Aviz favorabil pentru Florin Roman, la audierile din parlament pentru postul de ministru al Cercetării și Digitalizării: Strategia pentru cercetare “trebuie creionată uitându-ne la balanța comercială negativă a României”

330 de vizualizări
Florin Roman / Foto: Mihai Poziumschi – Agerpres Foto
Florin Roman, nominalizat pentru postul de ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării în guvernul propus de PNL-PSD-UDMR, a primit aviz favorabil în audierile desfășurate, miercuri, în comisiile de specialitate din Parlament. În prezentarea sa, desfășurată contra timp, el a făcut o singură referire la cercetare, anume că va păstra facilitățile fiscale pentru angajații din domeniu. El a afirmat, răspunzând la întrebări, că în privința sprijinirii cercetării “strategia trebuie creionată uitându-ne la balanța comercială negativă a României”.

El a primit aviz pozitiv cu 55 de voturi pentru și 22 împotrivă.

La primul lui contact cu domeniul cercetării, Florin Roman – parlamentar PNL care nu a avut nicio activitate legată de acest sector până acum – a spus, răspunzând la întrebările din comisii, că sectorul se va dezvolta pe baza unei strategii naționale pregătite să fie puse în dezbatere publică. El a mai spus că domeniul are nevoie de o autoritate care să coordoneze institutele de cercetare și inovare în maniera în care își desfășoară activitatea Agenția pentru Digitalizare.

  • Și la primul contact cu problematica digitalizării în educație, întrebat fiind în legătură cu sprijinul ministerului pentru sistemul de învățământ, el a vorbit despre supracontractare în achiziția de tablete și despre un proiect de creare a unor “centre de educație online la nivel național”.
Vezi și: Noul ministru propus la digitalizare-cercetare în guvernul PSD-PNL-UDMR, Florin Roman – nicio legătură cu cercetarea: fost om de presă intrat în conducerea unor mari companii în care statul era acționar, apoi în politica locală și centrală

Întrebat ce îl recomandă pentru acest post, având în vedere că nu are, în CV, nicio mențiune legată de cercetare sau digitalizare, Florin Roman a spus că are 15 ani petrecuți în privat și 15 ani de activitate în administrația publică și “îmi asum decizii, iau decizii”. Ar fi dorit să continue, dar colegii parlamentari au insistat să încheie înainte să termine lămuririle, pentru că expirase timpul scurt alocat audierii sale.

Declarații-cheie ale lui Florin Roman referitoare la cercetare și educație:
  • Pentru a ține oamenii în cercetare, e obligatoriu ca facilitățile (fiscale – n.red.) să rămână.

Despre digitalizare în educație:

  • Știm cu toții că avem o problemă de supracontractare, la Ministerul Fondurilor Europene, pe partea de POC. Primarii care nu au avut ce face au achiziționat aceste echipamente pentru că nu puteau să lase elevii fără ceea ce aveau nevoie ca să învețe carte. Și atunci cei care au avut acea promisiune din partea statului român că aceste echipamente urmează să fie decontate (…) pe educație a apărut problema de supracontractare. Din punctul meu de vedere, trebuie de urgență ca Ministrul fondurilor europene să reia discuția cu partenerii din Comisie, pentru că nu este pentru prima dată când Comisia a dat ok pentru folosirea unor fonduri europene, atât pe partea de sănătate, cât și pe partea de educație.
  • Pe 2022-2027, avem acest proiect de digitalizare a sistemului educațional și aici mă refer la crearea unor centre de educație online la nivel național, furnizare de conținut educațional de calitate în vederea prevenirii părăsirii timpurii a școlilor și a îmbunătățirii competențelor elevilor și asigurarea accesului la internet în toate școlile.

Despre cercetare:

  • Avem pregătită pentru punere în dezbatere publică Strategia Națională pentru Cercetare, Inovare și Specializare Inteligentă pentru perioada 2021-2027 
  • Așa cum avem o agenție de digitalizare, va trebui să avem și o agenție pe partea de cercetare și inovare, care să coordoneze strategic toate institutele de cercetare și de inovare. Nu a existat niciodată o coordonare, legată de ceea ce înseamnă priorități (pentru dezvoltarea cercetării românești – n.red.)
  • Cred că strategia trebuie în primul rând creionată uitându-ne la balanța comercială negativă a României. La primele componente, ce importăm mai mult decât exportăm? Pe industria auto, industria metalurgică, zona de îngrășăminte chimice pe agricultură. Haideți să prioritizăm partea de cercetare-inovare pe ceea ce înseamnă reducerea importurilor în balanța comercială a României.
  • Ce îl recomandă pentru acest post: 15 ani i-am petrecut în zona privată, 15 ani – în zona de administrație publică. Îmi asum decizii, iau decizii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum sunt departajați profesorii care vor să devină directori și sunt mai mulți candidați pe un loc, cu medii finale egale. Procedura oficială prevede chiar votul secret al cadrelor didactice

Ministerul Educației a trimis inspectoratelor școlare procedura operațională privind declararea candidatului „reușit” dintre cei care au optat pentru ocuparea aceleași funcții de conducere din aceeași unitate de învățământ și au…
Vezi articolul

Emilia Șercan îl acuză pe profesorul Virgil Iordache de la Universitatea din București că dorește anchetarea ei în Comisia de Etică, după ce jurnalista a criticat decizia în cazul Bode a Consiliului Național de Etică, unde el este membru / Iordache: Eu nu doresc asta

Jurnalista Emilia Șercan, care e și lector în cadrul Universității din București, scrie, miercuri, pe Facebook că Virgil Iordache, profesor al universității și membru al Consiliului Național de Etică (CNECSDTI),…
Vezi articolul

Dezbatere online World Vision România - Edupedu.ro

Viitorul este al copiilor. Dar vocea lor contează în deciziile pentru viitor? Raluca Turcan, ministrul Muncii, europarlamentarii Dragoș Pîslaru și Victor Negrescu, alături de Consiliul Consultativ al Copiilor și Consiliul Elevilor discută online marți, 16 noiembrie, de la ora 10:00

Are nevoie școala românească să știe ce gândesc elevii? Ne trebuie vocile copiilor? Care sunt efectele, în societate, ale consultării elevilor și ale exersării abilității de a-și construi o opinie…
Vezi articolul