Din toamnă, universitățile vor putea organiza cursuri online / Guvernul a aprobat ordonanța de urgență care legalizează acest lucru

15.291 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Guvernul a aprobat azi o ordonanță de urgență care legalizează cursurile online în universități, începând cu acest an universitar 2022-2023. Recent, ministrul Cîmpeanu a spus că “universitățile nu vor fi verificate cum vor preda online în toamnă (..).

Din toamna acestui an, universitățile pot preda online legal, după ce agenția responsabilă cu standardele în învățământul superior, ARACIS, va elabora standardele necesare. Iată declarația ministrului Cîmpeanu, după ședința de Guvern:

“Până acum legea Educației definea spațiul universitar prin prezența nemijlocită simultană a studenților și a cadrelor didactice. Prin această schimbare de paradigmă aprobată astăzi de Guvernul României, universitățile, pe baza respectării unor standarde de calitate care vor fi elaborate imediat după publicarea acestei ordonanțe în Monitorul Oficial de către ARACIS, să organizeze astfel încât încă din toamna acestui an în funcție de domeniu, având câte un specific pronunțat pe fiecare domeniu, diferențe între socio-umane învățământ de arte sau învățământ superior medical vor putea să organizez aceste activități online. Este o schimbare importantă,” a spus ministrul Educației.

Din Ordonanța aprobată azi în Guvern:

  1. La articolul 139 alineatul (1) litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
    ,, a) cu frecvenţă, caracterizată prin activităţi de învăţământ şi/sau de cercetare programate pe durata întregii zile, specifice fiecărui ciclu de studii universitare, aproximativ uniform distribuite săptămânal/zilnic pe parcursul semestrului şi presupunând întâlnirea studenţilor cu cadrele didactice şi de cercetare în spaţiul universitar. Unele activități de învățământ și/sau de cercetare din cadrul formei de învățământ cu frecvență se pot desfășura prin intermediul resurselor electronice, informatice şi de comunicaţii specifice sincrone prevăzute în standardele de calitate elaborate și aprobate de ARACIS. “

Amintim, Ministrul Cîmpeanu a anunțat, la începutul lunii martie, universitățile că trebuie să ia peste noapte măsuri pentru a intra în legalitate, în contextul în care, odată cu încetarea stării de urgență cauzate de pandemie, dispărea cadrul ce permitea predarea online în învățământul superior și cu care instituțiile de profil se obișnuiseră din 2020. Situația a produs complicații pentru numeroase universități.

Demnitarul a insistat atunci asupra nevoii de creare a legislației primare și de introducere a unor standarde de calitate. prin intermediul ARACIS (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior). Proiectul de ordonanță de urgență ce prevede posibilitatea de predare online în universități începând din toamna acestui an a fost pus în consultare la sfârșitul lunii mai.

Ministrul Educației spunea recent că “ARACIS nu va face controale în fiecare universitate, pentru că nu este fezabil”, urmând ca verificările să se facă atunci “când va veni rândul universității la evaluarea normală. (…) Însă investim încredere”.

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Stiati ca exista o lege a “efortului minim” (sau a “comoditatii maxime”) careia i se supun tot mai multi semeni – chiar fara sa-si dea seama si fara sa constientizeze cauzele, factorii determinanti si efectele ???? Puteti verifica pe web!…Stiati ca exista cercuri vicioase (tot mai numeroase, din pacate, la noi) – generatoare de regres si cercuri/ cicluri virtuoase (ignorate cu suficienta de inca prea multi) – generatoare de progres…Si acestea sunt descrise pe web dar in Romania… “stim noi mai bine ce ne trebuie”….
    Si totusi legea amintita si cercurile vicioase functioneaza din plin in scolile si universitatile noastre fara sa fie constientizate de cei care simuleaza de 17 ani asigurarea calitatii educatiei, consumand degeaba importante resurse si dezvoltand o inutila dar monstruoasa birocratie in numele unei “calitati” definite din birourile ministeriale prin numeroase “standarde” (de fapt cerinte) de indeplinit (prin hartii care “suporta orice”) de catre scoli si universitati, doar in scopul obtinerii finantarii bugetare.
    Datorita acestei legi a comoditatii maxime multi neofiti si-au dat seama in timpul pandemiei ca este mult mai comod sa lucrezi si comunici de acasa, in halat si papuci, prin desktop/ laptop/ tableta/ smartphone in loc sa te deplasezi zilnic la si de la locul de munca, sa ramai acolo timp de multe ore (indiferent ce faci, inclusiv sedinte si dispute), sa faci fata tuturor evenimentelor si eventualelor capcane/ obstacole posibile pe parcursul prezentei fizice (offline) alaturi de elevi/ studenti/ colegi, etc…
    Dl.ministru Cimpeanu – specialist in imbunatatiri funciare – a afirmat deja public ca invatamantul online ar fi fost pretutindeni in lume CATASTROFAL! Nu a fost contrazis (inca) de numerosii nostri experti in tehnologia informatiei si comunicatii electronice care cunosc numeroase cauze (obiective si subiective) ale multiplelor probleme aparute si (partial sau deloc) rezolvate la noi in anii de educatie online pe parcursul pandemiei… De exemplu, cauzele congestiei retelelor de comunicatii electronice (datorita carora apar – uneori frecvent – discontinuitati mai scurte sau mai lungi ale conectivitatii dispozitivelor din scoli) nu au fost identificate si solutionate de operatori si ANCOM care prefera sa abordeze doar acoperirea si vitezele de dowload/ upload…Un alt exemplu: invatamantul online permite si chiar faciliteaza fraudarea evaluarilor online de catre elevi/ studenti, daca nu se stabilesc anticipat si legal de catre evaluatori anumite masuri preventive adecvate (in conditiile in care la noi se vand liber diverse gadget-uri utilizabile in acest scop iar jammerele potential utile sunt interzise oficial de ANCOM, desi sunt oferite in comert)… Ar mai fi si alte obstacole redutabile ale invatamantului online ce nu au fost mentionate public, dar solutia avansata de dl. ministru privind stabilirea de catre ARACIS a altor noi cerinte/”standarde” specifice “invatamantului online” (prin ce se deosebeste acesta de “invatamantul la distanta” existent legal la noi de peste un deceniu???) pentru ca universitatile sa intre in legalitate fata de cerintele stabilite de reglementarile CCR, mi se pare la fel de ineficienta ca simularea asigurarii calitatii educatiei la noi timp de 17 ani !!!!

    1. Revenirea abrupta a universitatilor de la ONLINE la OFFLINE, (fara o perioada de tranzitie absolut necesara), dictata acestora de Ministerul educatiei – la amenintarea cu ilegalitatea a Curtii de conturi, care a avut in vedere doar momentul anularii oficiale a starii de alerta, astfel incat, chipurile, nu s-ar mai justifica “invatamantul online” (considerat incorect a fi altceva decat “invatamantul la distanta” stabilit prin Legea educatiei nr.1/2011 !!!!) – a fost multiplu criticata de universitati si asociatiile studentesti, fiind chiar si contestata in numele autonomiei universitare… Iar dl.ministru SC a avut curajul sa afirme public ca nu Curtea de conturi a Romaniei stabileste modul de functionare a invatamantului in Romania, ci ARACIS si ARACIP, bazate pe trist-celebra OUG 75-2005, o colectie de grave erori conceptuale, confuzii si prejudecati care se aplica BIROCRATIC de 17 ani fara sa imbunatateasca aceasta calitate mult dorita a educatiei (devenita NON-CALITATE) de care se plang continuu, toti beneficiarii acestuia… Asa se intampla atunci cand in administratia noastra publica, unii decidenti ar dori sa se mai aplice vechiul art.1 din Regulamentul militar nr.1 (aplicat in Epoca de aur doar) “Ordinul sefului este lege pentru subordonat si se executa intocmai si la timp fara comentarii”….In consecinta, acum fiecare universitate isi stabileste modul hibrid de functionare dar aparentele sunt salvate prin asemenea ordonante de “legalizare” ineficace si ineficiente, deci inutile…

  2. Uraaa! Așa trebuie făcut. Puteți mări taxele liniștiți. După facultate, cu ce rămâne absolventul în cap?Exact, cu nimic în afară de o hârtie. Cu această hârtie, partidele îi promovează. Ce salarii mai primesc profesorii acum? Să vă dau un exemplu :Doru Viorel Ursu, mare lector la Facultatea Gh. Cristea din Slobozia. A venit la începutul anului școlar, și-a dat ceva aere și nu l-a mai văzut nimeni până la sfârșitul anului școlar. Întrebarea de bază la absolvirea facultății. Ce vrei să faci după absolvire? Cum majoritatea spuneau că au absolvit pentru mărirea salariului cu 25% totul era ok. Vă rog să întrebați pe cei în drept. Câți absolvenți de drept al acestor facultăți fantomă au ajuns avocați? Poate vă vor spune că au ajuns la bara prin vreun restaurant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

China difuzează obligatoriu pe TikTok elevilor chinezi de sub 14 ani conținuturi educaționale, experimente științifice, tururi ale muzeelor și limitează folosirea la 40 de minute pe zi. Analiză Le Figaro despre “cum își protejează China copiii și îi prostesc pe ai noștri cu rețeaua socială TikTok”

Diferențele dintre versiunea chineză a aplicației TikTok și cea internațională au fost semnalate de către publicația Le Figaro. De exemplu, dacă elevii au sub 14 ani, atunci aceștia vor vedea…
Vezi articolul

Prăpastia dintre țări ca România și cele care investesc serios în învățământul superior este de așteptat să crească, după criza Covid-19 – Asociația Universităților Europene

Prăpastia dintre țările cu investiții mari în învățământul superior și cele, printre care și România, unde finanțarea universităților a scăzut în ultimul deceniu este de așteptat să se mărească în…
Vezi articolul