Anisie, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă

7.509 vizualizări
SURSA: gov.ro
Declaraţie uluitoare a ministrului Educaţiei, Monica Anisie, despre rezultatele slabe obţinute de România la testele PISA 2018. Oficialul a declarat că „nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. (…) Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”, a spus Anisie pentru Digi24.ro.

Monica Anisie: “Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. Trebuie să facem diferenţa între Evaluările pe care le realizează ministerul Educaţiei pentru clasa a II-a, a IV-a sau a VI-a, ori evaluările de la finalul clasei a VIII-a sau de la Bacalaureat. Aşa cum aţi precizat şi dumneavoastră mai devreme în materialul pe care l-aţi difuzat, accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ceea ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă, deci trebuie să ne raportăm la acest aspect.

Rep: – Păi şi nu a sta ar trebui să facă şcoala doamna ministru?

Monica Anisie: Tocmai asta spuneam că că trebuie să ne raportăm la acest aspect şi ministerul Educa trebuie să găsească soluţii astfel încât să nu mai ne aflăm în astfel de situaţii. (…) Intervenţia trebuie să fie rapidă prin programele pe care Ministerul Educaţiei ar trebui să le dezvolte în cadrul şcolii, în această perioadă în care atâţia miniştri s-au perindat pe la ministerul Educaţiei, se pare că nu s-a ajuns încă la situaţia în care să se aplice un curriculum adecvat şi în corelaţie cu piaţa muncii.”

După care ministrul Monica Anisie pare că se contrazice. După ce a declarat că rezultatele evaluării nu sunt îngrijorătoare pentru ele nu arată ce ştiu elevii, ci că nu ştiu să aplice cunoştinţele în situaţii de viaţă, susţine că “teoria pe care ei o învaţă trebuie să poată fi aplicată“.

Este problemă de sistem, ar trebui să înţelegem că şi profesorii trebuie să pregătească în aşa fel elevii încât să existe corelaţia cu piaţa muncii şi cu viaţa de zi cu zi, să fie reală, iar teoria pe care o învaţă să poată fi aplicată în viaţa de zi cu zi. Este şi problemă de minister”, a explicat Monica Anisie, potrivit sursei citate.

Ea a adăugat că elevii ale căror cunoştinţe au fost verificate prin aceste teste PISA sunt cei care au învăţat după programele vechi, nu cei care învaţă după noile programe, aprobate în 2016: „Poate peste trei ani când vor fi evaluaţi şi cei care au învăţat după noile programe vom avea rezultate mai bune”.

România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA 2018. Scorul obținut a este în scădere față de ultimele două testări la care România a participat (2012 și 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică și științe, potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de către directoratul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Procentul de analfabetism funcțional este de 44%, în medie, în creștere față de 2015. Rezultatele PISA arată performanța sistemului de învățământ.

FOTO: Monica Anisie gov.ro


6 comments
  1. Chiar dacă nu o agreez pe Anisie, M-me ministru are dreptate, acesta este realitatea din cauza căreia se aruncă absolut nejustificat, noroiul în obrazul profesorului, o neconcordanță între programele școlare și conținuturile testelor PISA, ale căror rezultate sunt irelevante pentru “ceea ce știe copilul”! Evident, alături de lipsa de motivație a copilului de a duce la capăt testul, copil care nu este recompensat în niciun fel! Concluzii:
    – elevul nu este slab pregătit;
    – profesorii nu sunt incompetenți, ci predau după programe prestabilite;
    – testele nu sunt relevante decât pentru “școala vieții”.
    …dar ură societății este infinită și nejustificată…

  2. Liceele alese aleator pentru evaluare fac parte in mare parte dintre cele care au rata de promovabilitate a bacalaureatului foarte mica, si de aceea nivelul elevilor este foarte mic. interesant ar fi sa se calculeze si media obtinuta la evaluarea din clasa a VIII-a de catre elevi participanti la PISA.
    Alarmant este faptul ca la liceele de top (cu medii de intrare de peste 8), unde elevii chiar sunt capabili, acestia nu au fost interesati de testul PISA, pentru ca le-a “mancat” din pauze si nu au primit nicio nota pe lucrare, iar o parte doreau sa termine cat mai repede si sa paraseasca sala.

  3. Ministru : ”Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”
    Parinte : Pai pentru ce mama ei de treaba fac elevii scoala? Pentru viata sau pentru niste examene nerelevante? Imi pare rau sa va spun, dar aveam asteptari mult mai mari de la dumneavoastra! Ati spus o enormitate!
    Una din solutiile pentru invatamantul romanesc!
    Materia din clasele V-VIII trebuie extinsa pana in clasa a X a, cu accent pe aplicabilitate. Materia care se studiaza acum in clasele a IX a si a X a ar trebui dusa in clasele terminale de liceu! Notiunile stiintifice de nivel superior trebuiesc facute in invatamantul universitar! Pregatim elevii pentru viata, nu ca sa ne batem noi cu o caramida imaginara in piept ca avem o scoala buna!

  4. Doamna ministru cred ca nu intelegeti rezultatele publicate. Mai cititi-le o data. Pai am nepoti care tremura la ora de fizica pentru ca profesoara nici nu preda pe intelesul lor(ceea ce genereaza plictis si repulsie), nici dupa carte din care ar putea sa invete, da note de 3 la mare parte din clasa tocmai ca metoda pedagocica!!!, dar si ca sa racoleze copii pentru meditatie. Ce scoala este aceasta in care cauti sa impusti note in loc sa intelegi, sa fii sustinut, ajutat, sa ti se ofere explicatii,etc. Profesorii vin sa isi expuna lectiile, iar notele sunt mijloc de coercitie si frica si cam atat. Ar trebui un sistem de invatamant axat nu pe profesor ci pe elev:daca a inteles, daca vine cu idei suplimentare, daca ii place, daca le aplica practic in laboratoare, etc… E jenant acest sistem care scoate doar diplome fara gandire logica, fara intelegerea fenomenelor, fara creativitate,etc…. Intrebati elevii cum vor sa fie scoala si vedeti care sunt factorii care i-ar determina sa vina cu drag la scoala.Altfel vor pleca tot mai multi in alte tari cu sisteme umane care pun acent pe valorile fiecaruia si pe dezvoltarea de aptitudini de gandire sau practice.

  5. Raman perplex la ce ce iese pe gura doamnei ministru …
    Cu ignoranti din astia la varfuri nu se va schimba mare lucru. Cred ca ar trebui sa-si dea demisia si sa se retraga intr-un loc linistit ca sa reflecteze la idealul educational si la transferul idealului in practica. Eventual sa-si ia si o foarfeca cu dansa si sa taie niste hartii daca nu ajunge la un rezultat.

  6. Doamna ministru confirmă, pe zi ce trece, că este o vulnerabilitate pentru guvernul Orban și că i s-a dat o pălărie prea mare pentru domnia sa. E cam greu de decelat cât este incompetență managerială și cât pauperitate intelectuală, dar, oricum ar fi, combinația este toxică.

    Cum să faci astfel de declarații, când toată lumea din educație vorbește în prezent despre necesitatea trecerii de la învățarea orientată pe conținuturi (adică, ce știu elevii, cum zice dna ministru) la o învățare orientată pe formarea de competențe (adică exact aplicarea cunoștințelor în situații concrete de viață)??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Noi condiții de angajare în UE

Noi condiții de angajare în UE pentru lucrătorii cu înaltă calificare din statele din afara Uniunii/ Negociatorii Parlamentului European și ai Consiliului au ajuns la un acord provizoriu privind îmbunătățirea sistemului „Cartea Albastră”

Noi condiții de angajare în UE. Negociatorii Parlamentului European și ai Consiliului UE au ajuns, marți, la un acord provizoriu în privința condițiilor pe care trebuie să le îndeplinească persoanele…
Vezi articolul