Vasile Bănescu (BOR), replică pentru Ligia Deca: Noţiunea de diversitate nu poate fi introdusă într-un text de lege, întrucât legea consfinţeşte lucruri care devin obligatorii

3.630 de vizualizări
Vasile Bănescu / Foto: Ilona Andrei – G4Media.ro
„Noţiunea de diversitate nu poate fi introdusă într-un text de lege, întrucât legea consfinţeşte lucruri care devin obligatorii, a declarat purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, referindu-se în mod special la diversitatea sexuală, într-un comunicat transmis Agerpres, deși ministra Educației, Ligia Deca, a precizat că nu există în lege nicio referire la ideologia de gen și că motto-ul Uniunii Europene este „Uniți în diversitate”.

Dacă diversitatea ar fi introdusă în legea învăţământului, „ar deveni un jenant şi nefiresc subiect de discuţie între cei ce ar trebui să aplice legea (profesorii) şi cei ce ar trebui să îşi declare această intimă orientare ca într-un aberant simulacru de ‘spovedanie’ publică (elevii)”, susține Vasile Bănescu, potrivit comunicatului de presă.

”În legătură cu insuficienta şi lipsita de obiectivitate discutare a relevanţei ‘diversităţii’ (sexuale) ca aşa-zisă valoare integrabilă într-o Lege a Învăţământului. Irelevanţa valorică a diversităţii în sine este evidentă, întrucât diversitatea (sexuală sau nu) este un dat, nu o valoare (legiferabilă sau promovabilă). Noţiunea de ‘diversitate’, noţiune care acoperă azi o largă sferă socială (etnică, culturală, lingvistică, sexuală etc) şi pe care absolut nimeni cu aderenţă la realitate nu o contestă, nu poate totuşi rămâne neclarificată onest într-o dezbatere legislativă şi, desigur, din respect faţă de logică, nici nu poate fi introdusă într-un text de lege, întrucât legea consfinţeşte lucruri care devin obligatorii, ceea ce în cazul ‘diversităţii’ este nu doar inadecvat, ci şi ridicol-absurd”, a declarat Vasile Bănescu, într-un comunicat transmis Agerpres de Biroul de presă al Patriarhiei Române.

Vasile Bănescu a precizat că ”BOR şi cultele religioase din România nu se situează împotriva diversităţii omniprezente în realitate, ci doar critic faţă de transformarea punctuală a conţinutului diversităţii sexuale în obiect de promovare şi propagandă în spaţiul şcolii, care trebuie să rămână prin excelenţă unul liber şi ocrotit de orice formă de ideologizare, inclusiv de orientare a înclinaţiei intime a tinerilor prin influenţare subversivă şi prin validare a unor concepte sau constructe  (precum cel de ‘gen’) de către instituţia şcolară însăşi”.

Potrivit oficialului BOR, ”dincolo de faptul că ‘diversitatea’ – în toate atributele ei – nu este o valoare în sine şi nu se dobândeşte prin alegeri şi eforturi personale, fiind compusă din date structurale ale persoanei, dincolo de faptul că nicio lege nu poate statuta şi impune ‘valori’ sau alte repere consfinţite deja în textul Constituţiei, ‘diversitatea nu poate deveni obiect de promovare sau propagandă”.

”Putem promova oare ritmurile anotimpurilor, culorile toamnei, diurnul şi nocturnul, limbile pământului, aromele câmpului? Le putem face propagandă? Cu atât mai mult cu cât diversitatea se referă inclusiv la viaţa sexuală/ intimă a unei persoane, care, în contextul includerii noţiunii de diversitate într-o lege a învăţământului, ar deveni un jenant şi nefiresc subiect de discuţie între cei ce ar trebui să aplice legea (profesorii) şi cei ce ar trebui să îşi declare această intimă orientare ca într-un aberant simulacru de ‘spovedanie’ publică (elevii). În mod evident şi subînţeles, NIMENI nu trebuie discriminat pe absolut niciun motiv, dar nici privilegiat prin promovare şi propagandă validate de o lege, oricare ar fi ea”, a arătat Bănescu.

Cultele reprezintă cea mai consistentă parte a realei ‘societăţi civile’ compuse din foarte multe milioane de oameni care aderă liber la valori religioase şi culturale validate de-a lungul istoriei omenirii, nu în timpul unui curs rapid de activism politico-ideologic, şi, conform Constituţiei, cultele au inclusiv un recunoscut rol moral în educaţia publică, fiind partenere sociale ale statului român neutru religios, nu subalterne manipulabile ale acestuia, adaugă Vasile Bănescu, potrivit sursei citate.

”Din această înaltă raţiune, cultele religioase au dreptul constituţional să propună şi să argumenteze amendamente la legile educaţiei, datoria şi intenţia lor fiind în cazul de faţă observarea şi denunţarea încălcării libertăţii elevilor şi profesorilor de a nu fi supuşi unor intruziuni de natură ideologică sau unor excese legislative dictate de ideologie, aşa cum este ideologia neomarxistă, cea care promovează perfid în spaţiul public idei şi practici contrare firescului: sexualizarea minţii copiilor (educaţie explicit sexuală de la vârste fragede; în multe ţări din Occident chiar şi în grădiniţe); denaturarea noţiunii de familie naturală (mamă, tată, copii) sau a derivatelor accidentale ale acesteia (familie monoparentală, familie rezultată din adopţie, familie formată din bunici şi nepoţi sau fraţi rămaşi singuri); abuzarea instituţiei căsătoriei prin forţarea deschiderii ei către cupluri de acelaşi sex, sfidându-se astfel frontal raţiunile existenţei acestei venerabile instituţii; denigrarea programatică a creştinismului şi a relaţiei dintre cultele religioase şi şcoală, sugerându-se viclean că acestea livrează o aşa-zisă îndoctrinare sau ‘ideologie religioasă’. Dacă aceasta apare punctual, ea trebuie desigur denunţată”, a transmis Vasile Bănescu.

Purtătorul de cuvânt al BOR mai spune că religia predată în conţinuturile ei morale, istorice şi culturale unor tineri care au dreptul la o formare intelectuală completă nu este niciodată o ‘ideologie’, ci o materie în sine valoroasă care a existat şi există în toate ţările civilizate, pentru că civilizaţia şi civilitatea au legătură cu spiritualitatea.

”A fi devenit un om educat înseamnă inclusiv a fi avut şansa să te fereşti la timp de trucarea realităţii, de malformarea ei ideologică prin propaganda de absolut orice tip, inclusiv religios, formându-ţi astfel sănătosul spirit critic şi discernământul capabil să opereze cu claritate morală şi axiologică de-a lungul întregii tale vieţi”, a concluzionat Bănescu, conform comunicatului de presă

Informații de context

Edupedu.ro a scris pe 14 martie că reprezentanți ai 13 culte religioase din România au trimis o scrisoare către Ligia Deca, în care îi cer să elimine definiția „diversității” din proiectul legii învățământului preuniversitar și obligația cadrelor didactice de a promova „diversitatea, ca resursă de învățare, pentru a genera elevilor atitudini incluzive și tolerante”.

Ligia Deca a precizat că nu există în lege nicio referire la ideologia de gen și că motto-ul Uniunii Europene este „Uniți în diversitate”. „Este clar că în școală este absolut normal să prețuim copiii indiferent de caracteristicile lor. Un copil stângaci este la fel de apreciat ca un copil dreptaci, un copil care provine din mediul rural față de un copil care provine din mediul urban. Nu cred că ne dorim să nu prețuim diversitatea în educație, cred că, din contră, avem cu toții foarte mult de câștigat de pe urma sa”, a adăugat Ligia Deca.

Citește și:
Diversitatea să nu mai fie definită în proiectul legii învățământului, iar profesorii să nu mai fie obligați să o promoveze, îi cer Ligiei Deca reprezentanții cultelor religioase, la inițiativa Patriarhiei ortodoxe. Acestea mai solicită ca sintagma „orientare sexuală” să fie ștearsă din document
Biserica Ortodoxă Română, reacție virulentă la legile Deca: Ideologia de gen a fost propusă „fără discernământ” în legile învățământului / Obligația de a promova „diversitatea sexuală” în școală este total „abuzivă” și „nocivă
VIDEO Replică la solicitarea bisericilor. Ligia Deca apară “diversitatea”: Nu există în lege nicio referire la ideologia de gen. Să nu uităm că motto-ul Uniunii Europene este ”Uniți în diversitate”

7 comments
  1. În esență, bisericile vor ca tot ceea ce ține de sexualitate (și nu este vorba doar despre realitatea diversității orientărilor sexuale, ci și despre “normalul” în sexualitate) să fie subiect TABU.
    Copiii, tineretul, adolescenții să nici nu audă despre probleme privind sexualitatea în interiorul unei școli, fiindcă se creează, după cum susține sau da de înțeles Biserica ortodoxa, și nu numai ea, ideea că diversitatea sexuală este încurajată a fi asimilată oarecum de către tineret, chiar legiferata sau trimisă subtil spre “legalizarea” sa neoficială. Simpla prezență a acestor subiecte în interiorul unei școli pare, în opinia grupărilor religioase, să incite simțurile și mințile tinerilor, altfel încât aceștia să se rătăcească spiritual.
    Așa gândește Biserica conservatoare și dogmatică.
    Însă realitățile nu pot tăgaduire sau ascunse sub preș. Cu cât ascunzi mai tare o realitate, cu atât devii mai ciudat și mai suspect. Biserica nu poate să controleze sau să aibă drept de apel asupra vieții personale și intime a nimănui. Dacă ține morțiș să impună ea reguli, așa cum se întâmplă în statele fundamentaliste, cu poliția moravurilor, să vină în primul rând cu dovezi absolute pentru întreaga omenire (nu doar pentru oamenii care se nasc întâmplător în țări “creștine” statistic și mai mult pe hârtie) privind principale doctrine ale acesteia. Biserica are putere doar în baza credinței și naivității oamenilor, dar ar trebui trezită la realitate și asaltată cu întrebări grele și incomode care să o provoace să își justifice existența și drepturile pe care și le asumă cu aroganță de a modela ea însăși viața fiecăruia dintre noi.

  2. Dex-ul ne spune ca antonimele diversitatii sunt: identitate, unicitate, unitate. Deci daca-i ordin ca prin toate mijloacele sa se elimine pas cu pas identitatea individului sau unicitatea acestuia e musai de promovat diversitatea. Sigur ca-i cusuta cu ata alba manevra avand in vedere ca de ceva vreme o parte dintre popoarele Europei au pus de-o Uniune care ca sa functioneze cat de cat are nevoie de unitate. Deci, e vizibil ca scopu-i zanzania cand vor ca toate valorile pe care a fost cladita lumea pana mai ieri sa fie intoarse cu fundu-n sus astfel incat sa nu se mai inteleaga om cu persoana. ,,Conducatorii nostri” se straduie sa tina pasul fiind mult in urma fata de tarile ,,mai civilizate”. De ex. luna trecuta spaniolii au legalizat zoofilia modificand codul penal astfel incat intretinerea de relatii sexuale cu animalele va fi pedepsita penal numai daca provoaca animalelor ,,vătămare care necesită tratament veterinar pentru a-și restabili sănătatea”. Pentru analfabetii functional e musai de precizat ca antonim inseamna opus/ contrar.

  3. Slava Domnului! Biserica Ortodoxa a fost cea care a ținut neamul românesc sa reziste atâtea veacuri sub ocupație musulmană sau a altor confesiuni. Noi ne-am născut ortodocși ca neam. Nu ajunge o minoritate, pe care noi, culmea, nu o ponegrim (ca doar nu îi urmărim și îi băgăm la închisoare, Doamne ferește), sa ne impună noua ce sa facem in scoli. Sa dea Dumnezeu sa fie bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației, până pe 4 decembrie, numele școlilor cu elevi romi care necesită intervenția unui mediator școlar – document

Până pe 4 decembrie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației, printre altele, numele școlilor cu elevi romi care necesită intervenția unui mediator școlar, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Solicitarea…
Vezi articolul

Elevii capabili de excelență pot promova doi ani de studii într-un an școlar, iar colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să devină unități-pilot, anunță ministrul Cîmpeanu / Acesta își reafirmă sprijinul pentru admiterea prin concurs în clasa a IX-a la colegiile naționale

Colegiile naționale care înființează clase de excelență trebuie să obțină statut de unitate-pilot de excelență, iar în aceste unități-pilot “elevii capabili de excelență” pot desfășura activități suplimentare, arată ministrul Sorin…
Vezi articolul

Angajarea ca profesori de „Educație pentru viață” în școli a persoanelor din ONG-uri sau alte instituții, propusă de secretarul de stat Sorin Ion: În fața elevului la clasă să poată să fie nu numai un profesor pe diploma căruia scrie profesor

Angajarea ca profesori de „Educație pentru viață” în școli a persoanelor din ONG-uri sau alte instituții, a fost propusă de secretarul de stat în ministerul Educației, Sorin Ion, în cadrul…
Vezi articolul