Ecaterina Andronescu, întrebată cine vor fi elevii care vor face un an suplimentar de gimnaziu: Nu trebuie să îmi cereți nimic concret acum

12.121 de vizualizări
Ecaterina Andronescu a refuzat să spună cine vor fi elevii care vor fi obligați să facă un an suplimentar, dacă nu reușesc să ia o anumită medie la Evaluarea Națională. Aceasta a dat de înțeles că ar fi vorba despre elevii care iau sub media 5, dar, potrivit cifrelor din prezent, ar însemna că 30% dintre elevii de gimnaziu să nu mai poată merge la liceu până când nu fac acest an suplimentar. Anul trecut, 45.494 de elevi au luat sub media 5 la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a.

Reporter: Ce înseamnă anul suplimentar?

Ecaterina Andronescu: Ne confruntăm de mai mulți ani de zile cu niște rezultate nu tocmai fericite la examenele de Evaluare Națională după clasa a VIII-a acum. Deci cei care nu promovează acest examen merg în continuare, parcurg fie studiile de profesionalizare, fie studiile liceale și ne trezim că nu promovează examenul de Bacalaureat. De ce? Pentru că marea lor majoritate nu reușesc să recupereze decalajele pe care le-au înregistrat față de programa pe care au parcurs-o. Ca urmare nu putem să mergem mai departe și să ne facem că aceste lucruri nu sunt așa cum vi le relatez eu acum. De aceeea, vom încerca pe de o parte în interiorul ciclului, și ați văzut propunerile de acolo, prin evaluare și prin remediere să eliminăm aceste lacune și în măsura în care pentru unii nu vom reuși, gândim că pentru ei poate anii de gimnaziu nu sunt suficienți. Și-atunci putem să gândim un an suplimentar.

Reporter: Și care vor fi elevii care vor face acest an suplimentar, cei care vor lua mai puțin de cinci la Evaluarea Națională, sau cum?

Ecaterina Andronescu: Deci dumneavoastră nu trebuie să îmi cereți nimic concret acum. Vom face așa cum o să rezulte din lege. Legea, la rândul ei, va fi scrisă după dezbaterile din teritoriu.

Reporter: Dar e important cum ați gândit măsura, de-asta vă cerem detalii

Ecaterina Andronescu: Da. Vedeți că noi, în acest moment, ne străduim, până când se va aplica viitoarea lege, nu știm când, ne străduim întâi să corectăm prin cursuri remediale. Dar dacă nu vom reuși să corectăm prin cursuri remediale, atunci probabil pentru aceia pentru care decalajele sunt atât de mari, eu… mă rog, în opinia mea, cred că acei copii au nevoie de o durată mai mare să acumuleze.

Reporter: Dar vor fi lăsați să ajungă în evaluare sau vor fi opriți?

Ecaterina Andronescu: Dacă ați urmărit schița, acolo ei pot merge în evaluare…

Reporter: Ați stabilit vreo limită când ați propus acest an suplimentar, adică v-ați gândit la niște elevi anume?

Ecaterina Andronescu: Deci eu nu cred că acesta este cel mai important lucru din ceea ce am discutat astăzi. Dar vreau să nu rămână nimeni…

Reporter: Încercăm să ne lămurim.

Ecaterina Andronescu: Niciun elev să nu fie lăsat și abandonat pentru că ritmul lui de învățare, pentru că trăiește sau vine dintr-un mediu social care nu i-a permis să fie susținut într-un mod corespunzător, să nu-l abandonăm, așa cum, din păcate s-a întâmplat.

Anul suplimentar pentru cine nu ia Evaluarea Naţională de la clasa a IX-a

Dacă în prezent rezultatele slabe de la Evaluarea Naţională de la clasa a VIII-a nu puteau împiedica elevii să meargă mai departe la liceu sau la o şcoală profesională, Ecaterina Andronescu propune un an suplimentar pentru “elevii care nu fac faţă”. Aceasta a precizat în timpul prezentării ”viziunii” că “nu înseamnă un an de repetenţie, dar un an în care să nu lăsăm pe nimeni să treacă peste fără să aibă acumulările absolut obligatorii până la acest nivel“.

Deşi ministrul l-a anunţat ca obligatoriu, documentul care însoţeşte propunerile oficiale prevede faptul că “școlile pot oferi un program remedial”, lăsând de înţeles că ar fi vorba despre o opţiune a şcolilor, nu o obligativitate impusă de minister.

  • Ce ar urma să facă elevii în anul suplimentar: programul trebuie să fie “adaptat nevoilor specifice elevilor, care să permită parcurgerea într-un an a anumitor discipline, îmbunătățirea nivelului de competențe și a notelor obținute. La finele acestui an, media pentru ciclul secundar inferior se recalculează ca medie cumulată pentru patru ani, iar elevul va reintra în procesul de selecție pentru ciclul superior cu noua medie”.

Citește mai multe despre Cum arată şcoala în “viziunea Andronescu”

 

 


2 comments
  1. Oare ce de ajung in clasa a VIII cu rezultate slabe? Din cauza parintilor ,ca nu vor, ca sunt prosti ,a mediului social sau din cauza invatatorilor care ii trimit in clasa a V -a fara cunostintele elementare, lipsuri care se adancesc in gimnaziu tot din nepasarea cadrelor didactice? Solutia este sa mai faca un an de scoala ???? Foarte bine ! Eu zic sa mai faca inca 2-3 …sa mai platim niste salarii degeaba !!!

  2. Aceasta doamna vrea sa iasa in evidenta prin prostie! Daca nu e in stare sa faca ceva pt invatamantul din Ro sa isi dea demisia! Vrea reforma in invatamant dar unde invata acesti copii si cate prostii nefolositoare li se baga in cap habar nu are duduia, ea doar vrea sa faca si inventeaza tot felu de aberatii visate peste noapte. Doamna Andronescu daca chear doriti sa faceti ceva incepeti cu corectarea manualelor pardon cartilor de corijenta pe post de manual unic care sunt pline de greseli, apoi simplificati materia faceti o diferenta intre prostie si necesitate, si nu in ultimul rand multe scoli au exagerat de multe lipsuri unele au conditii de evul mediu. Daca a-ti fi putin realista aceste lucruri ar fi prioritare nu grija pentru vacante, 4 feluri de bacalaureat, inca un an de gimnaziu si bineinteles indobitocirea copiilor… inca din cls 1 copiilor li se cere sa rezolve la matematica probleme la care trebuie sa scrie intrebari si ghiciti ce? Nu au cum sa scrie pt ca nu au invatat toate literele, daca din cls 1 sunt bulversati de prostie cu siguranta cu ideile supwr luminate o sa scoateti de pe bancile scolilor multe/multi Dancili

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scăderile de venituri pentru directorii de școli pot apărea din cauza unor erori ale aplicației de salarizare și din faptul că unii au atins maximul prevăzut de lege pentru salarii, susține liderul sindical Marius Nistor

Președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, Marius Nistor, spune că problemele cu salariile personalului din învățământ, printre care și scăderi de venituri pentru directori, ar putea avea două motive.…
Vezi articolul

Așezarea elevilor în sălile de examen doar cu colegi din clasă, la Evaluarea Națională, considerată legală de Inspectoratul Școlar Gorj, după sesizarea unui părinte privind încălcarea procedurii la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu / Secretarul de stat Lixandru susține că ar fi o interpretare conformă cu metodologia

Elevii de clasa a VIII-a de la Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu, care au participat la proba de limba română la Evaluarea Națională luni, ar fi fost așezați…
Vezi articolul

Noi, ca societate, nu valorizăm învățarea și cunoștințele. Noi valorizăm vacanța, spune profesorul Cătălin Ciupală / Dacă un profesor își dorește să fie eficient, atunci chiar trebuie să se autoperfecționeze, potrivit acestuia

„Noi nu punem valoare pe învățare. Noi, ca societate, nu valorizăm învățarea și cunoștințele. Dacă ne uităm în jurul nostru, foarte ușor remarcăm acest lucru: de la oamenii pe care…
Vezi articolul

Sesizările anonime în universități – blocate explicit prin noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a comisiilor de etică, în absența schimbărilor legislative promise de Guvernul Ciolacu după cazurile de abuzuri sexuale / Noile reguli pentru Comisii au fost publicate în Monitorul-Oficial după 4 luni de consultări

„Sesizările și reclamațiile anonime nu sunt luate în considerare”, prevede noul Regulament-cadru privind organizarea și funcționarea comisiilor de etică universitară, publicat în Monitorul Oficial după circa patru luni în care…
Vezi articolul