Luni, 18 august, site-ul Titularizare 2025 a fost actualizat cu lista posturilor pe fiecare județ, după repartizarea candidaților prin transfer și după repartizarea pe posturi pe perioadă nedeterminată. Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, a fost realizată în ședințele publice organizate de inspectoratele şcolare în perioada 31 iulie – 4 august.
La concursul național de Titularizare 2025 au fost scose 9.180 de posturi, disponibile pentru angajare pe perioadă nedeterminată, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării. De menționat că acest număr cuprinde atât numărul posturilor titularizabile, cât și numărul catedrelor pe perioadă nedeterminată.
Ce este titularizarea?
Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – candidații trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.
Aceasta este o condiție obligatorie, dar nu garantează și obținerea postului / catedrei de titular, adică pe perioadă nedeterminată.
Profesorii vor avea norma majorată cu 2 ore din toamnă, potrivit legii Bolojan.
Cererile profesorilor care nu și-au putut completa norma de 20 de ore în școală și ale celor afectați de restrângeri de activitate vor fi soluționate în ședințele de repartizare organizate de inspectoratele școlare între 20-22 august 2025 și, dacă va fi nevoie, și în etapele ulterioare, conform noului calendar al mobilității cadrelor didactice pentru anul școlar 2025-2026.

Lista actualizată a posturilor
Posturi actualizate 2025 Județul Alba
Posturi actualizate 2025 Județul Argeş
Posturi actualizate 2025 Județul Arad
Posturi actualizate 2025 Municipiul Bucureşti
Posturi actualizate 2025 Județul Bacău
Posturi actualizate 2025 Județul Bihor
Posturi actualizate 2025 Județul Bistriţa-Năsăud
Posturi actualizate 2025 Județul Brăila
Posturi actualizate 2025 Județul Botoşani
Posturi actualizate 2025 Județul Braşov
Posturi actualizate 2025 Județul Buzău
Posturi actualizate 2025 Județul Cluj
Posturi actualizate 2025 Județul Călăraşi
Posturi actualizate 2025 Județul Caraş-Severin
Posturi actualizate 2025 Județul Constanța
Posturi actualizate 2025 Județul Covasna
Posturi actualizate 2025 Județul Dâmbovița
Posturi actualizate 2025 Județul Dolj
Posturi actualizate 2025 Județul Gorj
Posturi actualizate 2025 Județul Galaţi
Posturi actualizate 2025 Județul Giurgiu
Posturi actualizate 2025 Județul Hunedoara
Posturi actualizate 2025 Județul Harghita
Posturi actualizate 2025 Județul Ilfov
Posturi actualizate 2025 Județul Ialomița
Posturi actualizate 2025 Județul Iaşi
Posturi actualizate 2025 Județul Mehedinți
Posturi actualizate 2025 Județul Maramureş
Posturi actualizate 2025 Județul Mureş
Posturi actualizate 2025 Județul Neamț
Posturi actualizate 2025 Județul Olt
Posturi actualizate 2025 Județul Prahova
Posturi actualizate 2025 Județul Sibiu
Posturi actualizate 2025 Județul Sălaj
Posturi actualizate 2025 Județul Satu-Mare
Posturi actualizate 2025 Județul Suceava
Posturi actualizate 2025 Județul Tulcea
Posturi actualizate 2025 Județul Timiş
Posturi actualizate 2025 Județul Teleorman
Posturi actualizate 2025 Județul Vâlcea
Posturi actualizate 2025 Județul Vrancea
Posturi actualizate 2025 Județul Vaslui
Ce înseamnă angajarea pe post vs angajarea pe catedră?
Angajarea pe post se referă la cadrele didactice care predau unei singure clase, spre exemplu, învățătorii, educatorii, fără să aibă un număr impus de ore. Conform Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, norma didactică a profesorului consilier școlar corespunde unui post de profesor-consilier școlar și se stabilește prin raportare la un număr de maximum 500 de elevi, maximum 500 de elevi și preșcolari sau de maximum 300 de preșcolari. Și personalul didactic itinerant și de sprijin este angajat tot pe post, nu pe catedră.
Pe de altă parte, angajarea pe catedră presupune ca profesorul să aibă numărul necesar de ore pentru ca norma didactică să fie completă. Un profesor de gimnaziu sau liceu predă la mai multe clase pentru a avea norma didactică de 18/20 de ore.
Din toamnă, toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar vor avea incluse în atribuțiile postului 2 ore pe săptămână de pregătire remedială, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.
Profesorii de gimnaziu și liceu vor avea norma majorată, în medie, cu 2 ore, din anul școlar 2025-2026, potrivit legii Bolojan.
Amintim că normele didactice pentru consilierul școlar, profesorul itinerant și de sprijin, profesorul logoped și psiholog din școli și din cadrul centrelor județene de resurse și asistență educațională, CJRAE, Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, CMBRAE, vor ajunge la 20 ore, potrivit proiectului de Procedură privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare.
Despre norma didactică
Amintim că vineri seara a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.
Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:
- pentru învățători și profesori de învățământ primar, norma didactică rămâne de tip „un post pe clasă”, dar cu 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână
- pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal, precum și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare, norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didactică
- excepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână
- profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori vor avea norme de 26 de ore pe săptămână (cu licență), respectiv 22 de ore (dacă au gradul I și activitate de mentorat)
- în învățământul special, norma este de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specifice, respectiv 22 de ore pentru educatori și maiștri instructori
- cadrele didactice cu peste 25 de ani vechime și gradul I, sau care dovedesc performanță educațională, pot beneficia de o reducere a normei cu 2 ore pe săptămână, fără afectarea salariului, în baza unei metodologii aprobate de Minister
În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.
Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.
Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.
Foto: © Kantver – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.