World Vision România – campanie de strângere de fonduri pentru digitalizarea şi modernizarea şcolilor din zonele sărace

234 de vizualizări
Sursa: World Vision Romania

 

Fundaţia World Vision România a lansat, luni, o campanie de strângere de fonduri pentru a pregăti şcolile, elevii şi profesorii din mediul rural pentru redeschiderea şcolilor în toamnă. Scopul campaniei este de a oferi infrastructură digitală pentru aproximativ 6.000 de copiii şi 100 de profesori din 80 de comunităţi nevoiaşe de la sate, iar 27 de şcoli şi grădiniţe ar putea fi modernizate.

World Vision notează că această campanie vine „la sfârşitul unui an şcolar marcat de pandemia de coronavirus, în care şcolile din mediul rural sunt complet nepregătite pentru toamnă, starea lor fiind una critică: clădiri, spații de învățare și spații sanitare neadecvate, infrastructură digitală precară, lipsă de dotări şi materiale didactice moderne”.

Persoanele care vor să-i sprijine pe copiii de la sate care vor să continue să înveţe, însă ar putea fi lăsaţi în urmă pentru că nu au resurse, pot să doneze fie prin SMS la 8864 cu textul SPERANŢĂ (cost 4 euro), fie direct pe site-ul campaniei -, unde se poate dona orice sumă.

World Vision, despre „digitalizarea la sate”
  • Cifrele arată clar că decalajul dintre școlile de la sat și cele de oraș rămâne unul profund.
  • Sărăcia și excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate față de orașe. Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în școli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce privește digitalizarea. Conform datelor din Raportul de bunăstare a copilului din mediul rural (World Vision Românnia, 2018), 62% dintre gospodăriile de la sat aveau conexiune la internet, iar 58%, aveau computer sau laptop. 96% dintre respondenți afirmau că au telefon mobil, însă nu este neapărat vorba despre smartphone-uri.
  • 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (ex. laptop, tabletă, desktop) pentru școala (IRES, 2020)

World Vision, despre starea şcolilor din mediul rural:

  • Conform datelor oficiale, 1200 de şcoli nu aveau toalete corespunzătoare la sfârşitul anului 2019.
  • Conform unei anchete realizată de echipa Băncii Mondiale, în colaborare cu Ministerul Educației Naționale, în 2018 20% dintre unitațile școlare NU aveau autorizație sanitară de funcționare sau erau în curs de autorizare, 1 din 6 școli din România NU avea acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă, școli concentrate în general în zone rurale, iar 42% dintre clădirile în care funcționează școli sunt amplasate în zone cu risc seismic ridicat, iar aproximativ 30% dintre aceste clădiri au fost construite înainte de 1963.
  • Conform aceleiaşi anchete, 2.197 de școli din România, în care studiază un număr total de 228.420 de elevi nu au sisteme centralizate de încălzire, peste 25% din școlile din România, cu precădere cele din zonele rurale, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire, iar 72% dintre școlile care se încălzesc cu sobe sunt amplasate în zonele rurale, în special în zona Moldovei.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

USR îi cere ministrului Educației, Ligia Deca, să vină în comisiile de învățământ din Parlament săptămâna viitoare pentru „a-și clarifica poziția față de legile Educației: Dorim să ne lămurim dacă va închide ochii la grupurile de interese care au fost în spatele scrierii acestor legi”, spune senatorul Ștefan Pălărie

Ministrul Educației este chemat de USR în comisiile reunite de specialitate din Parlament, pentru a-și clarificat mandatul: „Dorim să ne lămurim dacă doamna Ligia Deca va închide ochii la grupurile…
Vezi articolul

CLASAMENT Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai, ASE București și Universitatea Lucian Blaga – primele dintre cele 17 universități românești incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2023

Universitatea din București este prima dintre cele 17 instituții românești de învățământ superior incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking. Publicat joi, acesta…
Vezi articolul

Admitere liceu 2023. Testările de limbă străină și probele de aptitudini pentru liceele vocaționale încep miercuri. Numele și prenumele candidaților vor fi anonimizate, potrivit Ministerului Educației – document

Pentru admiterea la liceu 2023, testările de limbă străină și probele de aptitudini pentru liceele vocaționale încep miercuri, 17 mai, și durează până pe 19 mai, conform calendarului oficial. Numele…
Vezi articolul

Noua componență a Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar, schimbată din nou. Sunt înlocuite fosta șefă a ISJ Iași care a fost numită prefect și fosta președintă a Consiliului Național al Elevilor

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a aprobat, prin ordinul de ministru nr. 5.180 din 4 august 2025, noua componență a Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP) – organism care…
Vezi articolul