Consecințe pentru profesorii-evaluatori care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor de la Bacalaureat și Evaluarea Națională. Cîmpeanu: Să nu mai corecteze vreodată sau cel puțin să nu mai corecteze până când nu dovedesc că vor putea să facă evaluări corecte

18.636 de vizualizări
Sursă foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Profesorii-evaluatori de la Bacalaureat sau Evaluarea Națională care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor candidaților cu diferențe uriașe de punctaj ar putea „să nu mai corecteze vreodată” lucrări sau „cel puțin să nu mai corecteze până când nu dovedesc că vor putea să facă evaluări corecte”, a declarat vineri seară ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24. Mai mult decât atât, la toate examenele naționale ar putea fi introduse pe viitor evaluări digitalizate astfel încât softurile de evaluare „să semnaleze și eventuale diferențe între cei doi evaluatori care nu se cunosc între ei”, a mai spus Cîmpeanu.

Declarațiile vin în contextul în care după evaluarea celor 55.982 de contestații depuse, au fost modificate notele pentru 52.784 de lucrări. Dintre acestea 88,73% s-au modificat cu maximum 1 punct, iar 11,27% s-au modificat cu mai mult de 1 punct, fiind și lucrări care au avut diferențe de 3-5 puncte față de corectura inițială.

Mai jos, declarații despre subiectivismul de la corectarea lucrărilor la examenele naționale:

Oana Zamfir: Aveți cum să-i identificați pe acești profesori care au evaluat?

Cîmpeanu: “Oh, da.”

Oana Zamfir: Și aveți ce să faceți ca să nu mai apară situații de genul acesta la o tură viitoare?

Cîmpeanu: “Chiar da.”

Oana Zamfir: Ce anume?

Cîmpeanu: “Exact ce am spus. Am cerut situația diferențelor mult peste limita admisibilă pentru o eroare umană la Evaluarea Națională și am cerut și acest lucru și la examenul de Bacalaureat. În toate aceste situații, vom vedea exact lucrările și vom lua măsurile care se impun. Prima măsură ar fi ca aceia care au greșit flagrant să nu mai corecteze vreodată sau cel puțin să nu mai corecteze până când nu dovedesc că vor putea să facă evaluări corecte. Pierderile sunt foarte mari la nivelul încrederii în sistemul de învățământ și în evaluare, sunt mult prea mari; este pentru primul an când am insistat să facem publice aceste diferențe, avem chiar o notă mai mare cu patru puncte după a doua corectură. Regulamentul în momentul de față nu prevede o a treia corectură, dar prevede posibilitatea ministerului de a solicita acea lucrare și a verifica ce s-a întâmplat, iar cei care au greșit flagrant să suporte consecințele”.

Tot în contextul acesta, Cîmpeanu a precizat că o măsură ar fi „corectarea informatizată care elimină subiectivismul, subiectivism fie din perspectiva erorilor umane, fie din perspectiva greșelilor mai mult sau mai puțin intenționate. Evaluatorii nu s-ar mai cunoaște între ei, acolo unde avem întrebări de tip grilă, corectura poate fi făcută direct în soft, care să semnaleze și eventuale diferențe între cei doi evaluatori care nu se cunosc între ei. Toate aceste lucruri vor putea fi făcute la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, și chiar la examenul de Evaluare Națională, chiar de anul viitor. Această evaluare informatizată ar putea fi introdusă la bacalaureat încă de anul viitor”.

Informații de context:

Numărul mediilor de 10 a crescut la 146 de la 112, câte erau înainte de contestații în contextul în care, după evaluarea celor 55.982 de contestații depuse, au fost modificate notele pentru 52.784 de lucrări. Dintre acestea 88,73% s-au modificat cu maximum 1 punct, iar 11,27% s-au modificat cu mai mult de 1 punct, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educației.

În privința diferențelor de puncte, se înregistrează următoarea situație:

  • Diferențe între 1-2 puncte: 5.757 de lucrări (4.879 note evaluate în plus și 878 în minus)
  • Diferențe între 2-3 puncte: 174 de lucrări (162 note evaluate in plus și 12 note in minus)
  • Diferențe între 3-4 puncte: 18 lucrări (16 note evaluate în plus și 2 note în minus)
  • Diferențe între 4-5 puncte: o notă, evaluată în plus.

În privința celor 19 lucrări care au primit note mai mari sau mici cu peste 3 puncte, fiecare situație va fi analizată punctual.

După soluționarea contestațiilor, 36 de unități de învățământ liceal din 21 de județe au avut procent 0 de promovare în prima sesiune (dintre acestea, 11 au avut același scor de promovare și anul trecut).

Sursă foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Citește și:
Bacalaureatul digital, noi precizări ale ministrului Educației: Să fie susținut pe calculator în aceeași zi, cu pauze între discipline, într-un viitor – VIDEO
BAC 2021 Numărul mediilor de 10 a crescut la 146 de la 112 după contestații. Unde s-au înregistrat cele mai mari creșteri ale ratei de promovare
VIDEO Sorin Cîmpeanu: 52.874 de note au fost modificate în urma contestațiilor la Bacalaureat. Soluția: corectarea informatizată, care va fi pilotată la BAC 2022 / Rata finală de promovare la Bac 2021 este 69,8%
Cum va fi informatizată corectarea la Bacalaureat? Vom avea un centru de examen în fiecare județ, evaluatorii vor corecta online, sistemul poate evalua doar la grilă – anunță Cîmpeanu
ULTIMA ORĂ Rezultatele finale de la Bacalaureat 2021 au fost afișate. Cum s-au modificat notele după cele peste 56.000 de contestații

  1. Trist ce fac profesorii evaluatori. Uita ca in spatele lucrailor pe care le corecteaza este vorba de niste copii care poate au invatat si si-au pus toate sperantele ca vor obtine rezultate pe masura pregatirii lor. Daca sunt nemultumiti de cat castiga din evaluari, sa refuze activitatea . Procedeaza asemenea multor medici care nu se gandesc decat la bani si conditioneaza actul medical de spagi. Nu mai vorbesc de profesorii care intentionat isi predau materia in asa fel incat sa nu inteleaga copii nimic la clasa, dar in paralel ii mediteaza pe bani multi si ce sa vezi, acolo au alta atitudine si abordare.

    1. Cum adica isi preda materia sa nu inteleaga elevul?? Cred ca glumesti. Asemenea idiotenie rar mi-a fost dat sa citesc….

    2. @VI
      1. Da-ne un exemplu, concret, de materie predata de-a-ndoaselea, ca sa nu vorbim pe uscat.
      2. Greu cuvantul asta (copil), bata-l vina! Ba cu doi de i, ba cu trei, lasa ca daca le ai un pic cu limba materna gasesti o varianta in care-l scrii si cu patru…
      Complicat…

  2. Nu este firească o asemenea abordare și nici de natură să crească nivelul de acuratețe al evaluării. După un asemenea mesaj ce ar trebui să urmeze? Amenințări cu pușcăria nu?! Dacă nu mai vreți să existe greșeli introduceți teste de tip grilă care să fie corectate de calculator.

  3. Nu mai pot ei,oricum se roaga cei de la ISJ de ei sa participe la examenele nationale.Nu vor sa participe ca la activitatile de la examene ,,nu merge sa faci activitati doar bifate” cum fac la orele de curs de 15-20 de ani.

    1. @victoria
      Victorițo, esti ambiguă! Pai 15 sau 20? Hotaraste-te! Fii mai “precisa”, ca incepi sa lasi de dorit!

  4. RUȘINE, RUȘINE!!!!
    MÂNGÂIAȚI-I PE CAP PENTRU CONSOLARE!!!
    VEDEȚI SA NU-I AGRESAȚI PREA TARE!
    ÎNTREBAREA E : N-AU FOST DEMIȘI? ȘI DACĂ NU, CÂND VOR FI?????

    ALO! MINISTERUL..!

  5. Exista un corp de profesori evaluatori, formati special, iar rezultatele se vad.
    Cu alte cuvinte, eu si alti profesori, care am refuzat sa ne inscriem la aceste cursuri din principiu, putem sa pregatim elevii pentru bac, dar nu suntem capabili sa le corectam lucrarile.
    Oricum, la olimpiada, unde nu se plateste, putem sa corectam.

  6. Domnului Ministru al Educației,chiar ar fi bine sa luați măsuri in această privintā,deoarece se apropie examenul de Definitivat Titulariuarea destul de importante pentru cadrele didactice.
    Anul trecut cam aceeasi problema a fost :LUCRARI CORECTATE IN BATJOCURA .inveti iți pui toate speranțele in aceste examene si te trezesti ca iti e scăzuta nota cu 1 punct pe cand altora a fost mărită cu 2 sau chiar 3puncte.
    Rusine mare,pacat de timpul acesta pierdut si apoi sa iti CADĂ lucrarea pe mâna cui nu trebuie.Macar anul acesta sa se ia masuri; ce bine ar fi!!!

  7. Se roaga de ei ,colegii lor de la ISJ sa vina in comisii pentru a fi membri,evaluatori,secretari,persoane de contact,persoane cu monitorizare video,însa surpriza nu vor. Ei refuza impliarea in activitatile enumerate mai sus,fiindca ei sunt obisnuti sa realizeze doar activitati pentru care nu sunt ,,trasi la raspundere”,vezi analfabetismul functional si ce rezultate ar fi la examene fara meditatii.

  8. Da da. Mai merge moartea la corectat in locul lor. Si-asa nu vroia nimeni. Vai, ce pedeapsa…Si-asa in fiecare an profesorii sunt trimisi cu japca de directorii aserviti politic. Cred c-or sa planga vreo saptamana acei profesori ca nu-i mai lasa Campeanu la corectat. Abia asteapta lumea sa scape. Nu mai stim ce e ala concediu. Toata vara numai: examene, grade, webinarii, conferinte, cursuri de formare etc.

    1. Numai amenintari stie acest ministru sa faca!
      Acum 2 luni ne ameninta ca daca nu ne vacinam nu vom putea fi supraveghetori dar ce sa vezi nu mai scapai de director sa te trimita si la evaluare si la bac.

  9. Ia uite cine vorbește! Dar matale, tovarășe ministru, când vei învăța legislația să îți permiți să incalci legile și să dai ordine de ministru care încalcă legea, cum ar fi tăierea sporurilor de doctorat? Nu îți este rușine, așa, puțin? Apoi vii să dai interviuri la Digi24, goarna guvernului, cum că totul este perfect legal și totul este miere?! Mai transpartidicule ciolănar? Rușine să îți fie, politrucule de 2 bani!

  10. Ar trebui sa se ancheteze intai care din acei corectori s-au inscris de buna voie la corectare(evident, pentru castig material) si care profesori au fost inscrisi la insistenta directiunii unitatii de invatamant. Se stie ca directorii unitatilor de invatamant sunt presati insistent de inspectoratele școlare, sa mai scoata din pamant, din iarba verde, cu forta, supraveghetori si corectori.
    Nu este aceeasi situatie.
    Si sa se ancheteze ce comisii de examen am presat profesorii corectori sa termine in nici 12 ore100 de lucrari de corectat.
    Abia atunci veti lua masuri corecte.

  11. Se porneste de la premisa falsa ca nota pusa in urma unei evaluari corecte este aceea de la contestatie, pentru ca legal aceea va fi nota finala (in conditiile unei anumite diferente de punctaj).
    Se poate intampla insa ca evaluarea corecta sa fie aceeea de la prima corectura, nu de la contestatie.
    Daca doriti sa luati masuri, trebuie verificat cu rigurozitate cine a gresit de fapt: cei care au corectat initial, cei de la contestatie sau a fost doar o greseala tehnica de transcriere in tabel a notei candidatului….

  12. Domnule ministru, lucrurile acestea nu se fac asa, cu amenintari. Aveti lucrarile, aveti corectorii, stabiliti exact cine si cum a gresit. Stabiliti ce fel de fapte s-au facut, penale sau de alta natura. Sau mai exact cereti ajutor justitiei, procurorilor. Asa se rezolva aceste lucruri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Mediile din V-VIII ale elevilor care au luat sub media 3 la Evaluarea Națională sunt cu 5-6 puncte mai mari față de cele de la examen. Un elev din București a luat media 2.95 la Evaluare și are 9.79 în cei patru ani de gimnaziu

Mediile din clasele V-VIII obţinute de elevii care au fost notați cu medii sub 3 la examenul de Evaluare Națională au fost, în peste 90% din situațiile analizate, mai mari…
Vezi articolul