Cîmpeanu: Când s-a stabilit pragul de 6 la mie, multă lume a fost convinsă că nu ne vom mai apropia vreodată de el. De aceea am acceptat propunerea cu 6 la mie / Evident că nu mi-e clar cum a fost aleasă această limită

809 vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro
“În momentul în care s-a stabilit acel prag de 6 la mie, multă lume a fost convinsă că nu ne vom mai apropia vreodată de pragul de 6 la mie. Vă reamintesc că la 1 august era 0,13 la mie”, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu titlu de “convingere personală”, într-un interviu acordat marți seară postului Digi 24. El a admis, pe de o parte, că nu îi este “clar” cum a fost stabilită această limită, pentru care “ne-am bazat pe opiniile epidemiologilor”, dar, pe de altă parte, a spus că a acceptat pragul din convingerea că el nu va fi atins.

În vară, chiar ministrul Cîmpeanu își exprima convingerea, într-o conferință de presă, că valul patru al pandemiei nu va fi suficient de agresiv pentru a perturba procesul de învățământ. Pe 25 iulie, el spunea, insistând pe nevoia ca școala să se desfășoare cu prezență fizică:

  • “Permiteţi-mi să fiu optimist, am dreptul să fiu optimist şi, chiar dacă va fi un val patru, sunt convins că nu va fi la fel de agresiv, nu va fi atât de agresiv încât să pună probleme din perspectiva derulării unui proces de învăţământ normal, care, repet, să stopeze din pierderile care au fost foarte mari şi care sunt foarte dificil de recuperat.”
Schimbul de replici din interviul acordat de Sorin Cîmpeanu postului Digi 24, marți seară:

Sorin Cîmpeanu: Acum ne întrebăm cu toții cum am ales această limită de 6 la mie. 

Moderator: Nu vă e clar?

Sorin Cîmpeanu: Mie, ca ministru al Educației, fără competențe medicale, evident că nu mi-e clar. Ne-am bazat pe opiniile epidemiologilor, bineînțeles. Doar că vă fac o mărturisire. E o convingere personală, nu vreau să o ridic la alt nivel. În momentul în care s-a stabilit acel prag de 6 la mie, multă lume a fost convinsă că nu ne vom mai apropia vreodată de pragul de 6 la mie. Vă reamintesc că la 1 august era 0,13 la mie. Deci de 40 de ori mai puțin decât 6 la mie. 

Moderator: Când a fost clar, domnule ministru, când vi s-a spus că situația e atât de gravă? Când a fost clar la dumneavoastră la minister că e grav?

Sorin Cîmpeanu: Cred că eram la dumneavoastră în studio când am spus în felul următor: matematic vorbind, dacă se menține viteza de creștere a ratei de infectare, vom ajunge la jumătatea lunii octombrie să atingem plafonul de 6 la mie în București. Ritmul de creștere nu numai că nu a încetinit, dar s-a accelerat, în așa fel încât este evident pentru toată lumea că săptămâna aceasta, în București…

(…)

Moderator: Acum, lămuriți-ne. Deci 6 la mie de fapt era un prag pe care nu credeați că-l vom atinge, de aceea ați militat să fie stabilit pentru ca elevii să rămână la școală. Am înțeles bine?

Sorin Cîmpeanu: De aceea am acceptat propunerea cu 6 la mie.”

Citește și:
Am primit astăzi 183 de petiții pentru trecerea școlii în online și 175 pentru păstrarea școlilor deschise, cu prezență fizică, anunță ministrul Cîmpeanu: Unii sunt speriați de mersul la școală, dar nu au niciun fel de problemă să meargă în malluri
Rata de incidență în București probabil va ajunge mâine la 6 la mie – reprezentantă DSP. Pentru trecerea școlilor în online “așteptăm rata de incidență de vineri”
HARTĂ Sunt 119 localități din 27 de județe cu rată de infectare de peste 6 la mie. Alte 100 înregistrează peste 5 la mie incidență / Scenariul pentru școli se stabilește vineri, dacă între timp nu s-a instituit carantina zonală
Deputatul PSD Alexandru Rafila cere ca școlile să rămână deschise și peste pragul de 6/1000. “E o propunere binevenită, pe care o vom discuta cu siguranță”, spune șefa DSP București


1 comment
  1. Sorin Cîmpeanu: „Acum ne întrebăm cu toții cum am ales această limită de 6 la mie.” … „Când s-a stabilit pragul de 6 la mie, multă lume a fost convinsă că nu ne vom mai apropia vreodată de el.”… „De aceea am acceptat propunerea cu 6 la mie” „Evident că nu mi-e clar cum a fost aleasă această limită.”

    Adică: „ținem școlile deschise orice ar fi, și, ca să creadă fraierii ca am luat noi o decizie „gândită”, băgăm din burtă o cifră: 6 la mie.”

    UAU… ăsta da model de bune practici pentru luarea deciziilor în condiții de criză. Ce „evaluarea riscului”, ce „scenarii bazate pe modele statistice”…
    Si noi să ne trimitem copiii la școală că o să ia ei măsuri de prevenire.. o să „amplifice testarea”… Cât de naivi să fim?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Calendarul anului școlar viitor, pe module, prezentat de ministrul Educației. Prima zi de școală este pe 5 septembrie 2022, iar în februarie 2023 elevii au o vacanță „mobilă”, de o săptămână, decisă de inspectoratele școlare

Calendarul anului școlar pe module, pentru anul 2022-2023, a fost anunțat de Ministrul Educației într-un briefing de presă de la Guvern. Trecerea de la semestre va fi făcută cu renunțarea…
Vezi articolul

Brigada de Combatere a Criminalității Organizate București cercetează cazul a 3 eleve de la o școală din Capitală care au acuzat stări de rău și au ajuns la spital / Surse: este vorba despre eleve ale Școlii Centrale

Poliția municipiului București anunță că a fost sesizată astăzi, 22 septembrie 2022, „cu privire la faptul că 3 eleve ale unei unități școlare din Capitală au acuzat stări de rău”.…
Vezi articolul

Autoritățile din Educație nu iau încă măsuri în privința noii tulpini Omicron. Cîmpeanu: Până în acest moment, autoritățile sanitare în frunte cu ministrul Sănătății nu au considerat necesar să previzionăm măsuri pe acest palier

Autoritățile din Educație așteaptă mai întâi un semn din partea Ministerului Sănătății înainte să anunțe vreo decizie privind posibile schimbări în sistem din cauza răspândirii noii variante de coronavirus, tulpina…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

În prea puține școli există cultura colaborării în cancelarie, a schimbului de practici și de experiențe între colegii de aceeași disciplină. Le lispsește un mediu sănătos de înțelegere, de sprijin, de încredere – Cosmin Chiriță, manager de proiect Merito

Școala și sistemul nu încurajează suficient colaborarea între profesori, discuțiile de la egal la egal între aceștia și educația de calitate care ar fi generată de o asemenea colaborare. Acestea…
Vezi articolul