Dispută privind libera exprimare la Universitatea Cambridge. Universitarii acuză că s-ar putea confrunta „cu acuzații disciplinare și chiar concedieri pentru satirizarea unor idei”

1.953 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Universitatea din Cambridge se află în centrul unei dispute privind libera exprimare după ce mai mulți membri ai corpului didactic au refuzat să susțină un nou set de reguli care spun că universitatea poate lua măsuri disciplinare față de cei care nu sunt de acord cu credințele altora și fac glume pe tema asta, scrie the Telegraph.

Consiliul Universității a propus o serie de reguli care ar impune cadrelor universitare „respectarea identităților diverse”, dar criticii au susținut că propunerile sunt „autoritare”.

Profesorii universitari au spus că instituția de învățământ superior nu are „dreptul” de a cere respectarea tuturor credințelor, susținând că au „dreptul” de a satiriza.

Profesorii spun că formularea vagă a regulilor ar putea fi folosită pentru a le submina libertatea de exprimare în mediul universitar, în loc să o protejeze.

„Concluzia este că în viitor s-ar putea să ne confruntăm cu acuzații disciplinare și chiar concedieri pentru satirizarea unor idei și persoane cu care nu suntem de acord”, a declarat pentru The Telegraph un grup de universitari care se opun schimbărilor, Campaign for Cambridge Freedoms.

„Universitatea nu are dreptul să ne ceară să fim respectuoși față de toate convingerile și practicile, dimpotrivă, avem dreptul, în unele cazuri practic o datorie să le satirizăm”, au spus aceștia.

Consiliul Universității, prezidat de vicecancelarul Stephen Toope, este principalul organ executiv și de elaborare a politicilor instituției.

Practic, este responsabil pentru definirea misiunii universității și orice propunere de modificare a politicilor trebuie aprobată de Regent House, format din academicieni din Cambridge și personal administrativ superior.

Consiliul a prezentat modificările aduse politicii privind libera exprimare la începutul acestui an, în iunie.

Profesorii au solicitat votarea unor amendamente la aceste modificări, cum ar fi înlocuirea exprimării „să fii respectuos” cu „tolerează”.

„Nu poți disciplina oamenii în privința a ceea ce respectă sau nu, asta subminează libertatea de exprimare pe care o avem de secole”, atrage atenția profesorul Ross Anderson, expert în inginerie de securitate la Universitatea din Cambridge. El a spus că dacă regulile propuse de universitate vor fi adoptate, aceasta ar însemna că „departamentul de resurse umane poate interveni în disputele academice despre care nu înțelege nimic”.

„Problema cu impunerea respectului tuturor opiniilor și identităților este că termenul de respect este vag, subiectiv și restrictiv. Spre exemplu, David Hume a scris fără respect despre religia creștină. Sunt lipsit de respect față de opiniile sau identitatea creștină dacă îl predau pe Hume la cursuri? Cine poate decide?”, întreabă dr. Arif Ahmed, lector de filosofie la Universitatea din Cambridge.

Un alt amendament propus de profesori la noile reguli de liberă exprimare ar face mai greu pentru societățile universitare să interzică vorbitorii ale căror observații sunt considerate controversate.

Reprezentanții Universității Cambridge au declarat că sunt „pe deplin dedicați principiului și promovării libertății de exprimare” și că amendamentele propuse de profesori vor fi supuse votului.

© Photo London Uk – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Marxismul “cultural” (Scoala de la Frankfurt) a ajuns la Cambridge și acum își arată fața hidoasă. După ce a făcut prăpăd in Statele Unite, acum se revarsă și peste Europa. E pe drum și către România, nu mai are mult. Educati-va atent copiii și nepoții fiindca altfel se vor întoarce din Universități cu mintea bolnavă de comunism.

  2. Oamenii ăștia nu învață nimic din istorie! Niciodată reprimarea libertății de exprimare nu a dus la nimic bun! Dacă se întâmplă asta în universități, înseamnă că vin vremuri grele…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Rafila spune că a discutat cu Ligia Deca despre introducerea în școli a materiei “Educație pentru sănătate” / “Am semnat un protocol în acest sens şi cu Biserica Ortodoxă” / “Un termen rezonabil este anul 2024”

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a subliniat marţi importanţa introducerii în programa şcolară a disciplinei „Educaţiei pentru sănătate” și a precizat că a avut o discuție în acest sens cu ministrul…
Vezi articolul

George Simion, huiduit la Liceul Gheorghe Lazăr din București la începerea anului școlar / Simion a postat pe contul său de Facebook un clip montat cu prezența sa la liceu, în care nu apare nici o secvență cu huiduielile

George Simion, liderul partidului extremist AUR, a fost huiduit luni la deschiderea anului școlar de la Colegiul Național “Gheorghe Lazăr” din București, potrivit imaginilor filmate de Vice România. Imaginile arată…
Vezi articolul

LISTA Creștere de aproape 10 ori a numărului localităților în care rata de incidență a sărit de 3 la mie, într-o singură săptămână. Printre ele – Cluj-Napoca, Brașov și Oradea. În acestea școala rămâne deschisă pe baza ratei de vaccinare a profesorilor

În prima zi de școală din acest an calendaristic, 3 ianuarie 2022, erau 15 localități pe lista celor cu rata de incidență de peste 3 la mie, potrivit datelor Ministerului…
Vezi articolul

Studiu CRPE. Doar 10% dintre elevii români au acces la experiențe de învățare practică, prin comparație cu media de 61% din Uniunea Europeană. România alocă cei mai puțini bani per elev în învățământul profesional și tehnic

România alocă cei mai puțini bani pe cap de elev care studiază în învățământul profesional și tehnologic (IPT), de peste 10 ori mai puțin decât media europeană, potrivit raportului „De…
Vezi articolul