Aproape 110.000 de elevi nu au luat nota 5 la Matematică în ultimii 2 ani, la Evaluarea de la clasa a VIII-a

10.715 vizualizări
Foto: Freepik.com
În ultimii doi ani, au fost 109.487 de elevi care nu au reușit să ia nota 5 la Matematică, la examenul din cadrul Evaluării Naționale. În 2019, numărul celor care au luat sub 5 a fost de 54.407, potrivit datelor prezentate de ministerul Educației și analizate de Edupedu.ro. Prin comparație, în urmă cu 6 ani, în 2014, numărul celor care nu au luat 5 a fost 43.287.
  • În ultimii 6 ani numărul celor care nu iau 5 la Matematică, la finalul clasei a VIII-a, a crescut cu 11.120 de elevi, adică 25,69%.

Anul acesta, procentul celor care au luat sub nota 5 la proba scrisă de Matematică de la Evaluarea Națională a fost al doilea cel mai mare din ultimii 6 ani. Mai exact, 35,1% dintre elevii care s-au înscris la acest examen nu au reușit să ia măcar 5. Este asemănător cu ceea ce s-a întâmplat anul trecut, în 2018, când 35,17% erau în aceeași situație.

În graficul de mai jos se poate observa creșterea continuă în ultimii 6 ani în privința procentelor celor care nu ajung să ia nota 5 la proba scrisă de Matematică. Procentul a fost calculat prin raportare la numărul de înscriși la această probă, nu doar la numărul celor care au fost prezenți.

Numărul mediilor sub 5 la Matematică de la Evaluarea Națională:

Amintim că examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2019 a avut subiectele cu cel mai înalt grad de dificultate din ultimii 7 ani, potrivit analizei comparative făcută de profesorul de matematică Sorin Borodi. Pe o scală de la 1 la 10, dificultatea subiectelor la matematică din anul 2019 a obţinut nota 5,11. Un grad de dificultate mai mare a fost în anul 2012, potrivit analizei profesorului.

  • Amintim că programa școlară de gimnaziu a fost recent modificată: în 2017, Ministerul Educației a aprobat noi programe și curriculumuri pentru clasele V-VIII, care nici nu au apucat să fie aplicate tuturor anilor gimnaziali.
  • Concret, la clasa a V-a elevii au învățat după programă școlară nouă în anul școlar 2017-2018, apoi programa nouă s-a aplicat la clasa a VI-a chiar anul acesta școlar, urmând ca elevilor să li se schimbe conținuturile progresiv, pe măsură ce trec într-un nou an școlar până la finalizarea gimnaziului, în 2020-2021.
  • Vezi aici cum se aplică programa școlară de gimnaziu realizată de Ministerul Educației în 2017
Aplicarea noile programe școlare pentru învățământul gimnazial:
  • programele şcolare noi pentru clasa a V-a: s-au aplicat în sistemul de învățământ începând cu anul școlar 2017-2018
  • programele școlare pentru clasa a VI-a s-au aplicat începând cu anul școlar 2018-2019
  • programele şcolare pentru clasa a VII-a începând cu anul școlar 2019-2020
  • programele şcolare pentru clasa a VIII-a începând cu anul școlar 2020-2021

Ministrul Educației, Ecatrina Andronescu, a declarat încă de la începutul anului că vrea să schimbe programele școlare, iar recent a declarat chiar că la Matematică schimbările din programă sunt gata.

FOTO: School photo created by freepik – www.freepik.com

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Programul after-school ar putea fi asigurat gratuit de stat, ca soluție a ministrului Andronescu pentru ca profesorii să nu fie dați afară după reducerea orelor de școală

În planul de reducere a orelor de la clasă ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine cu o nouă modificare. Propunerea sa ar fi, potrivit unei declarații făcute marți la Realitatea TV,…
Vezi articolul

Pentru schimbare reală în societate “e nevoie să intrați în politică” / După ce șocul inițial al luptei împotriva corupției în educație a trecut, “educația sinceră și câștigată a început să devină mai apreciată” în Republica Moldova – președintele Maia Sandu, discurs la Școala Kennedy a Universității Harvard

“La Harvard, cu toții suntem pregătiți să muncim din greu și să avem visuri mărețe. Așa că nu vă fie frică, Implicați-vă în politică, în numele unor schimbări superioare de…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Iohannis, din partea mediului academic, împotriva schimbărilor în legislația de analiză a plagiatelor: Modificările propuse de Cîmpeanu reprezintă o formă mascată de amnistiere individuală a plagiatorilor și încurajează frauda academică

Treisprezece organizații și mișcări civice, alături de peste 160 de profesori universitari și cercetători din România și străinătate, îi solicită printr-o scrisoare deschisă Președintelui Klaus Iohannis să ia atitudine publică…
Vezi articolul

Ana-Maria, elevă în clasa a VIII-a: „Nu e în regulă că unii profesori se axează pe ce știu elevii pe de rost. Îmi pun o notă doar ca să spună că mi-au pus o notă, iar peste câteva luni eu nu mai știu absolut nimic și lor nu le mai pasă de ceea ce știu eu sau nu”

Anamaria, elevă în clasa a VIII-a, spune că după opt ani de școală și peste un an de învățat în sistem online, ar „fugi” de sistemul educațional românesc. Întrebată la…
Vezi articolul
Scădere dramatică a numărului copiilor de grădiniță

After school-urile în școală, pe banii părinților, cu profesorii de la clasă, legalizate de noua lege adoptată de Senat. Pentru cadre didactice din alte școli e necesar acordul Consiliului de Administrație

Programele de tip after-school sunt oficializate inclusiv prin implicarea financiară și organizatorică a părinților, acolo unde „statul, consiliile judeţene sau consiliile locale nu finanţează programul ‘Şcoala după şcoală’”, potrivit noii…
Vezi articolul