Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Statistici blog
  • 435.697.804 vizite
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • Educație digitală
  • Profesori

Material susținut de Samsung Electronics Romania

Din toamnă se schimbă planificarea unităților de învățare și cea calendaristică pentru că, acolo unde este cazul, alocăm o oră-două în plus pentru a avea și timp pentru aplicații interactive, spune profesoara de Fizică-Chimie Mihaela Rotaru – VIDEO

Redacția
  • 19 iulie 2024
  • 4 minute read
  • 3 comments
69.374 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
Pentru a se adapta pe deplin noilor clase digitalizate, dotate cu instrumente moderne și interactive, cei mai mulți profesori spun că au de gând să-și modifice planificările existente. Mihaela Rotaru, de exemplu, profesoară de chimie și fizică la Şcoala Gimnazială „Dragoş Marin” din comuna Ştefan cel Mare, județul Călărași, a spus că peste vară are de gând să afle toate opțiunile tablelor interactive și ale celorlalte dotări pe care le va avea la dispoziție din septembrie.

„Se schimbă clar planificarea atât a unităților de învățare, cât și cea calendaristică, pentru că, acolo unde este cazul, alocăm o oră-două în plus pentru a avea și timp pentru așa ceva, pentru aplicații interactive. Și pe lângă asta intenționez și să aflu lucruri noi pe parcursul vacanței de vară”, a declarat aceasta.

Foto: Edupedu.ro

La ora de chimie de la clasa a VII-a la care a recapitulat împreună cu elevii substanțele compuse, prezența tablei interactive a fost de mare ajutor. Elevii au o atenție sporită atunci când pot și ei să-și arate abilitățile digitale, iar când și cunoștințele de chimie îi ajută, atunci învățarea e asigurată.

„Aceasta este clasa cu care am debutat în utilizarea acestui dispozitiv foarte util”, spune profesoara Mihaela Rotaru, care indică drept „cel mai mare plus al acestui dispozitiv, dacă ar fi să ne gândim practic”, „dorința elevilor de a participa și dorința lor de a ne ajuta pe noi și de a ne învăța. Cumva rolurile s-au schimbat odată cu sosirea acestor dispozitive, elevii sunt foarte dornici să ne arate „doamna, știu eu, ies eu”, pentru că doamna nu știe multe lucruri deocamdată”, explică într-o cheie jovială cadrul didactic.

Printre avantajele folosirii tablelor interactive în cadrul lecțiilor, unul deloc de neglijat este captarea atenției elevilor, dacă sunt folosite aplicații interactive. Acest lucru poate duce la o participare mai activă la oră și la un interes crescut pentru subiectele predate. Un alt aspect demn de a fi remarcat este acela că profesorii pot adapta rapid materialele didactice în funcție de nevoile clasei. Pot adăuga, modifica sau elimina conținut pe loc, în funcție de cum își simt clasa în acel moment, ceea ce permite o personalizare mai mare a lecțiilor.

Evident, atunci când elevii au în față o efervescență de resurse educaționale cum ar fi video-uri, imagini, prezentări, software educațional, experiența de învățare este mult îmbogățită, spun cadrele didactice.

Foto: Edupedu.ro

Un lucru deprins de tineri la aplicațiile digitale este plăcerea de a primi feedback imediat, cea ce-i ține ancorați în sarcinile pe care le au de făcut și care poate crește implicarea. Cu ajutorul acestor instrumente, profesorii pot oferi feedback instantaneu elevilor. De exemplu, exercițiile interactive pot fi rezolvate pe loc, iar greșelile pot fi corectate imediat.

Materialele digitale pregătite pot fi reutilizate și ajustate cu ușurință pentru lecții viitoare, economisind timp în pregătirea orelor de curs. E drept, acestea pot necesita timp suplimentar la primele pregătiri, dar odată realizate, profesorii spun că sunt mult mai ușor doar de adaptat în viitor.

Tabelele interactive pot fi utilizate pentru evaluări formative și sumative rapide, permitând profesorilor să știe progresul elevilor în timp real și să ajusteze predarea în funcție de rezultate.

Foto: Edupedu.ro

Digitalizarea școlilor este un proces aflat în plină desfășurare, majoritatea instrumentelor fiind achiziționate de către comunitatea locală prin PNRR și Programul pentru dotarea unităților de învățământ. Recent, Școala Gimnazială „Dragoș Marin” din comuna Ștefan cel Mare, județul Călărași, a primit echipamente digitale moderne, inclusiv table interactive. Acestea au fost instalate în toate clasele, marcând un moment important în procesul de modernizare a educației.

Samsung Electronics Romania susține Educația digitală, consideră că digitalizarea în Educație nu este o opțiune, ci o necesitate și și-a propus să contribuie activ la un viitor mai bun al educației din România. În cadrul celui mai recent proiect de acest fel, SEED – Samsung Ecosystem for Education Development, compania sprijină un program de formare dedicat profesorilor, astfel încât aceștia să își dezvolte competențe digitale adecvate unui sistem modern de educație, sprijinit de tehnologiile digitale, care are ca obiectiv creșterea implicării elevilor și studenților în actul de învățare.

Citește și:
VIDEO Aproape toate clasele au fost dotate cu table interactive și un kit de instrumente digitale la Școala Gimnazială Siriu, din județul Buzău / Adelina Drăgoi, profesor pentru învățământ primar: Suntem spre final de an școlar și pot spune că 40% din timp lucrăm pe tablă, 60% pe manual, auxiliar și caiet
VIDEO Cristina Toader, profesor pentru învățământul primar: Tablele interactive ne ajută foarte mult în activitatea didactică, iar elevii sunt mult mai atrași – realizăm jocuri didactice, accesăm manualele digitale, fișe de lucru, lucrăm direct pe tablă, putem să edităm rapid
VIDEO Pe apelul de dotări, de exemplu, nu aduc în școală ceva doar de dragul de a aduce. Îmi doresc să aducem produse de calitate, pe care copiii noștri să poată să le folosească, spune primarul comunei Țibucani / Parteneriatul școală-autoritate publică locală poate moderniza în mod real Educația
VIDEO Oră de istorie cu ajutorul instrumentelor digitale interactive – plan de lecție „Documente cu caracter constituțional” / Profesoara Nicoleta Zărnescu: Am realizat că învățarea devine un pic mai creativă și mai digerabilă
Digitalizarea unei școli din trei perspective – a unui profesor, a unui director și a unui primar – ghid pentru unitățile de învățământ
0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Similare


Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

3 comments
  1. Ella spune:
    20 iulie 2024 la 13:07

    depinde pentru ce vremuri îi pregătim…. se poate învață mai bine prin idei scurte și exemple concrete. viitorul este al tehnologiei…

    Răspunde
  2. Marcel Condrea spune:
    19 iulie 2024 la 14:26

    Și de învățat când mai învață dacă fac jocuri pe table digitale?!sau poate nu mai este nevoie de învățare, memorare,studiu individual ore de pregătire, teme, probleme pt acasă .. elevii vor căuta să transforme orele de curs în ore de distracție…și vorba domnului Miclea…la școala nu vii să te distrezi nici să jignești profesorii nici să fugi de treaba la care te solicita părinții..nu este un refugiu pentru puturoși!!!așa că digitalizare excesivă… generații de analfabeți funcționali.

    Răspunde
    1. Raul spune:
      20 iulie 2024 la 19:42

      👍

      Răspunde
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Calendar oficial mobilitate
  • Profesori
  • 3 minute read
  • One comment

Satisfacţiile şi nemulţumirile profesorilor din România – Rezultatele Raportului TALIS 2018 Volumul II au fost publicate de minister

  • Mihai Peticilă
  • 1 mai 2020
România are printre cei mai mulţi profesori nemulţumiţi de salariile lor, 77%, potrivit rezultatelor publicate azi de Centrul Naţional pentru Politici în Educaţie, instituţie aflată în subordinea Ministerului Educaţiei. În privinţa satisfacţiei la…
Vezi articolul
  • Părinți
  • Profesori
  • Știri
  • 7 minute read
  • One comment

Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Am parcurs raportul QX. Sunt lucruri generale, dar haideți să mergem să vedem realitatea din școli – metodologii foarte stufoase care nu au aplicabilitate, un sistem hiperpolitizat în care directorii sunt numiți de multe ori pe alte criterii decât cele ale competenței

  • Alexa Stănescu
  • 13 octombrie 2025
Directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău spune că realitatea din școli este una diferită de cea din rapoarte și studii. „Am parcurs raportul QX. Sigur, sunt…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 3 minute read
  • 3 comments

Următorul concurs pentru directorii de școli, amânat până pe 2 februarie 2025, data limită pentru aprobarea regulilor de recrutare. Întârziere de un an față de termenul stabilit inițial în an electoral cu 4 rânduri de alegeri

  • Ștefan Lefter
  • 1 august 2024
Următorul concurs pentru directorii și directorii adjuncți de școli ar urma să fie organizat după aprobarea regulilor de selecție a acestora, care are termen limită 2 februarie 2025. Asta prevede…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 6 minute read
  • 9 comments

Integrarea creativității în toate disciplinele, măsură recomandată tuturor profesorilor din România de Ministerul Educației, după rezultatele dezastruoase la testele de gândire creativă PISA 2022: folosiți tehnologia și învățarea prin investigație, cea bazată pe proiecte și prin joc

  • Redacția
  • 18 iunie 2024
Gândirea creativă a elevilor din România este la pământ, arată rezultatele PISA 2022, evaluare care a testat această competență esențială pentru noile generații. Elevii de 15 ani testați au clasat…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 2 minute read
  • 10 comments

Harta abuzului și hărțuirii sexuale în sistemul de învățământ din România – Rise Project: „Fiecare cerc de pe hartă reprezintă un caz de profesor abuzator”, iar „majoritatea încă predau”

  • Redacția
  • 31 ianuarie 2024
O hartă a României cu 268 de cazuri de abuzuri și hărțuiri sexuale în școlile din România a fost lansată de Rise Project miercuri. Organizația anunță că harta adună „toate…
Vezi articolul
  • Profesori
  • 3 minute read
  • 34 comments

DOCUMENT Principiile pe baza cărora Guvernul va modifica Legea salarizării în sistemul public, inclusiv în Învățământ. Ministerul Educației are 30 de zile la dispoziție să trimită propuneri

  • Matei Pop
  • 20 martie 2021
Guvernul a stabilit, printr-un memorandum adoptat în ședința săptămâna aceasta, principiile care vor sta la baza reanalizării și elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Documentul, obținut…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Statistici edupedu.ro
  • 435.697.804 vizite
Total
0
Share
0
0
0
0
0
0