„Dacă are de gând să repete anul școlar, de ce naiba ne mai chinuim cu on-line-ul?” – președintele Federației Părinților, Iulian Cristache

17.935 de vizualizări
Iulian Cristache / Foto: Facebook.com
Reacție și din partea președintelui Federaiei Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, la anunțul vicepremierului Raluca Turcan, potrivit căreia ar exista mai multe scenarii, inclusiv repetarea anului cșolar. Cristache scrie înr-un mesaj pe Facebook:

„Dna Turcan vine si aruncă-n spațiul public un scenariu care nu a fost luat în calcul de nimeni.
MEC, împreună cu toți partenerii sociali sunt în contact permanent. Măcar să ne fi intrebat si pe noi… când lansează această idee. Dacă are de gând să repete anul școlar, de ce naiba ne mai chinuim cu on-line-ul? Doar întreb.”

„Regretabil, doamna viceprim-ministru Turcan, să propagați un astfel de mesaj menit să demoralizeze elevii”, a reacționat și Antonia Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor, despre posibilitatea repetării anului școlar.

Reamintim că Raluca Turcan a declarat la RFI că sunt trei scenarii în privința anului școlar, în contextul coronavirusului: evaluările au loc conform calendarului inițial, evaluările sunt decalate sau anul școlar va fi repetat.


8 comments
  1. Această D~nă Turcan ar fi bine să~şi vadă lungul nasului, că are de unde…
    M~am săturat să~i văd pe toţi neaveniţii, din afara sistemului, să~şi dea cu părerea şi să lanseze idei „creţe”!
    Materia s~a parcurs, oricum, în mare parte şi cei care doresc să aprofundeze, noi, toate cadrele didactice, suntem disponibili să le acordăm toată cooperarea; şi facem acest lucru de la suspendarea cursurilor.
    Un lucru e clar precum şi benzina inflamabilă: atunci când cineva nu acţionează cognitiv, reacţionează guraliv!

  2. Doamne, mare e gradina ta. Si multi i-au sariț gardul. Hai sa nu mai invatam si sa speram ca vom repeta anul. Worse scenario, the worst people. Cap avem, minte nu ne mai trebuie.

  3. Nu se poate face abstracție de situația „de pe teren”, care provoacă această propunere cu 3 scenarii posibile. Desigur, pentru un Consens este nevoie și de Dialog între toate părțile decizionale. O măsură luată în extrem, fără consult, tot [impunere] va rămâne chiar dacă este legală, fortuită și echitabilă (deja există o diferențiere intre elevi, un procent semnificativ dintre aceștia neavând acces tehnologic la „educația on-line”).
    Este o perioadă de adaptare la situația reala, în care este firesc să predomine ideea de supraviețuire, chiar în virtutea unei … sincope a continuității. Realitatea brută, în plină evoluție incontrolabilă, creează un Viitor încă imprevizibil.
    Deocamdată, singura variantă lucrativă este [Răbdarea așteptării în izolare]. Bine că unii au acces on-line, iar izolarea este astfel diminuată!

  4. Foarte corecta intrebarea d-nului Cristache!!! Astept cu interes raspunsul.
    Si mai am o intrebare: care ar fi consecintele concrete in acest caz extrem?

  5. Foarte bine punctat!!! Nu are sens să ne adresăm on-line, nu toti părinții dispun….

    1. Varianta cu online este o varianta RECOMANDATA.Nicio persoana normala la cap nu poate obliga pe un semen(nu subaltern) al sau la munca voluntara suplimentara, cu mijloace proprii, de multe ori inexistente, cu resurse proprii, de cele mai multe ori pe timp de criza necrsare sa fie altfel gestionate(cheltuieli pe curent, abonamente, cand si copiii profesorilor trebuie sa manance).Si mai presus de toate:TOTI COPIII AU IN MOD LEGAL DREPTUL LA EDUCATIE, lucru imposibil de indeplinit cu ajutorul internetului, cand majoritatea nu-l au.Nu va lasati pacaliti ca mai vedeti in rural vreo cativa cu telefoane.Realitatea este ca nu sunt multe sau destul de performante precum un pc sau laptop incat sa faci educatie online.Si in plus, materia e deja parcursa cam 85 la suta.Dam foc la tot cojocul pentru un paduche mort, vorba romanului???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu: Organizarea examenelor naționale și aprobarea curriculumului pentru clasa a IX-a, după ce vom avea planurile-cadru analizate, sunt problemele urgente. Elevii de clasa a IX-a e foarte puțin probabil să aibă manuale în toamnă

Pregătirea și organizarea examenelor naționale, precum și aprobarea curriculumului de clasa a IX-a, după ce vom avea planurile-cadru analizate și aprobate, sunt problemele urgente ale Educației, a declarat noul ministru,…
Vezi articolul

Mai multe trezorerii din țară nu lucrează astăzi, în zi de salariu pentru profesori și personalul din Învățământ. Angajații de la Finanțe protestează pentru salarii mai mari și față de ordonanța cu noi măsuri fiscale

Angajații din mai multe trezorerii din țară nu lucrează astăzi, vineri, 11 august, în ziua de salariu pentru profesori și personalul din Învățământ. Cei de la Finanțe protestează pentru salarii…
Vezi articolul

Evaluarea externă a școlilor și grădinițelor de stat și private din Republica Moldova a fost suspendată de ministrul Educației. Dan Perciun: Punem moratoriu timp de 1 an pe controale, pentru că nu includeau asistarea la ore și nu țineau de finalități

Ministrul moldovean al Educației, Dan Perciun, a anunțat astăzi că sistează pentru un an toate evaluările externe din școlile și grădinițele din Republica Moldova. „Vom suspenda începând cu 1 ianuarie…
Vezi articolul

MANIFEST 12 elevi navetiști i-au scris ministrului Educației ce înseamnă pentru ei drumul până la școală: sute de lei pe lună, nedecontați, ore pierdute, condiții proaste, trenuri și autobuze murdare, cu „indivizi dubioși„. Elevii cer abrogarea a două acte normative

„Solicitările Consiliului Național al Elevilor continuă să fie ignorate de ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie”, susțin reprezentanții elevilor într-un comunicat trimis Edupedu.ro. Aceștia spun că au trimis un…
Vezi articolul