Concurs directori 2021 – Procedura de corectare a testelor grilă în fața candidatului: doi evaluatori pun un șablon pe foaia de concurs și „nu trebuie” să obțină note diferite

16.019 vizualizări
Foto: © Vesna Vlalukin | Dreamstime.com
Evaluarea probei scrise de la concursul național pentru directori și directori adjuncți de școli este prevăzută în procedura nr. 33.780/06.10.2021, trimisă inspectoratelor școlare de Ministerul Educației. Documentul prevede faptul că evaluatorii vin la școală, la centrul de concurs, la ora 11:30 și așteaptă într-o sală ca să fie chemați de către responsabilii de sală la corectare.

La ora 12:00, cel târziu, se încheie cele 120 de minute pe care candidații le au la dispoziție pentru rezolvarea celor 50 de itemi. Regulile din timpul probei pot fi citite aici.

Cum se face evaluarea probei scrise

La finalul rezolvării testului standardizat, fiecare candidat predă testul și foaia de concurs responsabilului de sală, semnează borderoul de primire predare-primire a testelor și rămâne în sală pentru a participa la etapa de evaluare a acesteia.

Responsabilii de sală vor avea, în mapa sălii, lista nominală a celor doi membri ai comisiei de concurs repartizați pentru evaluarea lucrărilor din sala respectivă. După predarea tuturor pieselor și foilor de concurs, responsabilii de sală invită în sala respectivă membrii comisiei de evaluare și observatorii care doresc să participe la activitate. Obligativitatea asigurării securității lucrărilor candidaților, până când acestea se predau membrilor comisiei de evaluare, revine responsabilului de sală, prevede procedura oficială. 

Comisiile evaluează obligatoriu testul standardizat în prezența candidatului și a doi martori aleși dintre candidații din sală și consemnează punctajul în borderoul de notare existent pe foaia de concurs fără a face însemnări sau notări pe acesta sau pe lucrare.

Evaluarea se realizează în sălile în care candidații au susținut proba scrisă, prin deplasarea în serile respective a membrilor comisiilor de evaluare și, după caz, a observatorilor. Camerele de supraveghere audio-video trebuie să înregistreze obligatoriu toată activitatea de evaluare.

Etapele activității de evaluare sunt următoarele:
  1. Se suprapune, de către unul dintre cei doi membri ai comisiei de evaluare, șablonul de evaluare peste foaia de răspuns.
  2. Se compară, pentru fiecare item, răspunsul furnizat de candidat cu răspunsul corect.
  3. Dacă răspunsul furnizat de candidat coincide cu răspunsul corect, se acordă punctajul maxim pentru itemul respectiv.
  4. În procesul de evaluare se acordă sau punctaj maxim pe item sau zero puncte, fiind interzis să se acordă punctaj intermediare.
  5. Se acordă zero puncte pentru un item în următoarele situații:
    • răspunsul furnizat candidat nu este identic cu răspunsul corect;
    • candidatul nu a marcat niciun răspuns corect;
    • candidatul a marcat mai mult de un răspuns ca fiind corect.
  6. Se însumează toate punctajele acordate de un evaluator fiecărui tem și rezultă punctajul total al testului.
  7. Punctajul total al textului se împarte la 10 și rezultă nota pe test.

Fiecare membru evaluator consemnează notele aferente testului și semnează în rubrica „punctaj obținut/ nota evaluator” din borderoul de notare; nu trebuie să existe diferențe între notele acordate de cei doi evaluatori, se arată în documentul de la minister.

Pentru că nu trebuie să existe diferențe între notele acordate de ce doi evaluatori și aceștia nu pot acorda decât punctaje/ note întregi, media aritmetică a celor două note trebuie să coincidă cu nota acordată de orice evaluator. Unul dintre aceștia va completa în borderou și media care reprezintă nota finală obținută de candidat la proba scrisă.

După consemnarea notelor, respectiv a mediei, borderoul se semnează de către candidat, de către cei doi martori și, după caz, de observatorii prezenți.

Președintele comisiei de evaluare a probei scrise verifică punctajul total, nota acordată de fiecare evaluator și faptul că nu există diferențe între notele acordate de cei doi evaluatori și semnează borderoul centralizator.

În eventualitatea în care din motive de tehnice, se constată că șablonul de evaluare nu se suprapune perfect peste pagina a treia din foaia de concurs, care conține răspunsurile candidatului, evaluarea se va realiza prin compararea pentru fiecare item a răspunsului candidatului cu răspunsul corect din grila de evaluare (șablon).

În situația candidaților care au semnat și predat testul, dar nu se prezintă la etapa de evaluare, acesta nu va fi evaluat, nerespectându-se prevederile articolului 12, alineatul 1, litera a) din Metodologie, borderoul de notare fiind semnat de membrii comisiei de concurs, de cei doi martori, de observatori, iar rubricile „semnătura candidatului”/„rezultat” se completează cu mențiunea „absent la evaluare”. 

La finalizarea evaluării lucrărilor scrise ale candidaților dintr-o sală, cei doi membri evaluatori predau lucrările evaluate președintelui comisiei de evaluare. Responsabilul de sală predă coordonatorului centrului special foile de concurs anulate sau neutilizate, precum și toată documentația rezultată în urma activităților din fiecare sala de concurs.

Președintele comisiei de evaluare a probei scrise și coordonatorul centrului special vor asigura, la finalul zilei de concurs, la sediul centrului special, centralizarea rezultatelor conform anexei la procedură, care conține notele obținute de candidați, respectiv mențiunea admis/ respins/ neprezentat/ retras/ eliminat/ absent la evaluare, după caz.

Concursul de directori 2021, proba scrisă, are loc pe 15 octombrie, de la ora 10:00. La concurs s-au înscris peste 9.200 de candidați pe cele aproape 8.700 de posturi de directori și directori adjuncți de școli.

Foto: © Vesna Vlalukin | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. Cine bifează toate căsuțele ia 100 de puncte? Prin aplicarea șablonului se văd doar căsuțele completate, nu și câte căsuțe ai completat.

  2. Ministerul Educatiei a stiut sa fixeze perioada inscrierii si a desfășurării concursului de directori, ca sa ii aiba la mana timorati, sa nu miste nici unul in front, încercând sa apere elevii de imbolnaviri si profesorii de abuzuri (ore online in clase goale, ore hibrid, sortite esecului din cauza retelelor suprasolicitate din scoli).
    Masura politica, pentru a se continua bataia de joc a expunerii elevillor la orice rata a imbolnavirii de covid din comunitate.
    Acesti elevi inainte de a ajunge la scoala 30 in clasa, circula cu mijloacele aglomerate de transport in comun si se infecteaza pe capete, dupa cum se vede in toate scolile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nu avem profesori, instructori capabili să utilizeze resurse tehnologice avansate în învățământul profesional, spune ministrul Educației: Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți de la nivelul operatorilor economici să poată avea acces în școală

Trebuie să flexibilizăm condițiile prin care oameni pregătiți, de la nivelul operatorilor economici, să poată avea acces în școală, susține ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Acesta a vorbit despre dotările pe…
Vezi articolul

Robotul logoped construit și programat de elevii de la Colegiul Național Pedagogic din Ploiești ar putea să rezolve deficiențele de vorbire la copiii între 5 și 8 ani. Soluția a câștigat locul I la Samsung Solve for Tomorrow (P)

O echipă din Ploiești a dezvoltat un robot logoped care i-a adus victoria în cadrul celei de-a treia ediții a competiției Samsung Solve for Tomorrow. Peste 900 de proiecte au…
Vezi articolul

Dezbatere LIVE online organizată de World Vision România

Profesorii care au făcut cinci propuneri concrete de politici publice în Educație, pe care le-au prezentat inspectoratelor școlare județene, în proiectul „Inspectoratul școlar civic” al World Vision România: Finanțare de la județ pentru excursii cu elevii, îmbunătățirea comunicării despre școală și a imaginii acesteia, dezvoltarea literației, reducerea abandonului școlar

Zece școli au creat proiecte de politici publice în comunitatea de profesori, uneori și cu implicarea elevilor, pe care le-au propus apoi autorilor de politici educaționale din teritoriu, adică inspectoratelor…
Vezi articolul