World Vision România – campanie de strângere de fonduri pentru digitalizarea şi modernizarea şcolilor din zonele sărace

217 vizualizări
Sursa: World Vision Romania

 

Fundaţia World Vision România a lansat, luni, o campanie de strângere de fonduri pentru a pregăti şcolile, elevii şi profesorii din mediul rural pentru redeschiderea şcolilor în toamnă. Scopul campaniei este de a oferi infrastructură digitală pentru aproximativ 6.000 de copiii şi 100 de profesori din 80 de comunităţi nevoiaşe de la sate, iar 27 de şcoli şi grădiniţe ar putea fi modernizate.

World Vision notează că această campanie vine „la sfârşitul unui an şcolar marcat de pandemia de coronavirus, în care şcolile din mediul rural sunt complet nepregătite pentru toamnă, starea lor fiind una critică: clădiri, spații de învățare și spații sanitare neadecvate, infrastructură digitală precară, lipsă de dotări şi materiale didactice moderne”.

Persoanele care vor să-i sprijine pe copiii de la sate care vor să continue să înveţe, însă ar putea fi lăsaţi în urmă pentru că nu au resurse, pot să doneze fie prin SMS la 8864 cu textul SPERANŢĂ (cost 4 euro), fie direct pe site-ul campaniei -, unde se poate dona orice sumă.

World Vision, despre „digitalizarea la sate”
  • Cifrele arată clar că decalajul dintre școlile de la sat și cele de oraș rămâne unul profund.
  • Sărăcia și excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate față de orașe. Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în școli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce privește digitalizarea. Conform datelor din Raportul de bunăstare a copilului din mediul rural (World Vision Românnia, 2018), 62% dintre gospodăriile de la sat aveau conexiune la internet, iar 58%, aveau computer sau laptop. 96% dintre respondenți afirmau că au telefon mobil, însă nu este neapărat vorba despre smartphone-uri.
  • 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (ex. laptop, tabletă, desktop) pentru școala (IRES, 2020)

World Vision, despre starea şcolilor din mediul rural:

  • Conform datelor oficiale, 1200 de şcoli nu aveau toalete corespunzătoare la sfârşitul anului 2019.
  • Conform unei anchete realizată de echipa Băncii Mondiale, în colaborare cu Ministerul Educației Naționale, în 2018 20% dintre unitațile școlare NU aveau autorizație sanitară de funcționare sau erau în curs de autorizare, 1 din 6 școli din România NU avea acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă, școli concentrate în general în zone rurale, iar 42% dintre clădirile în care funcționează școli sunt amplasate în zone cu risc seismic ridicat, iar aproximativ 30% dintre aceste clădiri au fost construite înainte de 1963.
  • Conform aceleiaşi anchete, 2.197 de școli din România, în care studiază un număr total de 228.420 de elevi nu au sisteme centralizate de încălzire, peste 25% din școlile din România, cu precădere cele din zonele rurale, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire, iar 72% dintre școlile care se încălzesc cu sobe sunt amplasate în zonele rurale, în special în zona Moldovei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Procedura de gestionare a cazurilor de violență în școli lasă “portițe” și unii colegi nu știu ce atribuții au, spune Antoneta Iftimiciuc, consilier CJRAE Botoșani / Toți directorii de școli și grădinițe au fost instruiți, potrivit inspectoratului școlar

“Ar trebui făcută la nivel național o procedură pentru cazurile de violență, care să fie obligatoriu de respectat în fiecare instituție de învățământ și care să fie aplicată în toată…
Vezi articolul

Continuarea funcționării unei clase a IX-a cu specializarea instructor sportiv, refuzată 2 ani la rând de inspectoratul școlar pentru liceul din Topolog / Primarul și comunitatea rurală susțin că au performanță și insistă să primească cifră de școlarizare, în timp ce ISJ Tulcea îi ignoră și face o clasă sportivă la oraș  

Liceul Tehnologic Topolog din județul Tulcea nu a primit nici anul acesta aprobare de la Inspectoratul Școlar Județean pentru înființarea unei clase cu specializarea „Instructor Sportiv”, pentru anul școlar 2024-2025,…
Vezi articolul

Rectorul Universității de Științe Agricole din Cluj, Cornel Cătoi, reales pentru al treilea mandat, este vizat de o contestație la Ministerul Educației, dar după ce a fost confirmat în funcție

Alegerile de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca, soldate la începutul lunii februarie cu realegerea în funcție a rectorului Cornel Cătoi, sunt vizate de o…
Vezi articolul

Sesiune extraordinară de Rezidenţiat în 14 mai: sunt 962 de candidaţi pe 626 de locuri / Medic: „În centrele universitare există un număr mare de medici, spre deosebire de alte zone din ţară unde avem un deficit important”

Prof. Univ. Dr. Cătălina Poiană, Preşedintele Colegiului Medicilor din Municipiul Bucureşti, a declarat că la sesiunea extraordinară a examenului de Rezidenţiat din data de 14 mai s-au înscris 962 de…
Vezi articolul