DOCUMENT Peste 32 de milioane de euro pentru proiecte care să ajute profesorii și școlile să crească nivelul de alfabetizare al elevilor – proiect / Care sunt criteriile de selecție pentru proiecte

1.868 de vizualizări
A fost lansat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru apelul necompetitiv de proiecte „Mecanisme de intervenție pentru alfabetizare funcțională în învățământul preuniversitar”, publicat de Ministerul Fondurilor Europene. Bugetul alocat apelului de proiecte este de 32 de milioane 850 de mii de euro. Printre activitățile eligibile sunt formarea cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial, pentru proiectarea și derularea unor activități de predare-învățare-evaluare eficiente, pentru a crește nivelul de alfabetizare funcțională a elevilor”.
  • Propunerile și observațiile pot fi transmise pe adresa de mail consultare.peo@mfe.gov.ro până la data de 09.05.2024.

Ghidul solicitantului pentru apelul necompetitiv de proiecte „Mecanisme de intervenție pentru alfabetizare funcțională în învățământul preuniversitar”, a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Fondurilor Europene.

Solicitantul eligibil este reprezentat de Ministerul Educației. Apelul se adresează reprezentaților de instituții publice /alte organisme publice aflate în subordinea/coordonarea Solicitantului – Ministerul Educației, cu atribuții în domeniul educației și formării profesionale, care îndeplinesc responsabilități instituționale în ariile de intervenție propuse de proiect.


Activitățile de subcontractare se realizează numai de către solicitantul de finanțare, nu și de către partenerul/partenerii acestuia.

Potrivit Ministerului Educației printre activitățile eligibile sunt:

  • Elaborarea reperelor pentru predare-învățare-evaluare, centrate pe alfabetizarea funcțională, precum și a descriptorilor asociați acesteia, pe baza analizelor și a studiilor tematice privind alfabetizarea funcțională, în corelație cu competențele din curriculumul național și cadrele de referință ale studiilor internaționale (PIRLS, TIMSS, PISA, ICILS, ICCS), și ținând cont de rezultatele elevilor români la aceste studii;
  • Dezvoltarea platformei funcționale suport, prin realizarea unui spațiu digital pentru derularea programelor de formare, și susținerea unor seturi de resurse educaționale suport elaborate ca portofolii finale la certificarea formabililor;
  • Elaborarea standardelor, itemilor, testelor de alfabetizare funcțională, corelate cu profilul absolventului învățământului primar, respectiv învățământului gimnazial;
  • Formarea și certificarea cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial, pentru proiectarea și derularea unor activități de predare-învățare-evaluare eficiente, în vederea creșterii nivelului de alfabetizare funcțională a elevilor;
  • Elaborarea și aplicarea unui mecanism de intervenție, în vederea creșterii nivelului de alfabetizare funcțională, în școlile pilot (comunitățile de învățare selectate la nivelul fiecărui județ/sector).
Criterii de selecție a proiectelor
Despre „Programul Educație și Ocupare“

Prioritate: P07 „Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic“

Obiectiv specific: ESO4.5. „Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)“

Acțiunea 7.e.1 Asigurarea calității educației pentru toți, în corelație cu dinamica pieței muncii și societății definirea unui nucleu al competențelor/standardelor de evaluare pe niveluri; elaborarea probelor de evaluare a competențelor

Acțiunea 7.e.3  Flexibilizarea și diversificarea oportunităților de formare și dezvoltare a competențelor cheie ale elevilor

Modele de documente necesare pentru a aplica pot fi descărcate mai jos:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai mulți tineri participă la un protest pro-Palestina pe un spațiu al Universității din București / Instituția spune că „nu poate fi implicată politic” și că are 2 studenți din Palestina, niciunul din Israel

Un grup de protestatari a ocupat, luni, un spațiu de pe Șoseaua Panduri din Capitală, aparținând Universității din București, ceea ce a determinat instituția de învățământ superior să reacționeze cu…
Vezi articolul

DOCUMENT De ce a eliminat Ministerul Educației, în anul 2000, examenul de admitere la liceu, testare pe care astăzi o vrea înapoi: este „o repetare inutilă a examenului de Capacitate și o supunere a elevului la eforturi suplimentare, nejustificate din punct de vedere pedagogic”

Ministerul Educației, care se pregătește acum să implementeze „reforma” admiterii la liceu prin introducerea unui examen suplimentar pentru elevii de clasa a VIII-a, a justificat renunțarea la admiterea la liceu…
Vezi articolul
Deschiderea școlilor

Sorin Cîmpeanu anunță că sunt 1.140 de elevi ucraineni înscrişi în şcolile din România, pe curriculum românesc, ca audienţi. Guvernul va modifica Legea educației pentru ca elevi ucraineni de clasa a VIII-a să poată intra la liceu fără examen: copii de la Şcoala de balet din Kiev vor să continue la Liceul Capsali, în clasa a IX-a

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă că numărul elevilor ucraineni audienţi în şcolile din România, pe curriculum românesc, va fi de 1.140  la începutul săptămânii viitoare, dintr-un total de aproape 34.000…
Vezi articolul