UPDATE Cel mai nou clasament al universităților din România, realizat de Ministerul Educației, a fost publicat oficial. Metaranking 2022: cele mai bune universități din România sunt Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București

4.798 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
UPDATE Ministerul Educației a publicat oficial Raportul anual privind Metarankingul Național aferent anului 2022, după ce Edupedu.ro a scris despre acesta și despre faptul că documentul întârzia să fie făcut public. Documentul – la finalul articolului.
Știrea inițială, publicată 12 mai 2023: Și anul acesta Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea din București și Universitatea Politehnica din București sunt cele mai bune universități românești, conform raportului anual privind metarankingul național – 2022, realizat de Ministerul Educației, așa cum a fost publicat el de o universitate din țară. Clasamentul, deși a fost realizat din prima parte a anului și, din informațiile Edupedu.ro, a fost transmis la sfârșitul lunii martie rectorilor, nu a fost publicat oficial până acum, iar Ministerul nu a răspuns nici solicitărilor de a-l consulta, făcute de Edupedu.ro în ultimele săptămâni.

În lipsa unei prezentări oficiale, el a fost publicat, în versiune sumară, de către cel puțin o universitate – cea din Oradea, care a emis, chiar, un comunicat prin care, pe 31 martie, anunța propriul rezultat în acest metaranking. Reprezentanți ai altor universități au confirmat că au primit la rândul lor lista publicată de instituția orădeană. Și aceasta, în condițiile în care este vorba despre un document de larg interes public, el stabilind o ierarhie a universităților românești în funcție de poziția lor în mai multe rankinguri internaționale și fiind folosit inclusiv pentru alocarea de fonduri de cercetare către instituțiile de învățământ superior.

Atât anul trecut, cât și la prima ediție a unui astfel de clasament, în 2016, Ministerul a publicat rapoarte detaliate despre analizele respective, lucru care, până în acest moment, nu s-a întâmplat cu cel mai nou metaranking.

Metarankingul Național – 2022, realizat de Ministerul Educației, nepublicat oficial:
  1. Universitatea “Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca
  2. Universitatea din București
  3. Universitatea Politehnica din București
  4. Universitatea de Medicină și Farmacie “Iuliu Hațieganu” – Cluj-Napoca
  5. Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila” – București
  6. Universitatea Transilvania din Brașov
  7. Universitatea Al. I. Cuza din Iași
  8. Universitatea de Vest din Timișoara
  9. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
  10. Academia de Studii Economice din București
  11. Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iași
  12. Universitatea de Medicină și Farmacie “Grigore T. Popa” din Iași
  13. Universitatea Politehnica Timișoara
  14. Universitatea din Oradea
  15. Universitatea “Ștefan cel Mare” din Suceava
  16. Universitatea din Craiova
  17. Universitatea “George Emil Palade” din Târgu Mureș
  18. Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca
  19. Universitatea “Dunărea de Jos” din Galați (notată în documentul Universității din Oradea cu locul 23)
  20. Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu
  21. Universitatea de Medicină și Farmacie “Victor Babeș” din Timișoara
  22. Universitatea “Ovidius” din Constanța
  23. Universitatea de Medicină și Farmacie din Craiova
  24. Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca
  25. Universitatea “Titu Maiorescu” din București
  26. Universitatea din Pitești
  27. Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București
  28. Universitatea Tehnică de Construcții din București
  29. Universitatea “Valahia” din Târgoviște
  30. Universitatea Tehnică Militară “Ferdinand I” din București
  31. Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Metarankingul reprezintă o ierarhizare a universităților be baza rezultatelor acestora în mai multe clasamente universitare internaționale, conform unei metodologii despre care Edupedu.ro a scris aici.

Clasamentul include doar 31 de universități (29 de stat, două private) dintre cele 93 câte există în România (53 de stat, 40 private).

Schimbări notabile față de anul trecut:

  • Intră în clasament, în segmentul final, Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca (universitate maghiară privată), precum și Universitatea Tehnică Militară Ferdinand I din București
  • Ies din clasament Universitatea de Petrol și Gaze din Ploiești și Universitatea din Petroșani
  • În top 10, Universitatea Cuza din Iași coboară de pe locul 5 pe locul 7, în timp ce UMF Carol Davila urcă de pe locul 8 pe 5. Intră în top, pe locul 10, ASE București (situată anul trecut pe locul 12)

Doar primele 5 universități reușesc să acumuleze peste 15 puncte. Numărul este în creștere, însă, față de anul trecut, când doar primele trei realizau acest lucru.

Comparativ cu metarankingul Centrului Qualitas al UBB, publicat în noiembrie, nu există nicio diferență în top 8, în timp ce între pozițiile 9 și 10 (Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și ASE București) apare o rocadă.

Raportul de Metaranking universitar național 2022 – integral:
Citește și:
Cele mai bune universități din România – metaranking 2021, clasamentul Ministerului Educației: Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București – în top 3
ULTIMA ORĂ Cele mai bune universități din România: Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București se mențin pe primele locuri în Metarankingul universitar 2022 / Primele universități de medicină își întăresc poziția, Universitatea de Vest din Timișoara și Al. I. Cuza din Iași coboară ușor
DOCUMENT Ministerul Educației va realiza un nou clasament “oficial” al universităților românești, cu aceeași metodologie ca metarankingul universitar de anul acesta – proiect

3 comments
  1. Clasamentul este subiectiv, nu reflecta competente pe fiecare cadru didactic. Parametrii sunt analizați cantitativ, nu se face o medie aritmetica pe cadru didactic. O universitate cu 100 de cadre didactice bine pregătite este în urma unei universități cu 500 de cadre didactice slab pregătite. Universitatea Babeș-Bolyai are cei mai mulți profesori și cei mai mulți std., aprox 60000. Dacă s-ar raporta la nr. de profesori Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava ar fi în fata univ. Babeș-Bolyai.

  2. Un clasament subiectiv/irelevant . Universitateate Tehnica din Cluj se afla in top 10. Secția de arhitectura din cadrul acestei universități este jalnică, 99.90% dintre studenți (cel puțin cei de generație cu mine ) pot confirma asta.

    Multe nereguli :
    -eram prea mulți in an, aprox 130 (este greu sa te concentrezi ca si cadru didactic pe atât de multe proiecte , prin urmare trebuie sa faci totul superficial )
    -lipsa feedback
    – foarte multi profesori fără vocație, putini au fost ok.
    – mult volum de munca, efectiv nu aveam timp fizic sa dorm sau sa procesez informația
    – materii inutile, de umplutura(care nu-mi folosesc la nimic acum când practic meseria ).
    -multă teorie, extrem de putina practica
    -nu ne au învățat sa proiectam pe calculator, a fost un curs scurt din care am învățat foarte puțin, spre deloc. Google și youtube au fost profesori in timpul liber -din nefericire

    -nu ne-au pregătit sa proiectam in viața reala , studenții nu știu sa gestioneze /elaboreze o documentație pentru autorizație de construire, învață asta din practica /stagiu.
    -etc

    Însă da , e acreditata și văzută bine din exterior sau de către ministerul educației 😕.
    Deși am avut o medie generală buna , pentru mine nu are valoare UT Cluj !

    Ps : Am văzut alt sistem prin experiența Erasmus, unul mai uman in care aveai răgaz sa procesezi ceea ce faci, unde puteam dormi si învață in condiții decente, unde profesorii îți ofereau feedback astfel încât sa înveți ceva din greșeli . Așadar- se poate mai bine !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea, despre cum se poate „forța” perfecționarea profesorilor, în trei faze, pentru învățământul hibrid / Nu cred că e sarcina unui ministru, dar dacă un întreg guvern își asumă această politică, nimic nu-l poate opri să o pună în practică

O modalitate de „a forța” perfecționarea profesorilor ar putea fi făcută în trei faze, spune Mircea Miclea, citat de spotmedia.ro. Profesor universitar și fost ministru, Miclea „nu crede că e…
Vezi articolul

Performanța în educație, alături de sănătate și incluziune, pune frână calității vieții și bunăstării sociale din România – studiul Indicele de Progres Social 2021 / Locul 73 la nivel internațional, pentru Acces la educație de bază

Accesul la educație este domeniul cu cele mai numeroase slăbiciuni pentru care este “depunctată” România în cea mai recentă analiză privind calitatea vieții și bunăstarea socială în țările lumii, studiu…
Vezi articolul
Inspecția specială

Este potrivită evaluarea profesorilor de către elevi? Poate să submineze autoritatea profesorului feedback-ul elevilor asupra activității la clasă? – Dragoș Iliescu, psiholog expert în testare educațională

Elevii vor da feedback cu privire la activitatea profesorilor la ore, începând de anul școlar viitor, potrivit unui ordin semnat de ministrul educației și care așteaptă publicarea în Monitorul Oficial.…
Vezi articolul
Ligia Deca / Foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

Cine este Ligia Deca, noul ministru al Educației: primul ministru fără grade de profesor sau cercetător finalizate, fost lider al asociației studenților, inginer naval și de navigație, absolventă a Universității Maritime Constanța, consilier prezidențial și coordonatorul România educată

Ligia Deca (40 de ani) preia Ministerul Educației fără a avea nicio experiență de management în educație, direct de pe postul de consilier al președintelui Iohannis care a coordonat proiectul…
Vezi articolul