Dotarea laboratoarelor de fizică, chimie și biologie din 135 de școli, din Republica Moldova, va fi făcută cu 3,2 milioane de euro de Guvernul României – proiect de hotărâre de guvern

675 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Guvernul intenționează să aloce aproximativ 35 de milioane de lei (7,2 milioane de euro), sub forma unei asistențe financiare nerambursabile, pentru a sprijini reforma educației din Republica Moldova. Din suma totală, 3,2 milioane de euro sunt pentru dotarea cu echipamente a laboratoarelor din 135 de școli, iar 3,8 milioane de euro vor fi alocați pentru dezvoltarea transportului școlar, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pus în transparență decizională de Ministerul Educației.

Proiectul prevede, mai precis:

  • Alocarea sumei de 19 milioane de lei (3,8 milioane euro), cu plata în euro, ca asistență financiară nerambursabilă “pentru acordarea unei asistențe financiare nerambursabile către Republica Moldova, pentru finanțarea proiectului ‘Dezvoltarea transportului școlar în instituțiile de învățământ general din Republica Moldova’”
  • Alocarea sumei de 16,15 milioane de lei (3,23 milioane euro), cu plata în euro, ca asistență financiară nerambursabilă “pentru finanțarea proiectului ‘Dotarea a 135 de instituții de învățământ secundar din Republica Moldova cu echipamente de laborator pentru cabinete de fizică, chimie și biologie’”.

Transferurile se fac prin intermediul Ministerului Educației.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului de HG, această asistență face parte din acordul dintre guvernele celor două țări privind implementarea unui program de asistență tehnică și financiară – ajutor financiar nerambursabil în valoare de 100 de milioane de euro, acordat de România Republicii Moldova pe parcursul următorilor 7 ani. Acordul vizează “dezvoltarea durabilă și avansarea pe calea reformelor și integrării în Uniunea Europeană”, iar asistența este destinată mai multor domenii, de la infrastructură și IMM-uri la sănătate și educație.

Proiectul de HG:

Nota de fundamentare:

Foto: © Viktoriia Hnatiuk | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. E bine că avem bani pentru altă țară, iar la noi nu avem bani nici de coli, nici de imprimantă, ce să mai zicem de laboratorare, care lipsesc cu desăvârșire.

  2. Subscriu celorlalte comentarii… La noi in tara cand vor finanta echipare de laboratoare de fizica, chimie, biologie, guvernantii nostrii?!? Am terminat scoala in epoca Ceausista si tot experimentam in laboratoarele scolii acum…vorbind de scoli din Bucuresti, elevii fac experimente in clasa desenate pe hartii 🙁

  3. Bine că se găsesc mereu bani pentru alții. Aflat în clasa a VI-a, copilul meu nu a călcat niciodată într-un laborator de fizică sau de biologie. Copiii prietenilor mei nu știu cum arată un laborator.

    1. E intr-adevar ciudat. În România nu mai exista laboratoare în scoli dar donează bani pt asta Republicii Moldova??

    2. Pentru copii din Romănia de ce nu faceti nimic nu sunt bani? Dar pentru altii găsiți tot timpul bani .WC din școli sunt jalnice ,horror pline de mizerie si microbi.Sa va fie rușine.

  4. Pentru laboratoarele din școlile din România, când se găsesc bani? Ultima dotare – 2009, și în școlile mai mici, toți banii au fost direcționați de centrele bugetare în ciuda cererilor școlilor, către ”laboratoare informatizate”. Un filmuleț pe YT sau un experiment virtual (că nu-s și n-au fost bani și pentru programe specializate sau senzori) nu înlocuiesc echipamentele de bază cu ajutorul cărora un copil (măcar la gimnaziu) ar fi înțeles mai ușor științele reale și legătura lor cu tot ce se întâmplă în jur.

    Și acum, prin PNRAS și alte programe, tot la computere, table interactive și platforme pentru experimente virtuale sau înregistrări se ajunge. Nu e de mirare că multora li se par grele științele, când nu pot face nici cel mai simplu experiment. Mă bucur pentru Republica Moldova, dar poate și în țară ar trebui cheltuiți niște bani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, despre legile educației promovate de ministrul Educației: Nu aduc o perspectivă clară de îmbunătățire / Se află într-o fundătură

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a afirmat, miercuri, că proiectele de lege ale învăţământului nu aduc vreo „perspectivă clară” de îmbunătăţire a domeniului, propunerile avansate aflându-se „într-o fundătură”, potrivit G4Media.ro,…
Vezi articolul

BREAKING Un elev a murit sub peretele prăbușit al căminului Liceului Tamași Aron din Odorheiu Secuiesc, județul Harghita. Alte trei victime au fost scoase de sub dărâmături și sunt la spital / Clădirea e pe lista Ministerului Educației de școli cu risc seismic, dar apare ca neîncadrată într-o clasă

Patru copii au fost prinși sub dărâmături, trei au fost scoși de pompieri, iar un băiat a decedat, după ce peretele internatului Liceului Tamași Aron din Odorheiu Secuiesc s-a prăbușit,…
Vezi articolul