Andronescu: Am revizuit programa la matematică. Sunt în revizuire și celelalte programe

Programa școlară pentru disciplina matematică a fost revizuită, anunță ministrul educației Ecaterina Andronescu. Aceasta a declarat la Antena 3 (înregistrare AntenaPlay) că revizuirea celorlalte programe școlare este în plină desfășurare, iar acest demers ar fi fost făcut după ce profesorii și părinții au reclamat încărcarea materiei predate la clasă.

Iată declarația ministrului Educației Ecaterina Andronescu:

“Programa. Sunt mulți părinți care reclamă gradul de încărcare, de prea mare condensare a programelor, dar faptul că sunt profesori care spun acest lucru, eu sunt foarte atentă mai ales la profesori pentru că profesorul e cel care predă, cel care simte cât poate copilul să asimileze. Și dacă profesorii spun lucrul acesta înseamnă că pe undeva trebuie să le dăm dreptate și să încercăm să luăm măsurile necesare. Ce măsuri putem să luăm?

Să revizuim programele și să le aducem la un nivel comparabil cu vârsta pe care o are copilul. Am făcut deja revizuirea la disciplina matematică, cea mai invocată din pucntul de vedere al problemei. Și poate că este o disciplină nu foarte ușor de asimilat, dar foarte importantă pentru modul în care se structurează gândirea celor care sunt școliți. Deci am rezolvat cu matematica.

Sunt în revizuire și celelalte programe. Deci ceea ce putem noi să facem, să restructurăm programa, să o revizuim, acest lucru îl vom face. Ceea ce mai trebuie să facem este ca în programă să fie prezentate puțin mai în detaliu și în manuale, și în programă subiectele pe care le dezvoltă profesorii.

Ministrul nu a precizat daca este vorba despre toate programele școlare, sau doar programa dintr-un anumit ciclu de învățământ: gimnazial, primar ori liceal.

  • Amintim că programa școlară de gimnaziu a fost recent modificată: în 2017, Ministerul Educației a aprobat noi programe și curriculumuri pentru clasele V-VIII, care nici nu au apucat să fie aplicate tuturor anilor gimnaziali.
  • Concret, la clasa a V-a elevii au învățat după programă școlară nouă în anul școlar 2017-2018, apoi programa nouă s-a aplicat la clasa a VI-a chiar anul acesta școlar, urmând ca elevilor să li se schimbe conținuturile progresiv, pe măsură ce trec într-un nou an școlar până la finalizarea gimnaziului, în 2020-2021.
  • Vezi aici cum se aplică programa școlară de gimnaziu realizată de Ministerul Educației în 2017
Aplicarea noile programe școlare pentru învățământul gimnazial:
  • programele şcolare noi pentru clasa a V-a: s-au aplicat în sistemul de învățământ începând cu anul școlar 2017-2018
  • programele școlare pentru clasa a VI-a s-au aplicat începând cu anul școlar 2018-2019
  • programele şcolare pentru clasa a VII-a începând cu anul școlar 2019-2020
  • programele şcolare pentru clasa a VIII-a începând cu anul școlar 2020-2021

Până acum niciun document care să conțină eventuale modificări ale programei școlare nu a fost publicat.

Ecatrina Andronescu a declarat încă de la începutul anului că vrea să schimbe programele școlare.

Total
102
Shares
5 comentarii
  1. Vorba unui celebru personaj dintr-o Scrisoare pierduta: ,,Ori sa se revizuiasca, primesc, dar sa nu se schimbe nimica! Ori sa nu se revizuiasca, primesc, dar atunci sa se schimbe pe ici, pe colo, si anume in punctele esentiale! Din aceasta dilema nu puteti iesi! Am zis!,, Asa si cu programele care de 30 de ani se tot schimba , dar nu se vede nici un progres. Ce mai, ii aducem pe copii la scoala de cand sunt bebelusi, pentru ca profesorii nu mai au si ei familie, trebuie sa se ocupe de maldarele de hartii si de remedielile elevilor. Daca doamna ministru crede ca rezolvarea abandonului scolar se face prin aducerea copiilor timp de 15 ani la scoala, se inseala. Astea sunt vorbe, pentru a putea sa gaseasca scuze de a-i tine pe profesori cat mai mult in scoala, ca saracii nu mai au si altceva de facut. Dar asa cum spunea un antevorbitor, cele 17 milioane de euro trebuiesc cheltuite pe proiecte absurde. II propun doamnei ministru ca mai intai sa se intereseze de situatia scolilor si a elevilor din tara, mai ales din mediul rural si apoi sa vina cu proiecte SF.

  2. Vorba unuia – aștia mint cum respiră. Nu numai că nu a avut loc nicio revizuire recentă a programelor de matematică (nici a celei de gimnaziu, nici a celor de primar, nici a celor de liceu), dar, chiar în această perioadă, se derulează un proiect al ministerului condus de d-na Andronescu (proiect în valoare de vreo 17 milioane euro) de “abilitare curriculară” a profesorilor, tocmai în raport cu aceste programe despre care d-na ministru spune că au fost schimbate! Curat murdar, monșer!

  3. Este adevarat ca programele sunt prea incarcate, facute sa arate lumii cat de destepti sunt cei care le-au creat si nu ceea ce este concordant cu capacitatea de retentie si intelegere a copiilor la o anumita varsta. Ce facem insa cu profesorii care, buni in specialitatea lor, nu au capacitatea de a comunica cu elevii la clasa, nu DORESC sa mai explice o data notiunile neintelese de elevi, care ii jignesc pe elevi cand acestia solicita reluarea unor notiuni si care sunt una din cauzele importante ale abandonului scolar? Sau cu parintii care, desi nu au idee despre o materie sau alta, il apostrofeaza pe profesorul care a cutezat sa ii dea copilului sau o nota mai slaba si mai are si sustinerea directorului?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate