An școlar 2025-2026. Lista posturilor pentru profesori a fost actualizată, pe fiecare județ, după repartizarea prin transfer și pe perioadă nedeterminată

14.255 de vizualizări
Foto: © Kantver - Dreamstime.com
Foto: © Dreamstime.com
Luni, 18 august, site-ul Titularizare 2025 a fost actualizat cu lista posturilor pe fiecare județ, după repartizarea candidaților prin transfer și după repartizarea pe posturi pe perioadă nedeterminată. Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, a fost realizată în ședințele publice organizate de inspectoratele şcolare în perioada 31 iulie – 4 august.

La concursul național de Titularizare 2025 au fost scose 9.180 de posturi, disponibile pentru angajare pe perioadă nedeterminată, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării. De menționat că acest număr cuprinde atât numărul posturilor titularizabile, cât și numărul catedrelor pe perioadă nedeterminată. 

Ce este titularizarea?

Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – candidații trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Aceasta este o condiție obligatorie, dar nu garantează și obținerea postului / catedrei de titular, adică pe perioadă nedeterminată.

Profesorii vor avea norma majorată cu 2 ore din toamnă, potrivit legii Bolojan.

Cererile profesorilor care nu și-au putut completa norma de 20 de ore în școală și ale celor afectați de restrângeri de activitate vor fi soluționate în ședințele de repartizare organizate de inspectoratele școlare între 20-22 august 2025 și, dacă va fi nevoie, și în etapele ulterioare, conform noului calendar al mobilității cadrelor didactice pentru anul școlar 2025-2026.

Foto: captură titularizare.edu.ro
Lista actualizată a posturilor

Posturi actualizate 2025 Județul Alba

Posturi actualizate 2025 Județul Argeş

Posturi actualizate 2025 Județul Arad

Posturi actualizate 2025 Municipiul Bucureşti

Posturi actualizate 2025 Județul Bacău

Posturi actualizate 2025 Județul Bihor

Posturi actualizate 2025 Județul Bistriţa-Năsăud

Posturi actualizate 2025 Județul Brăila

Posturi actualizate 2025 Județul Botoşani

Posturi actualizate 2025 Județul Braşov

Posturi actualizate 2025 Județul Buzău

Posturi actualizate 2025 Județul Cluj

Posturi actualizate 2025 Județul Călăraşi

Posturi actualizate 2025 Județul Caraş-Severin

Posturi actualizate 2025 Județul Constanța

Posturi actualizate 2025 Județul Covasna

Posturi actualizate 2025 Județul Dâmbovița

Posturi actualizate 2025 Județul Dolj

Posturi actualizate 2025 Județul Gorj

Posturi actualizate 2025 Județul Galaţi

Posturi actualizate 2025 Județul Giurgiu

Posturi actualizate 2025 Județul Hunedoara

Posturi actualizate 2025 Județul Harghita

Posturi actualizate 2025 Județul Ilfov

Posturi actualizate 2025 Județul Ialomița

Posturi actualizate 2025 Județul Iaşi

Posturi actualizate 2025 Județul Mehedinți

Posturi actualizate 2025 Județul Maramureş

Posturi actualizate 2025 Județul Mureş

Posturi actualizate 2025 Județul Neamț

Posturi actualizate 2025 Județul Olt

Posturi actualizate 2025 Județul Prahova

Posturi actualizate 2025 Județul Sibiu

Posturi actualizate 2025 Județul Sălaj

Posturi actualizate 2025 Județul Satu-Mare

Posturi actualizate 2025 Județul Suceava

Posturi actualizate 2025 Județul Tulcea

Posturi actualizate 2025 Județul Timiş

Posturi actualizate 2025 Județul Teleorman

Posturi actualizate 2025 Județul Vâlcea

Posturi actualizate 2025 Județul Vrancea

Posturi actualizate 2025 Județul Vaslui

Ce înseamnă angajarea pe post vs angajarea pe catedră?

Angajarea pe post se referă la cadrele didactice care predau unei singure clase, spre exemplu, învățătorii, educatorii, fără să aibă un număr impus de ore. Conform Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, norma didactică a profesorului consilier școlar corespunde unui post de profesor-consilier școlar și se stabilește prin raportare la un număr de maximum 500 de elevi, maximum 500 de elevi și preșcolari sau de maximum 300 de preșcolari. Și personalul didactic itinerant și de sprijin este angajat tot pe post, nu pe catedră.

Pe de altă parte, angajarea pe catedră presupune ca profesorul să aibă numărul necesar de ore pentru ca norma didactică să fie completă. Un profesor de gimnaziu sau liceu predă la mai multe clase pentru a avea norma didactică de 18/20 de ore.

Din toamnă, toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar vor avea incluse în atribuțiile postului 2 ore pe săptămână de pregătire remedială, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Profesorii de gimnaziu și liceu vor avea norma majorată, în medie, cu 2 ore, din anul școlar 2025-2026, potrivit legii Bolojan.

Amintim că normele didactice pentru consilierul școlar, profesorul itinerant și de sprijin, profesorul logoped și psiholog din școli și din cadrul centrelor județene de resurse și asistență educațională, CJRAE, Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, CMBRAE, vor ajunge la 20 ore, potrivit proiectului de Procedură privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare.

Despre norma didactică

Amintim că vineri seara a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

  • pentru învățători și profesori de învățământ primar, norma didactică rămâne de tip „un post pe clasă”, dar cu 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână
  • pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal, precum și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare, norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didactică
  • excepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână
  • profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori vor avea norme de 26 de ore pe săptămână (cu licență), respectiv 22 de ore (dacă au gradul I și activitate de mentorat)
  • în învățământul special, norma este de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specifice, respectiv 22 de ore pentru educatori și maiștri instructori
  • cadrele didactice cu peste 25 de ani vechime și gradul I, sau care dovedesc performanță educațională, pot beneficia de o reducere a normei cu 2 ore pe săptămână, fără afectarea salariului, în baza unei metodologii aprobate de Minister

În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.

Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Foto: © KantverDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii cu norme incomplete și cei afectați de restrângeri de activitate, în urma încadrărilor din școli pentru 2025-2026, pot participa la ședințele de repartizare organizate de inspectoratele școlare în perioada 20-22 august
OFICIAL Completare normă didactică de predare, an școlar 2025-2026. Până joi, 14 august, profesorii pot depune cererile și documentele justificative la inspectoratul școlar / Ce se întâmplă cu profesorii care nu depun cererile la timp
OFICIAL Noul calendar al mobilității profesorilor pentru anul școlar 2025-2026 / În perioada 11-22 august au loc toate etapele prin care crește norma didactică conform Legii 141
OFICIAL Profesorii pot opta, din proprie inițiativă, pentru diminuarea normei și a salariului aferent, dacă nu sunt mulțumiți de orele primite în alte școli. În acest caz, le este afectată și vechimea în muncă/învățământ
OFICIAL Profesorii de la liceele și școlile profesionale din mediul rural își vor putea completa până la 1/4 din ore cu discipline din aceeași arie curriculară – procedura pentru încadrarea profesorilor în anul școlar 2025-2026
OFICIAL 2 ore pe săptămână de pregătire remedială, pentru toți învățătorii și profesorii pentru învățământul primar, vor fi incluse obligatoriu în atribuțiile postului didactic – procedura pentru încadrarea profesorilor în anul școlar 2025-2026
OFICIAL De luni, 11 august, școlile încep să încadreze profesorii în anul școlar 2025-2026, după creșterea normei didactice de predare / Care este ordinea încadrării – procedură
OFICIAL Procedura pentru încadrarea profesorilor în anul școlar 2025-2026, după creșterea normei didactice, a fost publicată / În perioada 11-18 august 2025 școlile reactualizează lista posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
Ordinea încadrării profesorilor în fiecare școală, după reconfigurarea claselor și stabilirea normelor pentru fiecare disciplină, în doar 4 zile, în perioada 11-14 august


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Monica Halaszi, membră în grupul de lucru care a scris programa de Limba și literatura română de clasa a IX-a: Problematic nu e că există Slavici sau Creangă în manualul școlar, ci că nu există aproape nimic din secolul XXI lângă ei. Nimic care să îi facă pe elevi să înțeleagă că literatura este un continuum, nu o relicvă

Monica Halaszi, profesoară de limba română la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” din Bistrița și membră a grupului care a lucrat la programa pentru clasa a IX-a, publicată recent în dezbatere…
Vezi articolul

Profesorul Radu Gramatovici: Meditațiile au înflorit pentru că vedem educația ca un sistem care produce diplome. Ceea ce înveți la meditații, ca să iei examenele, este o învățare superficială și dispare

Meditațiile sunt soluția care a „înflorit” după ce scopul educației s-a transformat, în ultimul timp, în obținerea unei diplome, constată Radu Gramatovici, conferențiar la Facultatea de Matematică și Informatică a…
Vezi articolul

VIDEO Protecția mediului, pe înțelesul elevilor, explicată în școli tot de tineri: „Datorită faptului că suntem apropiați de vârstă, noi și elevii, am căutat să avem subiecte care să fie cât mai de interes pentru ei”

Mihnea și Ionelia sunt doi tineri voluntari ai Corpului European de Solidaritate care au prezentat în școli temetica de mediu și au povestit, pentru G4Media și platforma Entr, despre proiectul…
Vezi articolul

Ministerul de Externe, reacție la planul de desființare a 16 licee cu predare în limba română din Ucraina: Lista din regiunea Cernăuți „nu este o decizie” finală. Dialogul cu Kievul continuă

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) reacționează după informațiile potrivit cărora numeroase licee cu predare în limba română din regiunea Cernăuți, Ucraina, ar urma să fie desființate începând cu 1 septembrie 2027,…
Vezi articolul

Tăieri de ore și de norme ale profesorilor în liceele tehnologice, din cauza unei propoziții din structura anului școlar 2019-2020. Sindicatele “Spiru Haret”: Automat vor fi cadre didactice care vor intra în restrângere de activitate

Ordinul prin care ministrul Ecaterina Andronescu a stabilit structura anului școlar 2019-2020 taie dintr-o singură propoziție ore la clasele a XI-a din liceele tehnologice, au semnalat mai mulți profesori prin…
Vezi articolul