4.265 de școli și grădinițe se află în scenariul roșu astăzi – Ministerul Educației

1.165 de vizualizări
Foto: © Iuliia Mikhalitskaia | Dreamstime.com
În total, 229 de școli și grădinițe au trecut de ieri și până azi în scenariul roșu, potrivit ultimului buletin de presă transmis de Ministerul Educației. Astfel, de la 4.036 unități de învățământ câte erau ieri în scenariul trei, astăzi sunt 4.256. Tot astăzi, la nivel național, România a înregistrat 8.651 de noi cazuri de coronavirus, dintre care doar în București au fost 1.514, incidența îmbolnăvirilor fiind de 4,24 în Capitală, ajungând astfel la un nou record, porivit datelor transmise de Grupul de Comunicare Strategică.

Astăzi, 04 noiembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  • 8.339 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 5.052 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • 4.265 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 4.265 de unități aflate în această situație, 366 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.899 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 04 noiembrie, ora 14:00.

Foto: © Iuliia Mikhalitskaia | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Ciucă: Certificatul Covid nu poate fi adoptat în perioada imediat următoare, Parlamentul a intrat în vacanță / Închiderea școlilor ar fi evitată prin adoptarea certificatului, potrivit ministrului Sănătății

Certificatul verde nu mai poate fi adoptat până la redeschiderea școlilor, pe 3 ianuarie, deoarece Parlamentul a intrat în vacanță parlamentară, potrivit declarațiilor făcute de premierul Nicolae Ciucă. El a…
Vezi articolul

Părinții să urmărească modul în care școlile își elaborează propriile regulamente de organizare și să refuze semnarea lor dacă există clauze ilegale, recomandă Federația Națională a Părinților

Federația Națională a Părinților recomandă părinților să urmărească modul în care unitățile de învățământ își elaborează propriile regulamente de organizare și funcționare și „să refuze semnarea contractelor educaționale care încalcă…
Vezi articolul