Angajări de experți la Agenția care acordă acreditările școlilor și grădinițelor. Salarii de bază între 5.100 și 6.500 de lei, plus spor de condiții vătămătoare. Candidații trebuie să știe și Internet Explorer, un program folosit pe doar 0,5% din dispozitivele din România

8.535 de vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Agenția de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) a scos la concurs săptămâna trecută mai multe posturi vacante. Este vorba despre 3 posturi de expert IA în cadrul Departamentului de Acreditare, 2 posturi de expert IA în cadrul Departamentului de Evaluare Externă a Calității, un post de consilier juridic și unui de auditor intern.

Una dintre cele 4 probe ale concursului se poate desfășura online, potrivit anunțului făcut de ARACIP.

Cei care vor să participe nu trebuie să aibă experiență în domeniul respectiv, potrivit descrierii din condițiile de participare publicate pe site, ci doar „experiență profesională de minim 5 ani”, diplomă de licență și cunoștințe de operare PC.

Candidaților le sunt cerute cunoștințe de Internet Explorer, un program foarte rar folosit, potrivit statcounter.com, având o cotă de piață de 3,3% la nivel mondial și de doar 0,56% în România.

Source: StatCounter Global Stats – Browser Market Share

Programul Internet Explorer, lansat în 1995, cu perioada de glorie în anii 2000, a fost înlocuit de Microsoft cu Microsoft Edge, din 2015, după ce a devenit sinonim cu erori, probleme de securitate și tehnologie depășită. În România cele mai folosite browsere sunt Chrome (73%), Safari (10,5%), Firefox (4%) și Opera (2,9%).

Salariile de bază pentru funcțiile scoase la concurs erau, potrivit grilei de salarii publicată pe site-ul ARACIP pentru luna martie 2020, între 5.100 și 6.500 de lei. La acestea se adaugă sporul de condiții vătămătoare, de 10% și sporul de doctorat, dacă este cazul.

Condițiile generale pentru cine vrea să candideze pentru aceste posturi sunt următoarele, potrivit anunțului de concurs:

  1. Are cetățenie română, cetățenii altor state membre ale Uniunii Europene sau altora aparținând spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. Cunoaște limba română, citit, scris și vorbit;
  3. Are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. Are capacitate deplină de exercițiu;
  5. Are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestate pe baza adeverinței medicale eliberată de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. Îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  7. Nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu executare a funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea. 

Există și trei condiții specifice:

  1. Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, de licență sau echivalentă;
  2. Experiență profesională de minim 5 ani;
  3. Cunoștințe de operare PC (procesare text, calcul tabelar, elaborare și prelucrarea de chestionare online, Internet Explorer).

Ce trebuie să știe cei care merg la proba scrisă pentru posturile scoase la concurs de ARACIP:

  • Atribuțiile Agenției Române de Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar;
  • Organizarea și funcționarea Agenției Române de Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar;
  • Procedura și instrumentele de evaluare externă a calității educației în învățământul preuniversitar;
  • Procedura și instrumentele de evaluare internă a calității educației în învățământul preuniversitar la nivel de furnizor;
  • Procesele de evaluare internă și externă, ca procese de asigurarea calității educației în învățământul preuniversitar și mecanisme de responsabilizare.

Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conțină mai multe documente. Nu există posibilitatea depunerii online a acestora, dosarul trebuie depus fizic, la registratura instituției. Conține 9 documente:

  1. Fișa de înscriere la concurs
  2. Copie de pe actul de identitate
  3. Copie de pe diploma diplomele de studii și alte acte în funcție de care este specializarea cerută
  4. Copii de pe documentele care atestă vechimea în muncă
  5. Adeverință medicală de la medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare
  6. Recomandare de la ultimul loc de muncă sau copie de pe fișa de evaluare a performanțelor profesionale individuale din anul anterior
  7. Certificat de cazier judiciar
  8. Curriculum vitae
  9. Scrisoare de motivație

„Înscrierile se pot face până la data de 26 mai 2021, 10:00, la sediul ARACIP, din strada Spiru Haret Nr. 12, Sectorul 1, București, camera 35”, potrivit anunțului.

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în parcurgerea patru etape:

  1. Selecția dosarelor – 26 mai 2021
  2. Proba scrisă – 2 iunie, ora 9:00
  3. Proba practică – 9 iunie 2021, ora 9:00
  4. Interviul – 11 iunie 2021, ora 9:00

Rezultatele finale vor fi afișate până la finalul zilei de 15 iunie 2021, cu mențiunea admis sau respins, potrivit anunțului.

Proba interviu poate fi susținută doar de către acei candidați declarați admiși la proba scrisă și/ sau practică după caz. Toate probele preconizate în cadrul concursurilor sunt prevăzute să se desfășoare în condiții de siguranță, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenție și protecție specifice pandemiei de COVID-19, se arată în procedura.

„În acest sens, unele etapele ale concursului se vor desfășura exclusiv în format online, prin punerea la dispoziția candidaților a unei platforme dedicate, adaptate la contextul special pandemic”, potrivit ARACIP.

Anunțul ARACIP cu posturile scoase la concurs poate fi descărcat de aici

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comentarii
  1. De ce taman IE?? E dus de mult … chestionare se fac in google forms si in alte programe … o fi la misto IE???

  2. Doamne, ce țară de experți suntem! Unul mai inteligent ca altul. Și ce de bănet! Bravo bă! Se pare că sunt multe pile muritoare de foame și ce altceva pot fi decât experți. Oare familii ăștia unde au studiat, pe lună?

  3. Adică „expert” poate să fie oricine, doar să cunoască acele (puține) documentele și… Internet Explorer? Bine că nu și numărătoarea cu bile! Și uite-așa din „nimeni-în-drum” ajungi „expert” cu un salariu de bază este uriaș! De aceea suntem în halul în care suntem… e vremea plevei ridicate-n vânt…

  4. Altă institutie cu activitate inutila cu,,experti”și ,,profesioniști”platiti degeaba.Daca analizam nivelul de pregatire al elevilor este clar ca sistemul de invatamant este de 25 de ani perfect.

    1. Da!!! Și…. sama înscriu(vezi mai sus), și vor să se înscrie la experți!!!!!Vai de capul nostru!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Modificarea circularei privind încheierea mediilor elevilor în acest an școlar, cerută de sindicatul FSE Spiru Haret, după o „eroare” făcută de Ministerul Educației: Reveniți de urgență asupra adresei

Modificarea circularei nr. 3808/DGIP/07.06.2021 privind încheierea mediilor elevilor în acest an școlar este cerută public Ministerului Educației de sindicatul FSE Spiru Haret, scrie scoalaromaneasca.ro. Reprezentanții sindicatelor arată că adresa trimisă…
Vezi articolul

Președintele Consiliului Județean Bihor anunță investiții într-o clasă în sistem dual, după modelul şcolii Kronstadt din Braşov: Pe lângă elevi, se vor putea pregăti profesional şi adulții, contracost

Președintele Consiliului Județean Bihor, Pásztor Sándor, a anunțat marți că din toamnă elevii care se specializează în sistem dual ca sudori, la Liceul tehnologic din Cadea, vor putea învăța cu…
Vezi articolul

Educaţia pentru mediu să fie introdusă în învăţământul primar şi gimnazial din 2022 – inițiativă legislativă a unui grup de parlamentari liberali

Mai mulţi parlamentari liberali propun, într-o iniţiativă legislativă, introducerea educaţiei pentru mediu în învăţământul primar şi gimnazial începând cu anul şcolar 2022-2023, potrivit Agerpres. Propunerea legislativă depusă la Parlament modifică…
Vezi articolul

World Vision România donează peste 4.000 de tablete şi laptopuri pentru elevii de la sate, pentru a-şi putea continua educaţia în oricare dintre scenariile anunţate de autorităţi

World Vision România anunță că donează peste 4.000 de tablete şi laptopuri pentru elevii de la sate, pentru a-şi putea continua educaţia în oricare dintre scenariile anunţate de autorităţi. Organizația…
Vezi articolul