Universitatea de Vest din Timişoara (UVT) și-a conectat infrastructura de digitalizare la rețeaua europeană / Platforma online a înregistrat peste 3.000 de legitimaţii digitale în prima zi de lansare – rectorul UVT, Marilen Pirtea

351 de vizualizări
Educație media pentru liceeni: ce își propune acest proiect
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Universitatea de Vest din Timişoara (UVT) a marcat o premieră în spaţiul universitar digitalizat din România, conectându-și infrastructura la reţeaua europeană, informează Agerpres. Instituția de învățământ s-a alăturat iniţiativei Comisiei Europene – European Student Card (ESC), care va facilita procese academice, inclusiv mobilitatea de studii, utilizând tehnologii moderne.

Pentru aceasta, UVT a creat un întreg flux automatizat, total digital, dar şi o aplicaţie automatizată care generează, în acelaşi context, legitimaţia de student, arată un comunicat al Universității de Vest din Timișoara. „European Student Card” va permite fiecărui student să se identifice şi să se înregistreze electronic, cu uşurinţă şi în siguranţă, la instituţiile de învăţământ superior din Europa, eliminând necesitatea finalizării procedurilor şi a lucrărilor pe hârtie.

Instrumentul creat va permite dezvoltarea, într-un mod integrat, de legitimaţii, carnete de note şi alte elemente solicitate de legislaţia naţională şi europeană, evitând statul la cozi, tipăritul a zeci de mii de elemente şi încărcarea administrativă de rigoare, la câteva click-uri distanţă.

„UVT este acum o universitate digitalizată, care s-a transformat semnificativ în 2020 şi 2021. Pandemia ne-a obligat să accelerăm procesele de digitalizare pe care le aveam planificate. Rezultatele sunt spectaculoase, iar între acestea se află şi implementarea noului instrument digital de identificare a calităţii de student european, o reuşită majoră aliniată proceselor de digitalizare, inovare şi transformare a UVT. Reacţiile studenţilor sunt pe măsura aşteptărilor, platforma online înregistrând peste 3.000 de legitimaţii digitale în prima zi de lansare”, a declarat rectorul UVT, Marilen Pirtea.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre noile teste anuale de alfabetizare funcțională: Vom avea informația încă din școala primară și gimnazială în fiecare an, cât să facem intervențiile necesare, să nu mai avem 40% dintre elevi care nu sunt la nivelul funcțional pentru PISA / Ministerul pe care-l conduce are aceste date din 2012 și niciodată nu le-a folosit

Testarea anuală a „alfabetizării funcționale” a elevilor este prevăzută în proiectul legii învățământului, varianta Deca, iar rezultatele la aceste testări nu vor fi folosite pentru a pune note în catalog,…
Vezi articolul

VIDEO Copiii se simt singuri și izolați la școală, profesorii nu îi întreabă și nu discută cu ei despre problemele personale, spune Alina Sava, expert în Educație al Băncii Mondiale. Diriginții vor avea rol central în programul de reducere a abandonului școlar, vor fi formați să devină „coacher” pentru clasele lor și vor introduce date în SIIIR pentru care vor fi plătiți

„Copiii, când au fost întrebați dacă discută despre problemele lor personale cu cineva din școală, ei au spus că nu, ceea ce este foarte greu. Ne-am dat seama că ei…
Vezi articolul

OFICIAL Legea 141/2025, legea Bolojan, a intrat în vigoare. Prevederile care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă

Creșterea normei didactice la învățământul preuniversitar cu 2-4 ore, tăierea burselor de reziliență și excelență pentru elevi, reducerea numărului de burse de merit cu mai mult de jumătate, reducerea fondului…
Vezi articolul
Principalii indicatori pentru Educația din România

Mihaela Nabăr, director World Vision România: Avem o Românie a mai multor Românii. În mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar este, în unele cazuri, de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban

Directorul World Vision România Mihaela Loredana Nabăr, care deţine şi funcţia de consilier onorific al ministrului Educaţiei, afirmă că echitatea în sistemul de învăţământ este o prioritate. Aceasta este de…
Vezi articolul