DOCUMENT Calendarul concursului pentru gradaţii de merit 2020 a fost schimbat. Depunerea dosarelor începe de luni, 25 mai

13.571 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Graficul desfășurării concursului pentru acordarea gradațiilor de merit – sesiunea 2020 a fost actualizat prin Ordin de ministrul Educaţiei, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial. Depunerea de către candidați a dosarelor începe luni, pe 25 mai.

Iniţial depunerea dosarelor se făcea între 25 şi 31 martie, dar procedura a fost amânată din cauza închiderii şcolilor.

Contestațiile se pot transmite și prin e-mail, mai prevede noul ordin de ministru, la o adresă afișată în acelaşi timp cu lista cu punctajele acordate în urma evaluării de către inspectoratul școlar.

Iată noul calendar pentru gradaţiile de merit 2020

“1. Detalierea punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului școlar, stabilirea numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal și pe discipline/domenii/niveluri de învățământ. Transmiterea propunerii Palatului Național al Copiilor către Ministerul Educației și Cercetării cuprinzând numărul de gradații ce urmează a fi acordate

Perioada: 5-6 martie 2020

2. Comunicarea fișelor de (auto)evaluare, a numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal și pe discipline/domenii/niveluri de învățământ de către inspectoratul școlar în teritoriu

Perioada: 9-10 martie 2020

3. Depunerea de către candidați a dosarelor la secretariatul unității/instituției de învățământ preuniversitar de stat, cu personalitate juridică

Perioada: 25 mai-3 iunie 2020

4. Depunerea dosarelor care conțin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului școlar

Perioada: 4-12 iunie 2020

5. Analiza dosarelor de către inspectorul școlar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ, și elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate; verificarea dosarelor și acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradației de merit; aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acestei liste la avizierul și pe site-ul inspectoratului școlar, respectiv la sediul și pe site-ul Ministerului Educației și Cercetării după aprobarea de către comisia de evaluare, în cazul Palatului Național al Copiilor

Perioada: 29 iunie-10 iulie 2020

6. Depunerea/Transmiterea contestațiilor privind punctajul acordat și stabilirea numărului gradațiilor de merit ce pot fi redistribuite

Perioada: 13-17 iulie 2020

7. Soluționarea contestațiilor de către comisia de contestații, validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acestora la avizierul și pe site-ul inspectoratului școlar, respectiv la sediul și pe site-ul Ministerului Educației și Cercetării, în cazul Palatului Național al Copiilor

Termen: până la 30 iulie 2020

8. Înaintarea la Ministerul Educației și Cercetării a listelor cu personalul didactic din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, cu personalitate juridică, validat, precum și listelor cu personalul didactic civil din unități militare de învățământ preuniversitar, validat, în vederea acordării gradației de merit

Termen: până la 7 august 2020

9. Emiterea ordinului ministrului educației și cercetării pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din învățământul preuniversitar de stat care beneficiază de gradație de merit

Termen: până la 24 august 2020″

Foto: pexels.com


6 comments
  1. Doamna ministru, cred si sper ca viitoarele platforme online sa aiba toate bibliotecile virtuale realizate de dumnealor, cei trădați, care au dovedit capabilitatea. Toti sa urce planificări, evaluări, activitati practice online, remedialele, voluntariatele ca sa ne ajute si pe noi, plebea. Plus ca nu trebuie sa mai plătești alti specialiști educationali ca sa doteze viitoarea platformă națională, unitară a invatamantului. Ce ziceți?

  2. Stire: se reia concursul pentru ”Gradatiile de merit”, bazat ca si pana acum pe bibliorafturi pline de hartii, uneori neacoperite cu competentele clamate, multe dintre ele nelegate efectiv de activitatea desfasurata la catedra!
    Numai strangatorii de hartii ”profesionisti” pot sa scoata, in aceasta situatie speciala, intr-o singura zi lucratoare, teancurile de documente, care au fost cu grija stranse si ordonate! Profesorii care isi dedica timpul elevilor nu cred ca pot sa fie atat de performanti in domeniul hartiilor!
    Ca si pana acum, se continua povestea clasica, unii cu munca, adesea altii cu beneficiile!
    Nu spun ca printre detinatorii de gradatii nu ar fi si profesori merituosi! Dar sunt si destui abonati la simpozioane si concursuri ”fantastice” si colectionari de hartii!
    Abonatii la gradatiile de merit nu trebuiau sa isi piarda continuitatea, nu? Nasol era pentru ei, ”oameni de valoare” pentru cei care fac regulile!
    Cati dintre ei au performat in online oare, in perioada precedenta, ca tot a fost o ocazie de demonstrare a calitatilor?
    Nu credeam ca cineva poate sa coboare mai jos in domeniul acesta fata de vechea guvernare, dar se pare ca m-am inselat!

  3. Ar trebui să se scoată aceste gradatii!
    Sunt unii profesori sau învățători care aleargă numai după hârtii pentru dosar si activitate la clasă mai puțin.

  4. Ar trebui să se scoată aceste gradatii ! Sunt unii profesori sau învățători care aleargă numai după hârtii pentru dosar si activitate la clasă mai puțin.

  5. ”Nimic nu se câștigă, nimic nu se pierde. Totul se transformă.”
    Se vede ca nu are importanta ca sistemul educational a fost prins cu totul descoperit de criza in care ne aflam! Oamenii care au avut pregatite din timp dosare burdusite cu hartii nu vor fi surprinsi de acest anunt pe ultima suta de metrii! Ei stiu sa adune cu truda, hartie cu hartie, sa se blindeze cu dosare, sa aiba acces (de multe ori chiar abonament) la ravnitele gradatii! Un profesor simplu, preocupat cu activitatea la clasa, nu are grija intocmirii de dosare pe criterii, subcriterii si punctaje. El va intra la ore, in clasa sau online, si le va desfasura, va acorda atentie meseriei pentru care este format! Dar, vai, ce sa vezi: Sansele pentru a fi premiat sunt nule! Multe alte activitati sunt bine punctate si rasplatite!
    Sa se afle public ca se depun dosarele de gradatie cu 4 zile inaintea demararii operatiei este deja translucid in privinta realitatilor din sistem! Cei care le aveau pregatite, hartiile aranjate frumos, ordonat, pe categorii, sunt oamenii de bine ai sistemului. Pentru ceilalti: ”Ghinion!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Geografia nu este materie de Bacalaureat în ”viziunea Andronescu”. Societatea Română de Geografie: un ministru sau un consilier nu doreşte ca Geografia să formeze conştiințe

O petiție lansată pe internet pentru menținerea Geografiei ca variantă de opțiune pentru examenul de bacalaureat a strâns deja peste 6.500 de semnături. Profesorii au reacționat astfel după anunțul de…
Vezi articolul

Două licee din România și trei din Republica Moldova, premiate de Organizația Internațională a Francofoniei pentru înscrierea pe o platformă de resurse nou lansată / Sute de cărți digitale și videoclipuri pot fi accesate gratuit

Peste 30 de școli și licee din lume au fost premiate de Organizația Internațională a Francofoniei (OIF) pentru înscrierea pe o platformă de resurse pentru profesorii de franceză nou lansată.…
Vezi articolul

Cîmpeanu anunță o regândire a sistemului de plată a cadrelor didactice, astfel încât să fie motivate pentru a preda în mediul rural. “E o creștere pe care am susținut-o și sunt convins că va exista această susținere în buget”

“Am o prioritate deosebită în a mă concentra. Este vorba despre o regândire a sistemului de plată a cadrelor didactice, astfel încât să fie motivate pentru a preda în mediul…
Vezi articolul
Dana Lica

INTERVIU Dana Lica, profesor de informatică și director al Centrului de Excelență Prahova: Dacă ținem elevii în bănci și noi, profesorii, stăm la tablă, atunci educația lor nu va fi completă. Trebuie să înțelegem că suntem piese de puzzle care le completează formarea în fiecare an școlar

Elevul trebuie împuternicit la ore și să i se acorde putere de a crea, de a vedea un rezultat al muncii lui, iar pentru a performa îi este necesar sprijin…
Vezi articolul