BREAKING Sindicatele din Educație acuză Ministerul Finanțelor că blochează angajările în școli

9.967 de vizualizări
Foto: Radu Tuta/Agerpres Foto
Sindicatele din Educație acuză Ministerul Finanțelor că blochează angajările în școli, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Reprezentanții profesorilor „consideră abuzivă, dar și disprețuitoare față de educația din România atitudinea Ministerului Finanțelor de a refuza avizarea memorandumului privind ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023.”
  • Este vorba despre Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală „Alma Mater”.

„În total dispreț față de prevederile legale în vigoare – respectiv cele ale  art. XVII alin. (5) din Legea nr. 296/2023  și ale art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 [ce permit ca, prin memorandum al Guvernului, să se aprobe ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023, respectiv permit ocuparea posturilor care devin vacante/temporar vacante în anul 2024] – proiectul de memorandum inițiat de Ministerul Educației pentru ocuparea posturilor vacante din educație este blocat de Ministerul Finanțelor, până la data la care se transmite situația privind posturile care se vacantează, la nivel național, în învățământul preuniversitar și în cel superior, până în anul 2025”, se arată în comunicat.

Redăm comunicatul integral al sindicatelor din Educație:

„Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER” – federații sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învățământ preuniversitar și învățământ superior – consideră abuzivă, dar și disprețuitoare față de educația din România atitudinea Ministerului Finanțelor de a refuza avizarea memorandumului privind ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023.

În total dispreț față de prevederile legale în vigoare – respectiv cele ale  art. XVII alin. (5) din Legea nr. 296/2023  și ale art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 [ce permit ca, prin memorandum al Guvernului, să se aprobe ocuparea posturilor devenite vacante în anul 2023, respectiv permit ocuparea posturilor care devin vacante/temporar vacante în anul 2024]proiectul de memorandum inițiat de Ministerul Educației pentru ocuparea posturilor vacante din educație este blocat de Ministerul Finanțelor, până la data la care se transmite situația privind posturile care se vacantează, la nivel național, în învățământul preuniversitar și în cel superior, până în anul 2025.

Însă, în condițiile în care încetarea raporturilor de muncă – prin demisie, deces, pensionare etc. – sau suspendarea raporturilor de muncă sunt situații care depind, în principal de voința angajatului sau de alte împrejurări care nu pot fi prevăzute, este evident că ne confruntăm cu un abuz al reprezentanților Ministerului Finanțelor, prin care se urmărește obținerea de economii la bugetul de stat, în detrimentul sistemului de învățământ.

Atragem atenția asupra faptului că buna desfășurare a procesului educațional, atât în învățământul preuniversitar, cât și în învățământul superior, presupune asigurarea resursei umane necesare, în funcție de nevoi, indiferent de natura postului care s-a vacantat sau se va vacanta.

Reamintim tuturor factorilor decizionali că acțiunile de protest din primăvara și din vara anului trecut au fost generate de starea generală de nemulțumire a salariaților din învățământ, desconsiderați sistematic în ultimii  ani. Nu trebuie uitat că una dintre problemele ridicate a fost lipsa de personal, federațiile sindicale solicitând, în mod constant, asigurarea resursei umane calificate și suficiente, indiferent de natura postului.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER” consideră că Guvernul României trebuie să aibă ca prioritate buna funcționare a sistemului educațional, inclusiv prin asigurarea resursei umane calificate și suficiente, nu blocarea, prin orice mijloace, a ocupării posturilor din învățământ.


5 comments
  1. Care?!Care?!Sunt școlile pline de sprijinatori de pereți.Mai lasati-o cu vrăjeala:bibliotecara care nu face nimic,femeile de serviciu care nu se omoară cu munca,și alți băgători de seamă care stau pe acolo fără rost.Aia nu e muncă!Și voi vreți mai mulți!!Mai aveți multe neamuri?

    1. daca în școală dvs aveți „sprijinitori” de pereți,nu generalizați. Sunt scoli unde bibliotecarele și femeile de serviciu își fac treaba!!

  2. Nu uităm nici că greva pornită din dorința angajaților din învățământ a fost oprită discreționar de cei trei dinozauri care se cred lideri de sindicat. Ei au girat situația asta, ce îi surprinde acum?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Daniel Funeriu, Vasile Dincu, Mihaela Nabar si Dacian Dolean la Conferinta Reforma digitala a educatiei, marti 8 iunie

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Daniel Funeriu, Vasile Dîncu, Mihaela Nabăr și Dacian Dolean discută marți, 8 iunie, de la 16:50, despre reforma digitală în educație, îngrijorări sociologice, digitalizarea școlii de la sat și exemple de bune-practici din SUA

Ce rezultate ar fi întors școala românească, dacă reforma digitală începea în 2011? Care sunt paradoxurile digitalizării forțate a educației și îngrijorările din perspectiva sociologului? Cum arată un conținut educațional…
Vezi articolul

Bursele de excelență, de merit, de reziliență și tehnologică în anul școlar 2024-2025, condiționate de media 10 la purtare sau de calificativul foarte bine, la finalul anului școlar anterior și de numărul de absențe nemotivate

În anul școlar 2024-2025 elevii vor primi burse de excelență, de merit, de reziliență și tehnologică doar dacă au media 10 la purtare la finalul anului școlar anterior, potrivit proiectului…
Vezi articolul

Andra Berceanu, FEPAL, reacție la menținerea admiterii la liceu prin examen în proiectul legii Deca: Dacă vi se părea mult ca timp și bani să compensați școala la nivel de limba română, matematică, o limbă străină, acum vor fi de compensat la nivel de examen cu miză mare și alte discipline: fizică, chimie, biologie, informatică

„Rezultatele școlare depind în mare parte de fenomenul meditațiilor”, scrie Andra Berceanu, directorul executiv al Federației Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL), într-o reacție la conferința de presă și cele două…
Vezi articolul