Universitatea Babeș-Bolyai: Suntem cea mai reprezentativă universitate din țară în cercetare, potrivit Indicatorilor Esențiali de Știință din sistemul Web of Science

2.119 vizualizări
Babeș-Bolyai - Mobilități virtuale
Foto: UBB / Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Universitatea Babeș-Bolyai arată, într-un comunicat emis luni, că este “cea mai reprezentativă universitate românească în cercetarea științifică, atât global, cât și pe domenii”, conform Indicatorilor Esențiali de Știință (ESI – Essential Science Indicators) din ultimul deceniu. Instituția precizează că evaluarea se bazează pe ESI din sistemul Web of Science evaluați în perioada ianuarie 2011 – februarie 2021 și actualizați pe 13 mai a.c.

Potrivit comunicatului UBB, în analiza ESI au fost identificate 7.108 instituții ale lumii care au avut contribuții în cel puțin unul dintre cele 22 de domenii Web of Science și care se regăsesc, prin prisma citărilor primite, între primele 1% instituții care contribuie esențial la știință. În acest context, UBB arată că este “prima universitate din țară, aflându-se între primele 1% instituții ale lumii care au contribuții esențiale la știință (1.454 în analiza generală a instituțiilor care prin citările primite se află între primele 1%)”.

Universitatea arată că se regăsește în 9 dintre cele 12 domenii în care se află vreo instituție din România:

  • “Prima și singura din România în domeniul Psychiatry/Psychology și între primele 1% instituții din lume care publică în acest domeniu (poziția 636 din 796 incluse în 1%). 
  • Prima din România în domeniul Engineering și între primele 1% instituții din lume care publică în acest domeniu (poziția 598 din 1722 incluse în 1%).
  • Prima din România în domeniul Environment/Ecology și între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 930 din 1257 incluse în 1%); din țară apar doar două instituții între primele 1%.
  • Prima din România în domeniul Geosciences și între primele 1% instituții din lume care publică  în acest domeniu (poziția 765 din 806 incluse în 1%); din țară apar doar două instituții între primele 1%.
  • Prima universitate din România în domeniul Mathematics (poziția 5 dacă considerăm și institutele de cercetare) și între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 247 din 289 incluse în 1%).
  • În domeniul Social Sciences (general) UBB ocupă locul 2 în țară între universități, aflându-se între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 1.488 din 1.707 incluse în 1%); din țară apar doar două instituții între primele 1%.
  • În domeniul Plant & Animal Science UBB ocupă locul 2 în țară între universități, aflându-se între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 1.394 din 1.402 incluse în 1%); din țară apar doar două instituții între primele 1%.
  • În domeniul Chemistry, UBB ocupă locul 2 între universitățile din țară și locul 4 dacă considerăm și institutele de cercetare, aflându-se în continuare între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 985 din 1.448 incluse în 1%).
  • În domeniul Physics, UBB ocupă în țară locul 3 între universitățile din țară și locul 6 dacă considerăm și institutele de cercetare, aflându-se în continuare între primele 1% instituții ale lumii care publică în acest domeniu (poziția 731 din 768 incluse în 1%).”

Citește și: Controlul asupra învățării, fondurile publice, experiența copiilor, printre lucrurile care vor influența “revenirea la normal” în școli, din toamnă – analiză Forbes

Universitatea Babes Bolyai Cluj Napoca / Foto: UBB


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele cinci mari universități din Consorțiul Universitaria protestează față de “legea abuzivă” referitoare la menținerea pensionarilor pe post până la 70 de ani, fără acordul angajatorului: Legiuitorul încalcă legea printr-o intervenție abuzivă

“Noi, cele cinci mari universități membre ale Consorțiului Universitaria, considerăm inacceptabil ca tocmai legiuitorul să încalce legea, prin intervenția sa abuzivă într-un domeniu care aparține exclusiv factorilor decizionali ai unei universități”,…
Vezi articolul

SURSE Proiectul Legii Deca, măsuri de contrareformă în educație: Noi funcții de conducere a universităților ar urma să poată fi create de senate, pe “modelul Marga”, pentru “parcarea” rectorilor care vor să-și mențină influența fără să se mai expună unui nou mandat

Senatele universităților din România ar urma să poată înființa noi funcții de conducere a instituțiilor de învățământ superior, pe lângă funcțiile de rector, prorector, director administrativ, decan, prodecan, director de…
Vezi articolul

OFICIAL Drepturile studenților cu dizabilități și/sau cu cerințe educaționale speciale: resurse și materiale adaptate, locuri gratuite în tabere, însoțitor în timpul cursurilor sau susținerii examenelor

Studenții cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale au dreptul la resurse și materiale adaptate, locuri gratuite în tabere, însoțitor în timpul cursurilor sau susținerii examenelor, iar universitățile pot înființa departamente…
Vezi articolul

Prezența în politică și administrație a unor persoane care au obținut titluri academice prin fraudă e un “risc major de securitate regională”, afirmă două organizații studențești din Iași și Basarabia / Ele amenință cu proteste dacă proiectele de legi ale educației, care “urmăresc amnistierea plagiatorilor”, ajung în Parlament

“Frauda academică este una dintre cele mai mari amenințări la adresa siguranței regionale și a flancului estic al NATO, având în vedere că permite promovarea în politică și în administrația…
Vezi articolul