Cum va fi informatizată corectarea la Bacalaureat? Vom avea un centru de examen în fiecare județ, evaluatorii vor corecta online, sistemul poate evalua doar la grilă – anunță Cîmpeanu

3.780 de vizualizări
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com
Corectarea digitalizată a lucrărilor de Bacalaureat va începe de anul viitor printr-un proiect pilot prin care va exista câte un centru de corectare online de către evaluatori în fiecare județ. „Vom avea un centru de examen în fiecare județ în care lucrările de bacalaureat vor fi scanate în fața candidaților, candidații vor avea câte un cod atribuit și, de asemenea, fiecare subiect din fiecare probă scrisă va avea alocat un cod în așa fel încât corectura să se poată face informatizat, profesorii-corectori să poată să evalueze online, deci vor fi centre-pilot în fiecare județ”, a declarat Sorin Cîmpeanu la conferința de presă de astăzi. El a adăugat că „sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.”

Decizia vine după ce anul acesta, atât la Evaluarea Națională cât și la Bacalaureat, au existat diferențe mari de note în urma recorectării lucrărilor contestate. Spre exemplu, ministrul a anunțat în conferința de presă de astăzi că 53.000 de lucrări de Bac 2021 au primit note mai mari din cauza subiectivismului uman de la toate materiile.

Mai jos, dialogul complet de la conferința de presă pe tema corecturii digitalizate a lucrărilor de Bac:

De la minutul 3:20 (în video-ul de la final)

Reporter: Domnule ministru, spuneați că o să analizați de ce 53.000 de lucrări au primit note diferite față de corectura inițială, ce credeți că s-a întâmplat acolo?

Cîmpeanu: “Subiectivismul uman, un lucru care poate fi eliminat printr-o procedură, așa cum am propus, de corectare digitalizată a lucrărilor pentru examenele naționale, începând cu evaluare clasa a II-a, a IV-a, a VI-a și clasa a VIII-a de anul viitor și începând cu o evaluare, într-un proces pilot, pentru Bacalaureat, tot de anul viitor. În acest fel se elimină subiectivismul uman, în acest fel putem avea rezultate mult mai concludente, nu doar la nivel de notă globală per disciplină, ci la nivel de notă pe fiecare subiect, în așa fel încât putem pregăti introducerea unui bacalaureat bazat pe evaluarea competențelor și nu a cunoștințelor.”

Reporter: Subiectivismul acesta va fi taxat în vreun fel?

Cîmpeanu: “Deja am cerut situația pentru Evaluarea Națională, avem 12 situații în care diferențele sunt inadmisibil de mari între prima corectură și a doua corectură, vom cere acest lucru și pentru examenul de Bacalaureat. Pot să vă spun că din cele 52.874 de note schimbate, aproape 6.000, mai exact 5.950 de note au diferențe mai mari de un punct. Avem situații și cu peste trei puncte diferență. Vom analiza situațiile concrete și vă vom aduce la cunoștință aceste analize și măsurile pe care le-am luat. Este vorba de subiectivism la toate disciplinele.”

Minutul 34:00

Cîmpeanu: “Corectarea informatizată la Bacalaureat va fi un proiect pilot începând de anul viitor, vom avea un centru de examen în fiecare județ în care lucrările de bacalaureat vor fi scanate în fața candidaților, candidații vor avea câte un cod atribuit și, de asemenea, fiecare subiect din fiecare probă scrisă va avea alocat un cod în așa fel încât corectura să se poată face informatizat, profesorii-corectori să poată să evalueze online, deci vor fi centre-pilot în fiecare județ.”

Reporter: Aceste lucrări vor fi corectate după și de către evaluatori?

Cîmpeanu: “Nu, pentru că evaluatorii vor corecta online, fără să se cunoască între ei, sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.”

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. ,,sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.” spune Câmpeanu…
    Sistemul poate să facă asta doar la testele online, nu la cele scanate, deșteptule!
    Prin varianta propusă profesorii vor sta cu ochii în tablete/laptopuri, adică nu vor mai avea lucrările în față! Probabil vor fi plătiți și cu spor de calculator :))
    Asta este diferența! Nimic nou sau bun!

  2. Pentru acest ministru “cod de bare”, informatizat, ignorant si incompetent:

    1. subiectivismul nu poate fi eliminat complet, in nici un caz prin procedura propusa; singurul lucru eliminat complet este ca profii sa nu se consulte intre ei, in rest pot sa-i recomand niste carti despre erorile la evaluare.

    2. “Este vorba de subiectivism la toate disciplinele” – doar o alta prostie debitata de acest ministru incompetent.

    Praf in ochi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Ministerul Educației și-a dat seama că două probe de la BAC și Evaluarea Națională 2022 se suprapun și decide prelungirea perioadei pentru probele de competențe / Modificarea apare cu lună înainte de examene, printr-o notă trimisă în teritoriu

Ministerul Educației a trimis inspectoratelor o notă prin care anunță că s-a decis extinderea intervalelor de timp atât pentru proba de evaluare a competențelor digitale, cât și pentru cea de…
Vezi articolul
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Liceele pedagogice vor putea forma învățători, dar vor fi angajați pe perioadă determinată. Pentru a se titulariza, aceștia trebuie să termine o facultate de profil – proiectul legii Deca

Liceele pedagogice formează absolvenți pentru specializările educație timpurie, pedagogia învățământului primar, pedagogie generală și mediere școlară, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar, asumat de Ligia Deca. Acest lucru înseamnă că învățătorii…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă

Profesorul de matematică Cătălin Ciupală de la Colegiul Național „Andrei Şaguna” din Braşov spune despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale că a identificat cel puțin trei itemi unde elevii…
Vezi articolul

DOCUMENT De ce a eliminat Ministerul Educației, în anul 2000, examenul de admitere la liceu, testare pe care astăzi o vrea înapoi: este „o repetare inutilă a examenului de Capacitate și o supunere a elevului la eforturi suplimentare, nejustificate din punct de vedere pedagogic”

Ministerul Educației, care se pregătește acum să implementeze „reforma” admiterii la liceu prin introducerea unui examen suplimentar pentru elevii de clasa a VIII-a, a justificat renunțarea la admiterea la liceu…
Vezi articolul