Consiliul Național al Elevilor reacționează după ce Guvernul a aprobat alocări de doar 2,4% din PIB pentru Educație în următorii 50 de ani și cere ca procentul să fie cel puțin 4,7: Subfinanţarea cronică a învăţământului din România are efecte devastatoare

768 de vizualizări
Foto: CNE
Consiliul Naţional al Elevilor „condamnă cu fermitate modul în care Guvernul României îşi propune să sprijine dezvoltarea sistemului de educaţie şi solicită revizuirea documentului de prognoză şi a policitilor bugetare, astfel încât procentul alocat din PIB să crească până cel puţin la 4,7%”, potrivit unui comunicat de presă, transmite Agerpres. Guvernul prevede cheltuieli cu educația de 2,3-2,4% din PIB pentru următorii 50 de ani, potrivit Programului de convergență 2022-2025, aprobat prin memorandum pe data de 4 mai 2022, după cum a scris Edupedu.ro.
  • În programul de Guvernare al Guvernului Nicolae Ciucă, la capitolul „obiective strategice în Educație” la pagina 86, scrie că „Guvernul va susține creșteri graduale, până în anul 2024, pentru finanțarea educației, de până la 18% din bugetul național (6% din PIB).

Conform comunicatului, „subfinanţarea cronică a învăţământului din România are efecte devastatoare asupra calităţii actului educaţional din România, care se resimt din ce în ce mai tare de către elevii şi profesorii români. De la infrastructura precară, lipsa unor investiţii sustenabile, propagarea unor fenomene precum „fondul clasei” sau „fondul şcolii” şi până la limitarea capacităţii şcolilor de a investi în formarea continuă a cadrelor didactice, toţi aceşti factori vor pune din ce în ce mai multe piedici în implementarea unor reforme de substanţă.”

„De la subfinanţare pleacă cele mai multe probleme ale sistemului de învăţământ, care sunt (cel puţin în teorie) conştientizate inclusiv de către autorităţile centrale. Chiar şi aşa, soluţiile întârzie să apară şi ceea ce se întâmplă acum nu reprezintă altceva decât o complacere într-o situaţie nocivă pentru educaţie. Deşi ne dorim să ajungem în rând cu celelalte state europene în care calitatea actului educaţional se ridică la standard înalte, tot ceea ce face Programul de Convergenţă este să îndepărteze România de Uniunea Europeană, din punct de vedere al interesului pe care îl acordă finanţării educaţiei.”, a declarat Robert Avram, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

  • România are, prin Legea educației, obligația finanțării cu 6% din PIB pentru Educație încă din anul 2011. Din acel moment, în fiecare an a fost prorogat articolul care prevede acest lucru de toate guvernele care s-au succedat de la acel moment, deși toate au clamat necesitatea finanțării Educației și a investiției în Educație.
Citește și:
Guvernul României „pune cruce” finanțării Educației – va fi în jurul a 2,4% din PIB până în 2070, potrivit Programului de convergenţă aprobat pentru a fi trimis la Comisia Europeană / În programul de guvernare Executivul se angajează să susțină 6% din PIB până în 2024

1 comment
  1. Stati linistiti! La cum ne platesc pe noi, profesorii si la cat aloca pentru scoli in care aducem de acasa noi absolut tot, nici nu trebuie 50 de ani pentru dezastru. Sunt suficienti vreo 5 ani. Oricum democratia prost inteleasa a nascut niste antisociali si niste semianalfabeti. Si nu din vina noastra. Ca eu nu-mi amintesc sa fi mers la serviciu corect acum 20 de ani, iar acum sa merg pe sarite. Nici sa predau individual doar in urechea unora si pe a altora sa o acopar, nici sa fiu mai putin pregatit, din contra, in 20 de ani m-am perfectionat, am dat grade, am facut cursuri pe banii mei, am participat la conferinte. Asa ca dezastrul e mai aproape decat insinuati. Generatia actuala e praf. Vom ajunge sa fie atata de prosti incat sa creada ca si copiii se fac pe internet. Vor linge telefoanele sa simta gustul de inghetata si vor mangaia Pokemonii din smartphone.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

China difuzează obligatoriu pe TikTok elevilor chinezi de sub 14 ani conținuturi educaționale, experimente științifice, tururi ale muzeelor și limitează folosirea la 40 de minute pe zi. Analiză Le Figaro despre “cum își protejează China copiii și îi prostesc pe ai noștri cu rețeaua socială TikTok”

Diferențele dintre versiunea chineză a aplicației TikTok și cea internațională au fost semnalate de către publicația Le Figaro. De exemplu, dacă elevii au sub 14 ani, atunci aceștia vor vedea…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu anunță că școala va putea începe pe 5 septembrie și se va putea încheia pe 16 iunie, în anul școlar 2022-2023, cu vacanțe pentru toți copiii în lunile octombrie și februarie / În 2023, vacanța de Paște va fi pe 7-18 aprilie

“Avem printre cele mai scurte durate ale anului școlar, motiv pentru care am făcut deja propunerea de a începe pe 5 septembrie anul școlar 2022-2023 și a încheia pe 16…
Vezi articolul