Din toamnă, chestionarul de feedback al elevilor „cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare” va fi generalizat în toate școlile, anunță secretarul de stat Radu Szekely: „Va fi anonim, nu va avea impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor și nu va fi public”

11.647 de vizualizări
Foto: © Photosvit | Dreamstime.com
În acest semestru, Ministerul Educației va propune implementarea metodologiei de feedback al elevilor pentru activitatea profesorilor doar în școlile care doresc, generalizarea procesului va avea loc din anul școlar următor, scrie secretarul de stat din Ministerul Educației, Radu Szekely, pe contul său de Facebook. Acesta a revenit cu precizări după ce sâmbătă a declarat că „Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru în așa fel încât să se colecteze feedback”.

Szekely susține că acest feedback din partea elevilor, exprimat prin chestionare completate de elevi, „nu va avea impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor”.

Oficialul mai spune că „este vorba de un tip de feedback pe care orice beneficiar al unui serviciu îl poate da prestatorului pentru a ajuta la îmbunătățirea acelui serviciu: aici vorbim despre serviciul public de educație”.

Radu Szekely descrie apoi ce tipuri de întrebări sunt în acest moment în chestionar, caracterizând varianta publicată de Edupedu.ro luni drept „departe de a fi agreată la nivel de minister. A fost o propunere inițială din partea CNE care e deja modificată – și încă în lucru”. Varianta publicată de Edupedu.ro este cea propusă de Consiliul Național al Elevilor încă de anul trecut, discutată acum la minister, potrivit declarațiilor președintelui CNE Rareș Voicu.

Secretarul de stat enumeră câteva dintre noutățile conținute de fișa de evaluare/chestionarul de feedback. „Vor fi mai multe tipuri de scale, vor fi și întrebări deschise și va exista o ponderare a răspunsurilor în funcție de nivelul de prezență la ore al elevului”, potrivit lui Szekely.

Redăm mesajul integral:

„Eram datori elevilor și profesorilor cu asta de ceva vreme. De cel puțin patru-cinci ani: art. 7 lit. aa) din Ordinul Ministrului Educației 4742/10.08.2016. Dar e nevoie de câteva clarificări. După cum am spus, dar se pare că nu s-a înțeles corect, la nivelul Ministerului Educației se lucrează în prezent, în colaborare cu Consiliul Național al Elevilor, la o metodologie și la un chestionar care să permită colectarea, în mod anonim, a opiniilor elevilor cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare. Este vorba de un tip de feedback pe care orice beneficiar al unui serviciu îl poate da prestatorului pentru a ajuta la îmbunătățirea acelui serviciu: aici vorbim despre serviciul public de educație. Acest feedback se colectează și rezultatele se discută intern, cu elevii la nivel de clasă și cu colegii și directorul la nivel de școală, fără a fi public și fără a avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor. Este vorba deci de o activitate cu scop formativ, care să ajute profesorul să își calibreze activitățile la nevoile și așteptările elevilor, acolo unde acest lucru este posibil și în limita responsabilităților fiecărei părți implicate.

Varianta de chestionar apărută astăzi în spațiul public e departe de a fi agreată la nivel de minister. A fost o propunere inițială din partea CNE care e deja modificată – și încă în lucru – pentru a putea garanta un grad mai mare de obiectivitate și relevanță a itemilor.

Vor fi mai multe tipuri de scale, vor fi și întrebări deschise și va exista o ponderare a răspunsurilor în funcție de nivelul de prezență la ore al elevului. În plus, având în vedere caracterul neobișnuit în care învățarea s-a desfășurat în acest an școlar, dar și pentru a testa validitatea itemilor și a procesului de colectare a feedback-ului, în acest semestru Ministerul va propune implementarea metodologiei doar în școlile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”.

Foto: © Photosvit | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


21 comments
  1. In fine, vom face si noi in scolile noastre ceea ce se face de decenii in scolile din statele dezvoltate si de vreo 2 decenii in unele universitati romanesti… OPOZITIA si LIPSA DE CONSENS in acest scop se bazeaza in spatiul dambovitean in principal pe spaima unor cadre didactice si reticenta unor manageri din Ministerul Educatiei ca daca nu vor dori/ putea/ sti sa tina cont de cerintele elevilor (inclusiv cele in contradictie cu regulamentele si deciziile diriguitorilor) vor fi sanctionati (mai ales material), nu vor fi promovati, vor fi respinsi de sistem, etc.. Toti acestia ignora faptul ca tot ceea ce se face in educatie, pentru elevi si studenti – ca beneficiari/ clienti ai imensului sistem educational national – ar trebui sa fie realmente (nu ca pana acum, de multe ori, doar in declaratii si intentii!) IN BENEFICIUL LOR, serviciile educationale implicate fiind concepute si realizate in conformitate cu cerintele, nevoile si asteptarile lor (nu doar conform reglementarilor, regulamentelor si ordinelor ME si ARACIP/ ARACIS)…Numai in acest caz – putin probabil azi – va aparea in fine SATISFACTIA elevilor/ studentilor care de fapt inseamna CALITATEA serviciilor educationale… ARACIP si ARACIS se lauda ca se ocupa de asigurarea CALITATII educatiei dar nu au in vedere aceasta definitie a CALITATII si nici obtinerea SATISFACTIEI educabililor (elevi, studenti) dar si a angajatorilor si a altor parti interesate…

  2. Domnule/Doamna”B” ,parintii si elevii astia analfabeti functionali sunt creatia dumneavoastra a profesorilor de 25 -30 ani.Traiasca sistemul de invatamant si prostii .

  3. Doamna/Domnule,, Dacă “este clar singurii vinovați sunt copiii-elevii,profesorii-adulții nu au nicio vină,sunt toti perfecți.

  4. Chestionarele trebuiesc depuse la direcțiune și discutate în Consiliul de administrație.
    Cel mai bine e ca profesorul să predea la clasă,fără meditații și activități remediale.
    Dacă în timpul orei nu reușește să-l învețe pe elev,de ce ar reuși la meditații?
    Să nu uităm că este funcționar public,dar nu vrea să respecte regulamentul.
    Orice activitate de responsabilitatea, îl deranjează pe profesor.
    Să îi lăsăm pe elevi să se dezvolte în mod natural ,spre domeniul care le place,iar profesorul să de-a tot ce are mai bun la școală,nu în particular.

  5. Foarte buna inițiativa. Analfabeții vor putea da note profesorilor. Chemați și părinții analfabeților sa dea note ca să fie tacâmul complet. Pe de o parte spui ca în ziua de azi avem generații de analfabeți funcționali iar pe de alta parte ii pui să-și evalueze profesorii. Ia ghici cum o sa evalueze corigentii și repetenți. N-o sa mai avem din ăștia. Toți pruncii o sa crească cu 2-3 puncte la clasa.

  6. Din ciclul ”Sa vorbim chestii de care habar nu avem, ca avem o functie si trebuie sa facem ceva cu ea”, metodologia vs Raducu:
    ”La finalul procesului de validare, profesorul diriginte transmite Consiliului de Administrație al unității de învățământ rezultatele validate ale feedback-ului, pe baza cărora Consiliul de Administrație stabilește concluzii referitoare la fiecare cadru didactic.
    Concluziile feedback-ului semestrial formulate de Consiliul de Administrație reprezintă anexă a fișei de evaluare anuală a cadrelor didactice, care va fi publicată pe site-ul unității de învățământ.”(M)
    vs
    ”Acest feedback se colectează și rezultatele se discută intern, cu elevii la nivel de clasă și cu colegii și directorul la nivel de școală, fără a fi public și fără a avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor”(R)

    1. Cred că nu vă dați seama de consecințe. În societate este suficient să arunci o informație falsă sau 50% falsă, iar aceea informație este întoarsă pe toate fețele în mod negativ. Opinia generală va fi negativă. Faceti, deci, conexiunea. Inclusiv la nivel intern, în școală, profesorii care nu dau note pe placul elevilor vor fi stigmatizați și va fi foarte greu, dacă nu imposibil, să mai schimbe opinia cuiva, vreodată, despre acel profesor. E normal ca elevii să dorească o astfel de evaluare – subiectivă- pentru că ei nu inteleg tot procesul desfășurării unei ore și doresc să aibă profesori indulgenți, să dea note mari char dacă elevii spun doua vorbe la răspuns- de ce sa nu fie suficient pentru nota 10 (zece)… Școala românească devine tot mai mult un fiasco, asta se dorește. Intern sau nu, e incorect sa se facă astfel o analiză.

  7. Stimabile, aici nu e sectiune de vanzari. Daca vrei sa ti promovezi ceva, nu te acunde in umbra unui comentariu dizgratios, plateste Edupedu spatiu de reclama. Nu fa reclama mascata in umbra sectiunii de comentarii. Nu ti este rusine??

  8. Consider ca e buna inițiativa. Eu as Adaugă și o chestionare a elevilor in legătura cu meditațiile particulare la fiecare materie. E interesant de stiut dacă un elev face meditații și din ce motiv. Unii fac meditații pentru ca vor performanța in vederea olimpiadelor, concursurilor sau examenelor, dar cu siguranța sunt mulți care fac meditații pentru ca nu înțeleg la clasa și vor sa promoveze clasa sau sa aibă rezultate decente.

    1. Unii fac meditații pentru ca dorm pe ei în timpul orelor de curs, asa ca nu au cum sa înțeleagă ceva.
      Iar părinții își frâng mainile ca ai lor copilași sunt atenți, muncesc de rup, dar profii sunt de vina.
      Asa ca ii dau la meditații, sa le bage altul contra cost în cap materia.
      Cand nici meditatorul nu reușește, desigur tot el e de vina, nu lenea și lipsa de concentrare a elevului..

    2. Daca nu inteleg la clasa si vor sa treaca clasa sunt doua motive doar: 1) nu-l duce capul si a face meditatie e strict alegerea lui si nu vina cuiva; 2) nu vrea sa invete si asta e din vina sa si nu a profesorului, asadar, isi asuma meditatia. Restul…e camcan.

      1. Dar dacă profesorul în mod deliberat nu își face lecția la clasă, tocmai pentru a-i aduce pe elevi în privat? Si sunt multe astfel de conflicte de interese.
        La asta te-ai gândit ,sau ești dintre aceia care găsește întotdeauna vina în altă parte ,niciodată la ei?

        1. Da, sigur, deliberat nu-si predă lecția, iar elevul deliberat fuge de la ora lui sau doarme în banca. Profesorul poate fi verificat de către director. Care ar fi problema?

        2. Nu am facut in viata mea meditatii cu niciun elev. Am refuzat chiar unul de la clasa spunandu-i parintelui ca odata ce a intrat pe mana mea ii voi remedia copilul din mers, nu e nevoie de meditatie. Dar am si fost copil meditat la propunerea profesorului de la clasa si ii multumesc. Altfel as fi fost un copil de 10, dar care nu ar fi intrat la liceu din cauza unei singure discipline pe care nu o intelegeam. Sa fim seriosi. Nu exista asa ceva: sa subevaluezi elevul ca sa-l “mani’ spre meditatie la tine. El te indruma. Daca tu vrei, te ia la meditatii. Si apropos: toti colegii mei de ani de zile care fac meditatii au PFA si dau meditatii doar elevilor din exterior. Iar daca fac meditatii de placere, nu este problema ta daca in lipsa unui tarif pretins, parintele doreste sa-i aprecieze cu un gest frumos(o floare, un cadou, un ban).

  9. Pai bine, ma Raducu, nu mai e de acum? E din toamna? Pai ce faci, te-ai razgandit sau simti frunzele la morcov? Scoli doritoare? Sigur, ma Raducu, mii si stele faclii. Hai, suna-l pe Rares si mai jucati-va pe Facebook, dar sa nu mai faceti prostii ca saptamana trecuta, da?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației vrea să plătească 735 de lei pentru un item de evaluare în cadrul platformei online de evaluare a elevilor și 2.084 de lei pentru o resursă educațională / Profesorii care au trimis până acum subiecte pentru examenele naționale nu au fost niciodată plătiți

Banca de 200.000 de itemi obiectivi pentru evaluare, integrată în platforma de evaluare online a elevilor la clasă și la examenele naționale, va costa 30 de milioane de euro, estimează…
Vezi articolul
elaborarea curriculumului de liceu

Alocarea de fonduri “iresponsabil de mici” educației, școală din ce în ce mai neatractivă pentru copii și nevoia regândirii programelor școlare – Federația sindicatelor libere din învățământ face aceleași constatări ca în 2017, într-o rezoluție către Minister, Guvern și Parlament

Politica de “subfinanțare cronică a sistemului de învățământ”, salariile nemotivante și impredictibilitatea în educație sunt câteva dintre constatările dintr-o rezoluție anunțată de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și postată…
Vezi articolul