DOCUMENT Profesorii care fac programele școlare la pedagogie pentru liceele de educatori și învățători 2026 / Șeful DPPD al UB Ovidiu Pânișoară, Firuța Tacea, Mariana Crașovan, Laura Ciolan și Daniel Mara sunt coordonatori

9.621 de vizualizări
Foto: Colaj Edupedu.ro / Facebook.com/ Captură Europa Liberă România/ mastermillenium.ro/ Learningcenter.unibuc.ro/ ULBS
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul Centrului Național de Curriculum și Evaluare (CNCE, fostul CNPEE) componențele grupurilor de lucru curricular (GLC) pentru disciplinele de specialitate la liceele pedagogice. Aceste grupuri vor elabora noile programe școlare pentru liceu, cu aplicare pentru elevii care vor fi clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027.
  • Publicarea listelor vine la două zile după solicitarea Edupedu.ro adresată ministerului de a face publice comisiile aprobate încă din august.

Pentru pedagogia învățământului primar, coordonator științific este profesorul universitar dr. Ovidiu Pânișoară, de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației (FPSE) a Universității din București (UB), directorul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic (DPPD) al UB.

Coordonator științific al grupului de lucru pentru pedagogia educației timpurie este conferențiarul universitar Firuța Tacea de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației (FPSE) a UB. La pedagogie generală, coordonatoare este Mariana Crașovan de la Departamentul de științe ale educației al Universității de Vest din Timișoara (UVT).

Laura Ciolan de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației (FPSE) a Universității din București (UB) este coordonatoarea științifică a grupului de lucru pentru mediere școlară, iar Daniel Mara de la DPPD al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu coordonează științific grupul pentru pedagogia educației nonformale.

GLC 56 – Pedagogia învățământului primar:

  1. Iordache Georgeta – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
  2. Panișoară Ion-Ovidiu – Universitatea din București – Coordonator Științific
  3. Dascălu Radu – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Membru
  4. Negreanu Mirela Cristina – Ministerul Educației și Cercetării – Membru
  5. Marin Simona – Universitatea „Dunărea de Jos”, Galați – Membru
  6. Ilie Emanuela – Universitatea „Al. I. Cuza”, Iași – Membru
  7. Chițu Eugenia-Larisa – Colegiul Național „Preparandia-Dimitrie Țichindeal”, Arad – Membru
  8. Butaru Laura – Colegiul Național Pedagogic „Ștefan Odobleja”, Drobeta Turnu-Severin – Membru
  9. Dumitru Adriana – Liceul Pedagogic „Matei Basarab”, Slobozia – Membru
  10. Ciobotaru Anamaria – Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu”, Constanța – Membru
  11. Robu Adriana Maria – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  12. Vakulovski Carmina – Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Brașov – Membru
  13. Siretchi Mitre Liliana – Universitatea din București – Membru
  14. Lobonț Dorin – Colegiul Național Pedagogic „Mihai Eminescu”, Târgu Mureș – Membru
  15. Mareș Silvia – Colegiul Național „Constantin Cantacuzino”, Târgoviște – Membru
  16. Hristodor Claudia – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  17. Peștean Valeria – Colegiul Național „Preparandia-Dimitrie Țichindeal”, Arad – Membru
  18. Manolache Cristina – Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”, Botoșani – Membru
  19. Meseșan Nicoleta – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj – Membru
  20. Massari Ana – Universitatea „Al. I. Cuza”, Iași – Membru
  21. Pană Luminița – Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria”, Deva – Membru
  22. Palade Coralia – Colegiul Național Pedagogic „Carol I”, Câmpulung – Membru
  23. Botici Irina – Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria”, Deva – Membru
  24. Boșcodeală Felicia Elena – Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”, Buzău – Membru
  25. Pintilie Serinela – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  26. Ene Marian – Universitatea din București – Membru
  27. Misachevici Adriana – Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna”, Sibiu – Membru
  28. Datcu Paula Adriana – Liceul Teoretic „Nicolae Titulescu”, Slobozia – Membru
  29. Arghiuș Corina – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru
  30. Maxim Mădălina – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  31. Dincă Doinița Venera – Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu”, Constanța – Membru

GLC 57 – Pedagogie educație timpurie:

  1. Iordache Georgeta – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
  2. Firuța Tacea – Universitatea din București – Coordonator Științific
  3. Lăudoiu Daniela – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Membru
  4. Mircea Elena Nicoleta – Ministerul Educației și Cercetării – Membru
  5. Tămăian Ioana – Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj – Membru
  6. Chițu Eugenia-Larisa – Colegiul Național „Preparandia-Dimitrie Țichindeal”, Arad – Membru
  7. Petrache Anca – Colegiul Național „Iulia Hașdeu”, București – Membru
  8. Robu Adriana Maria – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  9. Romonți Adrian-Nicolae – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru
  10. Popescu Delia – Universitatea din București – Membru
  11. Siretchi-Mitre Liliana – Universitatea din București – Membru
  12. Radu Beatrice – Universitatea din București – Membru
  13. Paraschiv Alina – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  14. Dobrin Alicia – Liceul Pedagogic „Matei Basarab”, Slobozia – Membru
  15. Maican Cristina – Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”, Buzău – Membru
  16. Lică Carmen – Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională – Membru
  17. Hristodor Claudia – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  18. Velea Simona – Școala Națională de Studii Politice și Administrative – Membru
  19. Palade Coralia – Colegiul Național Pedagogic „Carol I”, Câmpulung, Argeș – Membru
  20. Câmpean Ioana-Maria – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru
  21. Nechita Ana Maria – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru
  22. Massari Ana – Universitatea din Iași – Membru
  23. Ciolan Laura Elena – Universitatea din București – Membru
  24. Pană Luminița – Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria”, Deva – Membru
  25. Nicolae Isabela-Mihaela – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  26. Rogoz Nicoleta – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași – Membru
  27. Mărghinean Raluca-Roxana – Liceul de Muzică „Tudor Jarda”, Bistrița – Membru
  28. Botici Irina – Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria”, Deva – Membru
  29. Maxim Mădălina – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  30. Ogruțan-Prața Laura-Angela – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru
  31. Nuț Ștefan – Liceul „Marin Preda”, Odorheiu Secuiesc – Membru
  32. Rădulescu Constanța – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru

GLC 58 – Pedagogia generală:

  1. Iordache Georgeta – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
  2. Crașovan Mariana – Universitatea de Vest, Timișoara – Coordonator Științific
  3. Rogoz Nicoleta – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași – Membru
  4. Ilie Emanuela – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași – Membru
  5. Ciobotaru Anamaria – Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu”, Constanța – Membru
  6. Lascăr Marilena – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  7. Petrache Anca – Colegiul Național „Iulia Hașdeu”, București – Membru
  8. Peștean Valeria – Colegiul Național „Preparandia Dimitrie Țichindeal”, Arad – Membru
  9. Nicolae Isabela Mihaela – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  10. Ichim Elena – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  11. Meseșan Nicoleta – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj – Membru
  12. Halaszi Monica – Colegiul Național „Liviu Rebreanu”, Bistrița – Membru
  13. Corcheș Horia Ciprian – Inspectoratul Școlar Județean Cluj – Membru
  14. Ștefănică Anda-Violeta – Colegiul Pedagogic „Ioan Popescu”, Bârlad – Membru
  15. Cojocaru Roxana – Colegiul Național Pedagogic „Carmen Sylva”, Timișoara – Membru
  16. Butnaru Simona – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași – Membru
  17. Maxim Mădălina – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  18. Ogruțan-Prața Laura-Angela – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru

GLC 59 – Mediere școlară:

  1. Iordache Georgeta – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
  2. Ciolan Laura-Elena – Universitatea din București – Coordonator Științific
  3. Șerbănescu Laura – Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – Membru
  4. Panișoară Ion-Ovidiu – Universitatea din București – Membru
  5. Ciobotaru Anamaria – Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu”, Constanța – Membru
  6. Lascăr Marilena – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  7. Standavid Beatrice Maria – Colegiul Național Pedagogic „Mihai Eminescu”, Târgu Mureș – Membru
  8. Popescu Delia – Universitatea din București – Membru
  9. Sirechti-Mitre Liliana – Universitatea din București – Membru
  10. Hristodor Claudia – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  11. Tomșa Raluca – Universitatea din București – Membru
  12. Nicolae Isabela-Mihaela – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  13. Maican Cristina – Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”, Buzău – Membru
  14. Barbacaru Mihaela Sorina – Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”, Botoșani – Membru
  15. Petrache Anca – Colegiul Național „Iulia Hașdeu”, București – Membru
  16. Dumitru Adriana – Liceul Pedagogic „Matei Basarab”, Slobozia – Membru
  17. Peștean Valeria – Colegiul Național „Preparandia Dimitrie Țichindeal”, Arad – Membru
  18. Vakulovski Carmina – Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Brașov – Membru
  19. Stanciu Laura – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru

GLC 60 – Pedagogia educației nonformale:

  1. Iordache Georgeta – Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare – Responsabil CNCE
  2. Mara Daniel – Universitatea „Lucian Blaga”, Sibiu – Coordonator Științific
  3. Tămăian Ioana – Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca – Membru
  4. Covaci Ariana Oana – Colegiul Național „C.D. Loga”, Caransebeș – Membru
  5. Matache Adriana – Liceul Pedagogic „Matei Basarab”, Slobozia – Membru
  6. Bălăceanu Elena Gabriela – Colegiul Național de Informatică „Matei Basarab”, Râmnicu Vâlcea – Membru
  7. Robu Adriana Maria – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  8. Firuța Tacea – Universitatea din București – Membru
  9. Peștean Valeria – Colegiul Național „Preparandia Dimitrie Țichindeal”, Arad – Membru
  10. Barbacaru Mihaela Sorina – Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”, Botoșani – Membru
  11. Manolache Cristina – Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”, Botoșani – Membru
  12. Ciolan Laura-Elena – Universitatea din București – Membru
  13. Nicolae Isabela-Mihaela – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  14. Maican Cristina – Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”, Buzău – Membru
  15. Șarlea Iuliana – Colegiul Național „Inochentie Micu Clain”, Blaj – Membru
  16. Iosifescu Carmen-Violeta – Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”, Buzău – Membru
  17. Hurgoiu Luminița – Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara – Membru
  18. Meseșan Nicoleta – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru
  19. Voicu Gabriela – Universitatea de Arte, București – Membru
  20. Maxim Mădălina – Colegiul Național „Elena Cuza”, București – Membru
  21. Vasluianu Andreea – Colegiul Național Pedagogic „Vasile Lupu”, Iași – Membru
  22. Nuț Ștefan – Liceul „Marin Preda”, Odorheiu Secuiesc – Membru
  23. Vas Radu-Attila – Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca – Membru
Context: Reforma programelor școlare pentru liceu

Pe 3 septembrie 2025, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat că lucrările comisiilor de specialitate au început, după constituirea echipelor de lucru. „(…) Sunt 1.500 de specialiști și am încercat să construim echipele cu oameni din mediul preuniversitar, învățământ superior și din cercetare. (…) Sper ca la finalul anului să avem o variantă pe care să o putem prezenta public”, a declarat oficialul la Euronews România, în emisiunea România lui Vitalie.

Publicarea listelor de către MEC vine după ce, pe 26 iunie 2025, au fost publicate în Monitorul Oficial noile planuri-cadru pentru liceu, prima schimbare structurală a curriculumului liceal din ultimii 20 de ani. Acestea stabilesc disciplinele și numărul de ore alocat fiecărei materii. Următorul pas este tocmai elaborarea programelor școlare, ce vor trebui finalizate până în noiembrie 2025, pentru ca la final de an să fie lansată licitația pentru manuale.

De ce este importantă reforma curriculară

Prima generație de elevi care va începe liceul după noile programe este cea care intră la liceu în septembrie 2026, urmând să susțină Bacalaureatul în 2030 după o nouă structură curriculară. Reforma are ca scop sincronizarea curriculumului liceal cu cel gimnazial, reformat în 2016, și reducerea decalajelor semnalate constant de profesori și organizațiile educaționale.

„Pariul meu este reducerea analfabetismului funcțional și creșterea participării la Bacalaureat. Dacă facem această schimbare curriculară și o implementăm din 2026, peste 4-5 ani ar trebui să vedem o modificare semnificativă”, declara ministrul Daniel David în iunie.

  • Reforma curriculară a fost ratată pentru elevii care au făcut clasa pregătitoare și au început gimnaziul în 2016 pe un curriculum nou, centrat pe competențe, nu conținuturi, așadar în primele două cicluri de învățământ. Ei ar fi trebuit să continue cu noi planuri-cadru și programe și la liceu, în 2020-2024, dar reforma lor curriculară a fost amânată de miniștri politicieni.
  • În schimb, în fiecare toamnă, profesorii de liceu au primit cu câteva zile înainte de începutul cursurilor „repere metodologice”, adică ghiduri în care au sugestii cum să armonizeze la clasă programa școlară din gimnaziu cu cea nereformată din liceu de două decenii.
Citește și:
Comisia profesorilor care scriu programele școlare de Informatică și TIC pentru liceu 2026 – LISTĂ / Eugen Boriga de la FMI-UB și Nicolae Țăpuș de la Academia Română – coordonatori științifici
Profesorii care scriu programa de liceu la Biologie 2026 – LISTĂ / Conferențiarul Dorina Podar de la UBB Cluj-Napoca, unul din antrenorii lotului de olimpici internaționali, este coordonator științific
LISTĂ Comisia de profesori care face programa de Chimie pentru liceu 2026. Vicepreședintele Academiei Române Marius Andruh coordonează științific grupul de lucru
Profesorii care scriu programa școlară de liceu la Fizică 2026 – LISTĂ / Conferențiarul Sebastian Popescu de la UAIC, antrenor al lotului de olimpici, coordonează științific comisia
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa de liceu 2026 la Geografie / Petru Urdea de la Academia Română coordonează științific grupul de lucru
LISTĂ Comisia de profesori care face programa școlară la Istorie – liceu, pentru elevii care intră clasa a IX-a în 2026 / Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, este coordonatorul științific al grupului de lucru
LISTĂ Profesorii care scriu programa școlară de Limba franceză pentru liceu 2026. Inspectoarea generală Delia Manuela Anghel și profesoara Sonia Berbinski de la Universitatea din București coordonează comisia
LISTĂ Profesorii care scriu programa școlară de Limba engleză pentru liceu 2026 / Inspectoarea generală Rodica Cherciu și profesoara Gabriela Slăvuțeanu de la Universitatea din București sunt coordonatoare
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa școlară la Matematică pentru liceu 2026 / Șeful CNCE Bogdan Cristescu, Gabriel Vrînceanu și Gabriela Streinu-Cercel conduc grupurile de lucru
LISTĂ Profesorii și inspectorii școlari care fac programa școlară de Limba și literatura română pentru liceu 2026 / Decana Facultății de Litere a UB, Oana Fotache Dubălaru, este coordonator științific


2 comments
  1. Alta tagma de impostori infiltrati peste tot in minister!

  2. OK! Foarte bine alese persoanele respective! Aceleași care s-au implicat și în proiectul Masterat Didactic și l-au făcut praf…!
    Felicitări dl Pânișoară și alții…!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Universitățile eșuează” în a încuraja studentele și studenții să sesizeze cazurile de hărțuire sexuală – Alianța organizațiilor studențești: 14 sesizări în 52 de universități, în 5 ani

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești a publicat o analiză făcută de Centrul FILIA, pe baza răspunsurilor oficiale primite de la 52 de universități, privind cazurile de hărțuire sexuală, potrivit G4Media.ro. Aceasta…
Vezi articolul

Propunerile societății medicilor de familie pentru începutul școlii: Fără adeverințe pentru sport sau avize medicale, vaccinare antigripală gratuită, programul „Masca și Dezinfectantul”

Școlile ar trebui să renunțe la birocrația medicală, începând cu adeverințele medicale pentru sport și avizul epidemiologic pentru (re)intrarea în colectivitate, iar familia ar trebui responsabilizată în cazul aparițiilor unor…
Vezi articolul