Competențele digitale ale elevilor și profesorilor, dezvoltarea gândirii critice și a capacității de a face față pericolelor online să devină priorități pentru sistemele europene de educație – Consiliul UE

382 de vizualizări
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Dezvoltarea alfabetizării digitale și media, gândirea critică și competențele de rezolvare a problemelor sunt esențiale și ar trebui să constituie o prioritate pentru sistemele de educație, potrivit concluziilor adoptate de Consiliul UE pentru Educație, Tineret, Cultură și Sport, în cadrul întrunirii sale din 28-29 noiembrie.

În declarația sa, Consiliul îndeamnă autoritățile membre și forurile UE să ia măsuri pentru sprijinirea stării de bine a elevilor în contextul dezvoltării educației digitale. În acest context, concluziile repetă de câteva ori ideea prioritizării măsurilor care să îi pregătească atât pe elevi, cât și pe profesori și pe părinți în fața provocărilor ce însoțesc dezvoltarea noilor tehnologii și adoptarea lor în mediile educaționale. 

Între alte avantaje și probleme enumerate în document, referitoare la impactul tehnologiei în educație, documentul notează:

  • “Elevii sunt expuși unei varietăți largi de informații, inclusiv dezinformare și informare greșită, drept urmare dezvoltarea alfabetizării digitale și media, a gândirii critice și a competențelor de rezolvare a problemelor este esențială”.
  • “Interacțiunile digitale pot să contribuie la dezvoltarea competențelor sociale și să consolideze conexiunile sociale. Totuși, elevii și profesorii pot fi expuși riscurilor digitale (precum cyberbullying, discursul urii, știri false, încălcarea protecției datelor personale, fraude online, bule de informare etc.), care dăunează stării lor de bine. Este esențial ca elevii, profesorii și părinții să fie conștienți de proporțiile și varietatea acestor riscuri și să știe cum să le evite sau să le prevină, unde să găsească sprijin și cum să întărească reziliența. Este, de asemenea, important să fie folosite atât interacțiuni, cât și abordări de învățare-predare în medii de învățare digitale pentru a aborda risc urile digitale.

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Noi încă suntem la stadiul de scris cu creta pe tablă și dictare sau conspectarea din manual. Unii profesori habar nu au de laptopuri, tablete, table interactive, nici măcar nu le acceptă. Noi nu am ieșit din comunism și se mai miră „stimații” profesori de ce stau copiii pe telefoane la școală. Pe internet sunt foarte multe cărți digitale, iar elevii nu mai sunt cum eram eu cu cărțile întinse pe masă. Și acum cărțile tot fizic le prefer, dar generația de acum, nu și trebuie să ne gândim și la ei, ca să le facem viața mai ușoară și mai frumoasă, pentru că ei își fac referatele cu ajutorul internetului, ceea ce și ăsta este un lucru foarte important și bun

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București: Cred că profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze că ceva nu este în regulă cu copiii / Mirela Ilona Tîrşolea, comisar-șef la Agenția Națională Antidrog: Se va accentua formarea cadrelor didactice, a consilierilor şcolari, a personalului medical şcolar

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat pentru Euronews.ro că „profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze, cum să semnaleze că ceva nu…
Vezi articolul

UPDATE Biblioteca Școlară Virtuală nu poate fi accesată de către profesori și elevi, reclamă zeci de cadre didactice, care spun că nu le sunt recunoscute parolele indicate de instrucțiunile Ministerului Educației și Cercetării / Pentru întrebări și detalii există un număr de sprijin / Platforma proiectului de 46 de milioane de euro a fost ținută blocată și nefolosită aproape doi ani

Platforma EDULIB nu poate face recuperarea de parolă indicată în ghidul Ministerului Educației și Cercetării trimis în școli sau nu accepta userul ori parola indicate ca soluții pentru accesarea Bibliotecii…
Vezi articolul

Premieră în olimpiadele școlare: Profesorii, studenții, foștii olimpici și cercetătorii sunt plătiți cu ora pentru pregătirea elevilor din loturile naționale – hotărâre de guvern publicată în Monitorul Oficial

Profesorii, studenții, foștii olimpici și cercetătorii ori alți „traineri” trebuie să fie plătiți pentru activitățile de pregătire a loturilor naționale pentru olimpiadele și concursurile internațional, prevede noua hotărâre de guvern…
Vezi articolul

EXCLUSIV Acuzații grave de imixtiune în subiectele de la Bacalaureat 2024 – Mai mulți profesori ar fi fost aduși la cererea Ligiei Deca să pună presiune pe cei care fac subiectele să scadă dificultatea – surse / Ligia Deca: La nivelul conducerii ministerului nu a existat niciodată o interferență cu procesul firesc de elaborare a subiectelor

Acuzații grave de imixtiune în grupurile de experți care au conceput subiectele de la Bacalaureatul 2024 și de presiune exercitate de conducerea politică a Ministerului Educației, cu scopul ca experții…
Vezi articolul