academia SRI și desecretizarea studenților

Peste 20 de universități de stat și private nu și-au îndeplinit obligația de a trimite la Biblioteca Națională câte un exemplar pe hârtie și unul electronic al fiecărei teze de…
Vezi articolul

Între roboți, inteligență artificială și blockchain, profesorul nu va fi desființat, ci rezistă în rol central – raportul OECD Digital Education Outlook 2021, despre tehnologiile inteligente care transformă școala

Tehnologiile blockchain, inteligența artificială, roboții ca instrumente folosite în educație nu mai sunt prognoze utopice sau distopice privind școala, ci lucruri reale, explorate sau aplicate deja în sistemele de educație…
Vezi articolul