Aproape 110.000 de elevi nu au luat nota 5 la Matematică în ultimii 2 ani, la Evaluarea de la clasa a VIII-a

10.779 de vizualizări
Foto: Freepik.com
În ultimii doi ani, au fost 109.487 de elevi care nu au reușit să ia nota 5 la Matematică, la examenul din cadrul Evaluării Naționale. În 2019, numărul celor care au luat sub 5 a fost de 54.407, potrivit datelor prezentate de ministerul Educației și analizate de Edupedu.ro. Prin comparație, în urmă cu 6 ani, în 2014, numărul celor care nu au luat 5 a fost 43.287.
  • În ultimii 6 ani numărul celor care nu iau 5 la Matematică, la finalul clasei a VIII-a, a crescut cu 11.120 de elevi, adică 25,69%.

Anul acesta, procentul celor care au luat sub nota 5 la proba scrisă de Matematică de la Evaluarea Națională a fost al doilea cel mai mare din ultimii 6 ani. Mai exact, 35,1% dintre elevii care s-au înscris la acest examen nu au reușit să ia măcar 5. Este asemănător cu ceea ce s-a întâmplat anul trecut, în 2018, când 35,17% erau în aceeași situație.

În graficul de mai jos se poate observa creșterea continuă în ultimii 6 ani în privința procentelor celor care nu ajung să ia nota 5 la proba scrisă de Matematică. Procentul a fost calculat prin raportare la numărul de înscriși la această probă, nu doar la numărul celor care au fost prezenți.

Numărul mediilor sub 5 la Matematică de la Evaluarea Națională:

Amintim că examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2019 a avut subiectele cu cel mai înalt grad de dificultate din ultimii 7 ani, potrivit analizei comparative făcută de profesorul de matematică Sorin Borodi. Pe o scală de la 1 la 10, dificultatea subiectelor la matematică din anul 2019 a obţinut nota 5,11. Un grad de dificultate mai mare a fost în anul 2012, potrivit analizei profesorului.

  • Amintim că programa școlară de gimnaziu a fost recent modificată: în 2017, Ministerul Educației a aprobat noi programe și curriculumuri pentru clasele V-VIII, care nici nu au apucat să fie aplicate tuturor anilor gimnaziali.
  • Concret, la clasa a V-a elevii au învățat după programă școlară nouă în anul școlar 2017-2018, apoi programa nouă s-a aplicat la clasa a VI-a chiar anul acesta școlar, urmând ca elevilor să li se schimbe conținuturile progresiv, pe măsură ce trec într-un nou an școlar până la finalizarea gimnaziului, în 2020-2021.
  • Vezi aici cum se aplică programa școlară de gimnaziu realizată de Ministerul Educației în 2017
Aplicarea noile programe școlare pentru învățământul gimnazial:
  • programele şcolare noi pentru clasa a V-a: s-au aplicat în sistemul de învățământ începând cu anul școlar 2017-2018
  • programele școlare pentru clasa a VI-a s-au aplicat începând cu anul școlar 2018-2019
  • programele şcolare pentru clasa a VII-a începând cu anul școlar 2019-2020
  • programele şcolare pentru clasa a VIII-a începând cu anul școlar 2020-2021

Ministrul Educației, Ecatrina Andronescu, a declarat încă de la începutul anului că vrea să schimbe programele școlare, iar recent a declarat chiar că la Matematică schimbările din programă sunt gata.

FOTO: School photo created by freepik – www.freepik.com

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bogdan Cristescu, directorul Centrului de Curriculum și Evaluare: Rolul modelelor de subiecte pentru examene este de crea predictibilitate, de a obișnui elevul cu condițiile de examen. Există foarte des confuzia cu teste de antrenament / Modul de folosire este problema: Testele sunt un instrument bun de recapitulare, nu un instrument bun de învățare

Bogdan Cristescu, directorul Centrului Național de Curriculum și Evaluare a spus că trebuie făcută diferența dintre modelele de subiecte care reprezintă predictibilitate, adică forma examenului și teste de antrenament. „Există…
Vezi articolul

Dana Lica, președinta SEPI, replică în dezbaterea privind programa de Informatică la clasa a IX-a: Profesorii se pot adapta, au fost nevoiți constant să învețe / Vrem o școală care produce simpli consumatori de tehnologie sau o școală care formează tineri capabili să creeze tehnologia de mâine și să modeleze viitorul României?

Miza dezbaterii despre noile programe de Informatică nu este o „luptă” între limbaje și nici un test de „adaptare” pentru profesori, ci felul în care școala îi pregătește pe elevi:…
Vezi articolul

Profesorii nu trebuie să completeze nicio cerere pentru prima didactică de 1.500 de lei, potrivit liderului sindical Marius Nistor: Ceea ce circulă în momentul de față este o greșeală. Ministerul Educației urmează să emită o adresă către școli

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că profesorii nu trebuie să completeze nicio cerere pentru prima didactică de 1.500 de lei. Pe grupurile…
Vezi articolul

UPDATE Tichetele sociale pentru sprijin educațional, de 500 de lei, acordate pe baza unei proceduri de secol 19 prin care fiecare învățător sau diriginte întreabă părinții ce salariu au primit luna aceasta. Ministrul Educației dă vina pe lipsa interconectării sistemelor publice

Prevederea din ordonanța de urgență 133 din 2020, conform căreia tichetele educaționale de 500 de lei sunt acordate „familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat…
Vezi articolul