Ministerul Educației vrea să plătească 735 de lei pentru un item de evaluare în cadrul platformei online de evaluare a elevilor și 2.084 de lei pentru o resursă educațională / Profesorii care au trimis până acum subiecte pentru examenele naționale nu au fost niciodată plătiți

9.444 de vizualizări
Foto: © Luisa Leal Melo | Dreamstime.com
Banca de 200.000 de itemi obiectivi pentru evaluare, integrată în platforma de evaluare online a elevilor la clasă și la examenele naționale, va costa 30 de milioane de euro, estimează Ministerul Educației, după cum se arată în ghidul solicitantului lansat în dezbatere publică marți, 19 septembrie. Un calcul simplu arată că un item valorează 150 de euro, adică 735 de lei. Vor fi, de asemenea, create și 67.000 de resurse educative care vor costa 28 milioane 500 de mii de euro, ceea ce înseamnă că o resursă educațională valorează aproximativ 425 de euro, adică 2.084 de lei. De remarcat este că Ministerul Educației nu a plătit niciodată profesorii care propuneau subiecte pentru examenele naționale.

Potrivit ghidului, crearea unei bănci cu itemi obiectivi de evaluare la nivel național (grupați pe nivel de învățământ/ discipline/unități de învățare) este estimat că va costa 30 de milioane de euro. Potrivit aceluiași ghid, vor fi creați 200.000 de itemi, ceea ce ar însemna că un item costă estimativ 150 de euro, adică 735 de lei, luând în calcul cursul valutar care este stabilit la cursul InforEuro din luna august 2023, adică 1 Euro = 4.9308 lei.

De exemplu, doar la disciplina Matematică ar trebui să existe peste 20.000 de itemi care acoperă în totalitate programa școlară, scria în proiectul de metodologie care a fost în dezbatere publică, dar care încă nu a fost publicat în Monitorul Oficial.

De remarcat este că niciodată profesorii care au realizat subiectele pentru examenele și evaluările naționale nu au fost recompensați. Procedeul prin care subiectele realizate de profesori ajung la examene este următorul:

Ministerul Educației face un apel către profesori să le trimită propuneri pentru examenele naționale, aceștia trimit pe email și nu s-a pus vreodată problema ca profesorii să fie recompensați. După ce Ministerul primește propunerile, le separă pe categorii în funcție de tipul cerințelor și competențelor pe care trebuie să le aibă elevul. Apoi, cu o seară înainte de examene, specialiștii CNPEE selectează câte în subiect din fiecare categorie, spre exemplu din categoria fracții.

Profesorul nu știe dacă îi este selectat subiectul decât atunci când acesta este făcut public.

Vor fi două tipuri de itemi în platformă online a Ministerului Educației.

  • Itemi formativi, creați de profesor pentru evaluările de la clasă – nu au un caracter cu aplicabilitate generală;
  • Itemi pentru banca de itemi pentru evaluare – sunt utilizați în cadrul evaluărilor și examenelor naționale. Aceștia din urmă vor trece prin proces complex de creare, pilotare, validare formală la nivel de panel de experți, pretestare, analiză statistică și validare pentru includere în banca de itemi.

Amintim că în total Ministerul Educației va plăti 78.500.000 euro, bani din PNRR, prin componenta 15 Educație, Investiția 15 – Școala online: Dezvoltarea platformei de evaluare și realizarea de conținut, dintre care.

  • Platforma de evaluare a competențelor elevilor în mediul online – în valoare de 20 de milioane de euro;
  • Crearea unei bănci cu itemi obiectivi de evaluare, la nivel național (grupați pe nivel de învățământ/discipline/unități de învățare), într-un format care să fie importat pe platforma unică de evaluare – în valoare de 30 de milioane de euro;
  • Resurse educaționale deschise (materiale didactice) dezvoltate – în valoare de 28 de milioane 500 de euro.

Vor fi dezvoltate așadar 67.000 de resurse educaționale deschise (materiale didactice) de diferite tipuri, inclusiv auxiliare curriculare), ce vor fi dezvoltate prin intermediul prezentului apel de către prestatori de servicii cu experiență. Ministerul a estimat că vor costa 28.500.000 de euro, ceea ce înseamnă că o resursă educațională valorează 425 de euro, adică 2084 de lei. Cursul valutar este stabilit la cursul InforEuro din luna august 2023, adică 1 Euro = 4.9308 lei.

Sursa: Ghidul solicitantului

Resursele educaționale deschise se vor axa pe:

a) extinderea actualei platforme a manualelor digitale prin adăugarea de auxiliare didactice pentru toate disciplinele și pentru toate clasele de gimnaziu;
b) crearea de conținut educațional digital pentru trei niveluri diferite de aprofundare diferențiată a cunoașterii (remedială, accesibilă, performantă);
c) dezvoltarea de resurse educaționale incluzive pentru elevii cu dizabilități, sportivi, elevii spitalizați.

Resursele vor fi validate printr-o comisie aprobată prin ordin de ministru.

Resurse educaționale au mai fost create de profesori prin programul de formare al profesorilor CRED – cel mai mare și mai amplu program de abilitate curriculară pentru profesorii din primar și gimnaziu. Circa 47.600 de cadre didactice din primar și gimnaziu au fost formați în 4 ani, iar pentru participare au primit câte 600 de lei. La finalul programului, profesorii au fost nevoiți să realizeze o resursă educațională, ca parte din proiect. Acestea nu au fost plătite separat. Resursele care pot fi găsite pe site-ul Educred sunt cele realizate de profesori angajați in program, formați pe crearea de RED.

Foto: © Luisa Leal Melo | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică ghidul pentru dezvoltarea platformei de evaluare online a elevilor, la clasă și la examenele naționale. Platforma va costa aproape 80 de milioane de euro, prin PNRR / Care sunt condițiile de participare
EXCLUSIV Coincidență sau licitație cu dedicație? Specificațiile cadru pentru viitoarea platformă de evaluare standardizată a Ministerului Educației, similare cu cele ale unei platforme private
Evaluările elevilor, inclusiv cele făcute de profesori, la clasă, vor fi standardizate pe o platformă a Ministerului Educației / Va putea fi monitorizată evoluția elevului și generat un plan individualizat de învățare – proiect
Toate testele de la clasă, evaluările și examenele naționale, inclusiv cel suplimentar de admitere la liceu, ar urma să fie standardizate și susținute în format digital, din toamna anului 2027 – legea educației pentru învățământul preuniversitar
Peste 52 de mii de profesori de liceu ar urma să fie formați să predea după viitorul curriculum în doar 9 luni, conform planului Ministerului Educației / În ultimii 4 ani abia au fost formați 47 de mii de profesori de gimnaziu și primar

4 comments
  1. nici de dotările cabinetelor (de diferite specializări) din școli prin pnrr nu se mai știe nimic desi profesorii au întocmit și transmis necesarul de materiale….dar,poate a fost doar așa,sa constatam din nou că nu avem …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mesaj ferm al liderilor sindicali: Greva va fi reluată în septembrie, la începutul noului an școlar, dacă prevederile din ordonanța de luni nu se vor regăsi până atunci în proiectul legii salarizării / Ei spun că nu există termen limită pentru negocierile pe contractul colectiv de muncă

Dacă proiectul de lege a salarizării nu va conține, până la începutul viitorului an școlar, prevederile din ordonanța de urgență adoptată luni de guvern, greva “se reia la începutul anului…
Vezi articolul

VIDEO Profesoară de la Facultatea de Drept, cercetată disciplinar după ce a organizat un examen online cu 770 de studenți simultan și cu 90% din subiecte identice cu cele de anul trecut / Cadrul didactic a reclamat presiuni ale conducerii instituției în fața studenților

Conducerea Facultății de Drept a Universității din București a anulat un examen online susținut simultan de 770 de studenți și a început o anchetă disciplinară față de profesoara Simona Cristea,…
Vezi articolul

„Nu există motive de panică”. „Școlile rămân deschise”, declară ministrul sănătății Alexandru Rafila, după recordul de cazuri Covid-19 raportate (peste 34.200): Este extrem de importantă activitatea cadrelor didactice și nedidactice, dimineața, la triajul epidemiologic

Ministrul Sănătății a ținut o conferință de presă, în ziua cu cel mai mare număr de cazuri noi Covid-19 în România. El a subliniat că nu există în momentul de…
Vezi articolul