Dăncilă, despre românii care vorbesc limbi străine: Țin mai puțin la această țară. Se duc și spun foarte ușor la Bruxelles ceea ce vrea să audă Bruxelles-ul

22.475 de vizualizări
SURSA: GOV.RO
Viorica Dăncilă a susținut vineri, la Timișoara, că românii care vorbesc limbi străine, în special engleză, ”țin mai puțin la această țară”, pentru că se duc la Bruxelles și spun ”foarte ușor” ceea ce vrea să audă Bruxelles-ul, scrie G4Media.ro

”Să știți că unii poate vorbesc foarte bine limba engleză și îi apreciez pe toți care vorbesc engleză, franceză, germană, orice limbă străină. Dar țin mai puțin la această țară. În limba engleză se duc și spun foarte ușor la Bruxelles ceea ce vrea să audă Bruxelles-ul, nu ceea ce, de fapt, ar trebui să susțină pentru această țară. Eu sunt un pro-european convins, am fost europarlamentar 9 ani de zile, liderul delegației europarlamentarilor, dar de fiecare dată mi-am susținut țara și am obținut rezultate. Faptul că vorbim bine sau mai puțin bine o anumită limbă străină… eu cred că este relevant. Dar mai relevant pentru români este ceea ce faci pentru ei și cu câtă demnitate îți reprezinți țara atât în țara ta, dar mai ales în afara granițelor țării”, a susținut Viorica Dăncilă.

Întrebată ce va face după terminarea mandatului de premier interimar, Dăncilă a declarat: “Sunt convinsă că îmi voi găsi un loc de muncă unde sunt convinsă că voi putea face performanţă”

Citeşte articolul integral şi vezi VIDEO pe G4Media.ro

Un Eurobarometru recent a măsurat cunoştinţele de limbi străine declarate ale românilor. Când au fost întrebați în câte limbi străine știu să vorbească, 17% dintre români au spus că în trei limbi, 48%, în două limbi străine, iar 29% au declarat că știu o limbă străină.

Românii sunt pe locul al doilea în Europa, după croați, la dorința de a învăța o nouă limbă străină. Potrivit Eurobarometrului ”The European Education Area”, 87% dintre cei care au participat la interviurile telefonice, în cadrul sondajului reprezentativ la nivelul populației de 15-30 de ani din cele 28 de state membre, au declarat că ar vrea să învețe o nouă limbă străină.

În 2017, când era europarlamentar, Viorica Dăncilă a ţinut un discurs în limba engleză. Acesta poate fi urmărit aici:

Cele mai studiate limbi străine din Uniunea Europeană sunt engleza (97,9%), franceza (33,4%), germana (23,3%), spaniola (16,9%), rusa (2,5%) și italiana (1,3%), potrivit Eurostat.

Datele prezentate de Eurostat sunt din 2017.

Foto: Eurostat

FOTO: gov.ro


2 comments
  1. Publicul țintă al PSD-ului probabil este cel pe care se potrivește mănușă acest discurs. Patrioții supuși, care nu își pârăsc stăpânii, cei care au învățat și respectă dictonul :”Capul plecat sabia nu-l taie”. Păcat că un partid așa de mare prefera să dispară pe cale naturala…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Tăiere de 80 milioane de lei de la Ministerul Educației la rectificarea bugetară – proiect / Cea mai mare sumă retrasă, de 300 de milioane de lei, este de la proiectele PNRR, adică „reforma România educată”

Ministerul Educației pierde 80 de milioane de lei la rectificarea bugetară din această lună, potrivit proiectului publicat de Ministerul Finanțelor. O reducere de 300 de milioane de lei are loc…
Vezi articolul

EXCLUSIV Vasile Dîncu, vicepreședinte PSD: Da, eu am solicitat președintelui PSD, Marcel Ciolacu, prelungirea termenelor pentru prezentarea legilor Educației în coaliție și în guvern / Proiectele de legi „trebuie revăzute serios”, am început o analiză cu peste 200 de membri din departamentul educație

„Fiind vorba despre viitorul României nu cred că putem aborda politicianist sau superficial aceste legi”, scrie senatorul Vasile Dîncu, vicepreședinte al PSD, într-un punct de vedere transmis Edupedu.ro. Dîncu spune că…
Vezi articolul

Dezbatere Edupedu.ro – UiPath Foundation - Brio.ro

VIDEO Raluca Negulescu-Balaci, director executiv UiPath Foundation: În educație nu funcționează intervențiile pe termen scurt, ci exact opusul – intervenții pe termen lung, în așa fel încât elevii să recupereze decalajul educațional

În educație nu funcționează intervențiile pe termen scurt, ceea ce funcționează în schimb este exact opusul – „intervenții pe termen lung, în așa fel încât elevii să recupereze decalajul educațional…
Vezi articolul