Universitatea din București plănuiește un master de comunicare a științei, anunță prorectorul Sorin Costreie: “Ceea ce ar trebui să fie educația când își dă mâna cu știința și cultura”

1.427 de vizualizări
Foto: Pawel Szczepanski | Dreamstime.com
Universitatea din București pregătește un master de comunicare a științei, care ar fi o premieră în România și care ar urma să fie dezvoltat cu parteneri internaționali, potrivit prorectorului Universității, Sorin Costreie. Acesta a anunțat proiectul luni, în cadrul unei conferințe pe tema comunicării pe teme științifice și educaționale în contextul în care se amplifică fenomenul dezinformării în media și pe rețele sociale.

Sorin Costreie a spus, în cadrul evenimentului organizat de Comisia Națională a României pentru UNESCO în parteneriat cu Universitatea din București, că un astfel de program de master, cum “nu cred să mai existe în țară”, ar putea fi dezvoltat împreună cu universități din străinătate, care fac parte din consorțiul universitar Civis,în care este membră Universitatea din București.

Potrivit reprezentanților instituției de învățământ superior, orizontul pentru lansarea programului este de doi ani, adică începând cu anul universitar 2023-2024.

Sorin Costreie a pus pregătirile pentru acest master în contextul schimbărilor prin care trec instituțiile de învățământ superior, sub presiunea evoluțiilor din societate, inclusiv în contextul fenomenului dezinformării. 

Declarațiile și apelul reprezentantului Universității din București pentru un master de comunicare a științei, pe larg:
  • ”Să reluăm împreună un proiect, pe care câțiva dintre dumneavoastră îl și știu. Se întâmpla acum 3 ani, cred, oricum înainte de pandemie – ne-am strâns, dar după aceea frica ne-a făcut să abandonăm. Ar fi un master de comunicare a științei, pe care acum, de când noi suntem în Civis, consorțiul universitar, cred că vom putea să-l facem împreună cu celelalte universități de prestigiu și să avem astfel un cadru pe care mai mulți dintre dumneavoastră l-ați invocat, nu aș spune de reconversie, ci cumva de recentrare a ceea ce ar trebui să fie educația când își dă mâna cu știința și cultura. Pentru că educația este un mod de a ne adapta la ceva, iar acest ceva se poate schimba, pentru că noi, dacă ne adaptăm la mediu, dacă ne adaptăm cum trebuie schimbăm și în mediu. Și mediul nu se poate schimba decât prin educație, știință și cultură, acel ESC din UNESCO. Mâna pe care v-o întindem noi este să avem acest prim master de care nu cred că mai este în țară, de comunicare a științei. Aici trebuie niște abilități speciale, dar sunt convins că le avem. Important e să fie un virus bun pe care să îl răspândim în lume, să îi vedem pe copiii noștri virusați cu creativitate, căutare, dorința de a ști. În definitiv, asta înseamnă educație, să cauți neîncetat și să te bucuri când afli ceva nou. Și să te bucuri când ai blocat un fake news, pentru că îl blochezi când îți dai seama că ceva nu e în regulă acolo”.

Foto: Pawel Szczepanski | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Distanțarea și izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecințe negative pe termen lung. Părinții nu sunt suficient de informați în legătură cu aceste riscuri – studiu în două școli din București

Distanţarea şi izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecinţe negative pe termen lung, deoarece le afectează starea de bine şi dezvoltarea, atât în plan fizic, fiziologic, cât…
Vezi articolul

Croația investește 180 de milioane de euro pentru digitalizare în educație. Cei mai mulți bani – din fonduri europene. Țara are o populație de aproape cinci ori mai mică decât a României și de cinci ori mai puține școli

Un eveniment găzduit, marți, de Comisia Europeană pune în lumină un proiect asumat deja la nivel comunitar drept studiu de caz pentru întărirea componentei digitale în învățământ. Anume, un proiect…
Vezi articolul

Remus Pricopie, rectorul SNSPA, propune organizarea examenelor de Evaluare Națională și BAC în sistem digitalizat, pe tipul TOEFL, SAT, GRE: Este nerealistă redeschiderea școlilor și universităților pe 16 mai

“Cred că redeschiderea școlilor și universităților, pe 16 mai, și organizarea examenelor de final de an, în sistem clasic, este un scenariu nerealist. Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să…
Vezi articolul

Tunelurile de dezinfecție pentru elevi, montate în zeci de școli și recomandate în Ordinul comun al miniștrilor Sănătății și Educației, considerate „risc pentru populație” de Organizația Mondială a Sănătății

Tunelurile de dezinfecție pentru elevi, montate în zeci de școli și recomandate prin Ordinul comun al miniștrilor Sănătății și Educației, sunt contraindicate de Organizația Mondială a Sănătății și chiar de…
Vezi articolul