Câte 30 de bănci în fiecare clasă, ușile vor fi deschise și în timpul orelor, soluțiile pentru a învăța în schimburi propuse de directorul unei școli din Tecuci

15.046 de vizualizări
Foto: © Boris Djuranovic | Dreamstime.com
Câte 30 de bănci în fiecare clasă, iar ușile vor fi deschise și în timpul orelor – sunt doar două dintre soluțiile pentru a învăța în schimburi, propuse de Cristian Stănilă, directorul Școlii Gimnaziale ”Iorgu Iordan”, din Tecuci. Scenariul ales de acesta pentru reluarea cursurilor este cel mixt, în care elevii învață și față în față, și online, potrivit planului publicat de Asociația pentru Valori în Educației (AVE), directorul Stănilă fiind „proaspăt absolvent al Academiei de Leadership”, un program de mentorat pentru managerii unităților de învățământ.

„Colectivul de la Tecuci optează pentru un scenariu mixt, cursuri fizice și cursuri online, orele de la clasă fiind transmise live pentru ca elevii care învață de acasă să poată participa”, scriu cei de la AVE pe Facebook.

Clasele vor fi împărțite în două, iar jumătate dintre elevii unei clase vor învăța timp de o săptămână online, după care vin la școală și fac cursuri clasice, iar ceilalți trec în online, potrivit obiectivelor din planul citat.

Școala din Tecuci are maximum 31 de elevi într-o clasă, iar clasa cu cel mai redus număr de elevi are 21. Până pe 4 septembrie au fost așezate în fiecare clasă câte 30 de bănci.

„Așezarea băncilor destinate elevilor cu respectarea distanței fizice de 1 metru între elevi sau dotarea băncilor cu separator în situația în care distanțarea fizică nu poate fi asigurată” – este prevederea Ministerului.

Directorul a adaptat această cerință astfel: „Așezarea pupitrelor individuale pe 5 rânduri a câte 6 bănci, rezultând 30 de bănci/clasă” – 15 vor fi marcate special pentru elevii din învățământul primar, care vor învăța în schimbul 1 (8-12) și 15 pentru învățământul gimanzial – în schimbul 2 (13-19).

Iată și explicațiile adoptării acestei forme de organizare a clasei:

  • „Spațiul clasei nu permite aranjarea pupitrelor respectându-se distanțarea de 1 metru între elevi;
  • Separatoarele din plexiglas costă mai mult decât 1 pupitru și unitatea de învățământ nu dispune de resursele necesare pentru a dota cele 480 pupitre cu separatoare;
  • Personalul de îngrijire (3 îngrijitoare) nu ar avea timpul fizic pentru a dezinfecta în intervalul 12:00-13:00 (schimbul de cicluri de învățământ) toate pupitrele și spațiile scolare;
  • Având în vedere situațiile menționate anterior și scenariul propus pentru desfășurarea cursurilor, clasa va fi amenajată cu 30 pupitre, 15 vor fi marcate cu bulină albastră și utilizate de către elevii de la învățământul primar și 15 bănci vor fi marcate cu bulină galbenă și vor fi utilizate de elevii de la ciclul gimnazial. Pupitrele vor fi intercalate (1 primar – 1 gimnazial – 1 primar…) și în acest mod se va asigura și distanțarea de 1 metru
    între elevi.

„Fiecare clasă este dotată cu laptop, videoproiector și cameră web pentru transmiterea lecțiilor live și participarea activă a grupelor de elevi care rămân acasă”, se mai arată în plan.

Școala va avea și o sală de clasă în curte: „În partea de EST a unității (pe spațiul verde), va fi amenajată o sală de clasă în aer liber, care va fi utilizată în timpul cursurilor, dacă situația meteorologică va permite”, prevede documentul.

Măștile pentru elevi și profesori ar costa cel puțin 36.000 de lei pe lună

Planul de acțiune arată că „unitatea de învățământ nu dispune de resursele financiare necesare pentru a asigura măști de protecție pentru personalul unității și elevi. La aproape 900 de persoane din unitate înseamnă un cost de aproximativ 36.000 lei/lună (dacă se utilizeaza 1 singură mască de protecție/zi/persoană cu un cost de 2 lei/mască).  Resursele financiare ale unității nu pot suporta astfel de cheltuieli.

În aceste condiții, unitatea de învățământ va asigura un stoc de rezervă pentru situații neprevăzute în care unii elevii rămân fără mască sau provin din familii cu situație financiară precară și nu își pot permite achiziționarea unei măști. Elevii și personalul unității își vor procura măștile de protecție cu resurse financiare proprii”, potrivit planului managerial.

Supravegherea elevilor de către cadrele didactice

Propunerile sunt ca pentru elevii din ciclul primar învățătorul clasei să supravegheze grupul de elevi pe timpul pauzelor. „Elevii vor utiliza pauza pentru folosirea grupurilor sanitare – în caz contrar vor rămâne în sala de clasă sau vor merge în curtea școlii, fără a interacționa cu elevi de la altă clasă. Se va evita pe cât posibil, achiziționarea de alimente de la magazinele din proximitate, pentru a se evita aglomerația (pachețel de acasă)”, potrivit documentului.

Pentru elevii mai mari, cei din ciclul gimnazial vor fi „câte 3 cadre didactice/etaj care vor asigura în permanență, zilnic, pe timpul pauzelor, serviciul pe școală”. Acestea vor supraveghea elevii, astfel încât aceștia să rămână în sala de clasă sau să meargă în curtea școlii, fără a interacționa cu elevi de la alte clase.

Directorul Cristian Stănilă a explicat și într-un webinar online recent toate aceste măsuri:

Foto: © Boris Djuranovic | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Vouchere de vacanță 2025 învățământ – regulile de acordare a celor 800 de lei pentru profesori, aprobate cu 5 zile înainte să se termine vacanța de vară / Model declarație pe propria răspundere

A fost publicat în Monitorul Oficial (MO) ordinul Ministerului Educației și Cercetării (MEC) privind acordarea voucherelor de vacanță pentru anul 2025. Documentul prevede că toți angajații din unitățile și instituțiile…
Vezi articolul

Încercare de compromitere la adresa directorului Școlii Gimnaziale Beclean din Bistrița-Năsăud, Sorin Budișan. Zeci de diplome falsificate, care aveau lipit numele său peste al altor profesori, i-ar fi fost „plantate” în dosarul de gradație de merit. Profesorul de matematică acuză o „persoană din școală care mă detestă”

Încercare de compromitere a directorului Școlii Gimnaziale „Grigore Silasi“ din Beclean, județul Bistrița-Năsăud, profesorul de matematică Sorin Budișan. Acesta a depus un dosar pentru gradație de merit cu peste 300…
Vezi articolul

Sindicatele din Învățământ, către elevi, părinți și studenți: Vă rugăm să nu participați anul acesta la festivități golite de conținut și să vă alăturați protestului nostru din 8 septembrie 2025. Nu suntem în stradă pentru salarii mai mari, ci pentru condiții mai bune în desfășurarea actului educațional, pentru dreptate

Sindicatele profesorilor au transmis elevilor, părinților și studenților să nu participe anul acesta la „festivități golite de conținut și să vă alăturați protestului nostru din 8 septembrie 2025”, potrivit unui…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Psihologul Domnica Petrovai, către profesorii din programul LifeLab: Partea bună în profesia de profesor este faptul că atunci când îl înveți pe celălalt, înveți și tu

Cunoașterea financiară este esențială pentru abordarea provocărilor vieții cotidiene, atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Iar programul LifeLab reprezintă o inițiativă inovatoare destinată să modeleze comportamentul financiar responsabil încă…
Vezi articolul

Profesorul Doru Căstăian: Când se apropie Bacalaureatul, întrerup predarea relevantă, axată pe competențe, și le spun elevilor „până aici am gândit, de aici învățăm pentru Bac” / Suntem într-un sistem de educație în care gândirea împiedică rezultatul

Sistemul de învățământ românesc încurajează formarea de competențe doar în teorie, a declarat Doru Căstăian, profesor de științe socio-umane la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați. Acesta a explicat la…
Vezi articolul