Daniel David, despre eliminarea în premieră a Limbii moderne din Evaluarea la clasa a VI-a 2025: Nu știam, pentru că eu las metodologiile aprobate pentru derularea activităților oricum au fost aprobate, nu schimb metodologia în timpul jocului / Părerea mea va fi formată în luna mai

9.766 de vizualizări
Daniel David / Foto: INQUAM Photos/ Gyozo Baghiu
În premieră, elevii de clasele a VI-a nu vor mai fi testați la Limba modernă, în cadrul Evaluării Naționale transdisciplinare organizate în luna mai 2025. De 10 ani de când a fost implementată la nivel național, Evaluarea Națională de la clasa a VI-a cuprindea testarea elevilor la limbă și comunicare (adică la Limba română și Limba modernă I), la matematică și științe. Edupedu.ro a relatat astăzi că metodologia aprobată prin ordin de ministru anul trecut, în perioada când ministru era Ligia Deca, menționează faptul că la testul de Limbă și comunicare elevii vor fi testați doar la Limba română. Contactat de Edupedu.ro, ministrul Educației Daniel David a declarat: „nu știam, pentru că eu las metodologiile aprobate pentru derularea activităților oricum au fost aprobate, nu schimb metodologia în timpul jocului“.

„Asa cum am anunțat la preluarea mandatului, lucrez la diagnosticul de evaluare a sistemului de educație și cercetare, iar în luna mai voi veni cu o serie de propuneri care privesc inclusiv modalitățile de derulare a testărilor naționale“, a declarat ministrul Educației, Daniel David, pentru Edupedu.ro.

„Nu știam, pentru că eu las metodologiile aprobate pentru derularea activităților oricum au fost aprobate, nu schimb metodologia în timpul jocului“, a precizat oficialul.

Întrebat care este părerea sa cu privire la eliminarea testării la limba modernă, în condițiile în care chiar în urmă cu o zi a avertizat public că o treime dintre români cred că știința și tehnologia au o influență negativă asupra societății și că România este țara cu cea mai mică încredere în cercetarea bazată pe inteligență artificială, Daniel David a replicat: „Părerea mea va fi formată în luna mai, sunt mai multe modele, nu putem să ne pronunțăm punctual și apoi să mă răzgândesc. Atunci voi propune ceea ce reiese pe baza unor analize riguroase. Faptul ca nu ai examinare națională nu înseamnă că nu ai pregătire riguroasă. […] Trebuie regândite evaluarile, dar cum nu vă pot da un răspuns, pentru că sunt modele diferite. Problematizăm și vom veni cu acele propuneri în luna mai“.

„Eu sunt pentru testări cât mai puține, pentru că nu cred că testarea trebuie să te facă să înveți la o anumită disciplină, dar nu pot să spun că mă bucur că s-a întâmplat la limba străină. Oare limba străină nu conta în clasa a II-a? De ce rămânem fixați pe clasa a VI-a? Să facem testări, dar nu testări peste testări, pentru că ajungem în logica în care copiii să învețe pentru testări, nu pentru obținerea unor competențe, și facem diferențe incorecte între discipline“, a continuat Daniel David.

Întrebat dacă anunță eliminarea totală a evaluărilor, ministrul a declarat: „Nu anunț, fiindcă eu în același timp v-am spus că deciziile trebuie luate prin analize asupra modelelor internaționale, făcute de experți, indiferent ce cred eu personal“.

Calendar Evaluarea Națională la clasa a VI-a 2025

Potrivit Calendarului oficial, Evaluarea Națională la clasa a VI-a se desfășoară la următoarele date:

  • 27 mai 2025: Limbă și comunicare (Limba română)
  • 28 mai 2025: Matematică și Științe ale naturii
  • 29 mai 2025: Limbă și comunicare – Limba maternă

Precizăm că Ministerul Educației condus de Ligia Deca nu a anunțat public modificarea structurii examenului de la clasa a VI-a și nici motivele eliminării testării elevilor la o limbă străină, deși prin decizia aceasta fostul ministru a eliminat transdisciplinaritatea testării.

Citește și:
Limba modernă a fost eliminată de Ministerul Educației de la Evaluarea Națională de clasa a VI-a, după 10 ani de testare transdisciplinară
Studiu: O treime dintre români cred că știința și tehnologia au o influență negativă asupra societății – cel mai mare procent din Europa / România – țara cu cea mai mică încredere în cercetarea bazată pe inteligență artificială / Ministrul David: Condiții ce predispun „la pseudoștiință și ne vulnerabilizează la conspirații și fake news”

5 comments
  1. Am o idee și mai bună! Scoateți de tot testarea la limbă modernă și de la Evaluare NAȚIONALĂ de clasa a VI – a și de la BAC! Și așa cei mai mulți dau din mâini când vorbesc cu persoanele străine/vizitează sau muncesc în alte țări sau și mai bine folosesc aplicații pe telefon – vorbești în română de exemplu pe google translate și pui traducerea în germană dacă e musai….

  2. În sfârșit cineva se gândește și la elevi.Testarile la limba străină sunt inutile .Stresează elevii peste măsură. Bravo!Eu sunt părinte de eleva care este în clasa a -VI-a….

  3. De ce anume trebuie testari in limba moderna la clasa a VI-a?! Asta e intrebarea sau e “alta intrebare”. Cu ce e relevanta testarea intr-o limba moderna atata timp cat la clasele a II-a, a IV-a si a VIII-a nu exista?!!!!
    Vreau si eu un raspuns EDUPEDU. Multumesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Centre de consiliere psihologică pe lângă CMBRAE, unde copilul să meargă temporar, dacă manifestă constant un comportament violent, propune profesorul Dorin Stoican, directorul Școlii 162 din București: Părinții și elevii vor conștientiza că se întâmplă ceva. Acum n-avem nimic

„Dacă un elev deranjează constant orele de curs, să fie scos de la oră și nu lăsat de izbeliște, ci împreună cu consilierul școlar, un alt cadru didactic. Pentru elevii…
Vezi articolul

Repartiția candidaților la Rezidențiat 2023 în timp real: poziția la care s-a ajuns, locurile și posturile disponibile / După prima zi, la Medicină au rămas neocupate 3.201 locuri și posturi / UPDATE: Situația locurilor neocupate la finalul zilei de 27 noiembrie

Ministerul Sănătății a pus la dispoziția candidaților pagina web repartitie.ms.ro unde se pot urmări în timp real poziția la care s-a ajuns în timpul repartiției, locurile și posturile rămase disponibile…
Vezi articolul

Eliminarea concursului de admitere la liceu – o prioritate reală pentru o îmbunătățire substanțială a noului proiect de lege, susține Consiliul Național al Elevilor care a trimis amendamente parlamentarilor

„Eliminarea concursului de admitere organizat la profilurile care înregistrează concurență reprezintă o prioritate reală pentru o îmbunătățire substanțială a noului proiect de lege. Menținerea examenului ridică semne de întrebare cu…
Vezi articolul

BREAKING De fapt sunt doar 21 de școli cu risc seismic I în toată România, anunță Guvernul, care spunea săptămâna trecută că sunt 118 clădiri / Justificarea – unele au urmat programe de consolidare, iar altele sunt, în prezent, în conservare, nefiind folosite

“Doar 21 de clădiri în care se desfășoară activități școlare în prezent se află în risc seismic 1”, anunță un comunicat de presă al Guvernului, emis după prima reuniune a…
Vezi articolul

Experții Babeș-Bolyai recomandă deschiderea școlilor primare, însoțită de măsuri restrictive compensatorii / Patru ghiduri legate de pandemie, sărbători și vaccinare, puse la dispoziția populației și autorităților de universitatea clujeană

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) prezintă, miercuri, patru ghiduri destinate comunității și autorităților, documente menite să ofere informații și posibile abordări ale problemelor legate de pandemia de COVID-19, mai ales…
Vezi articolul