Elevii care urmează să explice materia unui coleg asimilează mai profund și pentru mai mult timp informația decât cei care învață pentru un simplu test – studiu

5.088 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Când un elev învață pentru un test, iar altul învață cu așteptarea că va trebui să explice subiectul unui coleg, al doilea va asimila, cel mai probabil, informația pentru mai mult timp și și o va înțelege mai bine decât primul, potrivit unui nou studiu publicat de Journal of Educational Psychology al Asociației Americane de Psihologie, semnalat de site-ul educațional Edutopia.

Studiul pleacă de la premisa, confirmată deja de alte studii, că învățarea este îmbunătățită atunci când cel care învață o face pentru a “preda”. Noua cercetare confirmă că acest lucru este valabil și atunci când există doar o așteptare ca materia să fie predată altcuiva, nefiind nevoie ca elevul să predea efectiv informația unui coleg. Analiza a urmărit să verifice în ce măsură acest lucru este valabil în privința memorării, respectiv înțelegerii materiei și dacă asimilarea este de durată.

După cum sunt redate rezultatele studiului de către Edutopia, cercetătorii au împărțit elevii din eșantion în două grupuri și au cerut fiecărui grup să învețe, la Științe, câte un pasaj despre efectul Doppler. Un grup a învățat pentru a se pregăti pentru un test, în timp ce elevii din celălalt grup au învățat așteptându-se să fie puși să transmită materia respectivă unui coleg.

  • Aceștia din urmă nu au mai fost nevoiți să “predea” materia. Dar toți elevii participanți au fost testați pentru a vedea în ce măsură au memorat informațiile și cât de bine au înțeles informația.

Analiza a dovedit că elevii din al doilea grup – cei care au învățat cu scopul de a transmite materia unui coleg – au dat rezultate mai bune atât din punct de vedere al duratei, cât și profunzimii învățării. Când au fost testați la o săptămână după momentul învățării, rezultatele lor au fost cu 9% mai bune din punct de vedere al memorării. Din punct de vedere al capacității de a trage concluzii, rezultatele au fost cu 24% mai bune.

Potrivit sursei citate, cercetarea sugerează că învățarea poate fi influențată semnificativ atunci când elevilor li se cere să se pregătească să predea materia unui coleg sau dacă sunt încurajați să se gândească: “aș putea să explic acest lucru cuiva?”.

Foto © Pressmaster | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Definiția partidului extremist și comportamentul acestuia, explicate de profesorul Florin Muller: Partidul extremist își mobilizează toate resursele pentru a stigmatiza presa critică la adresa sa prin atribute precum „antinațională”, „antiromânească”, „vândută străinilor”

Care este definiția unui partid extremist și cum îl putem recunoaște? Cum se raportează acesta la instituțiile statului și cum se raportează la presă? Sunt întrebări pe care EduPedu.ro le-a…
Vezi articolul

Fizicianul Cristian Presură: Primul manual de fizică pe care l-am coordonat, cel de clasa a VI-a, va ajunge pe băncile elevilor în toamnă și este bazat pe metoda investigației / De la an la an, echipele de autori lucrează pe baza de zvonuri, pentru că nu există un calendar precis din partea ministerului

Pentru elevi va fi o întâlnire de început cu fizică predată că știință de sine stătătoare. O întâlnire emoționantă, ce poate formă destine sau poate îndepărta complet elevii de această…
Vezi articolul

Material susținut de Viva Control

Primul an de catalog electronic în școli. Șase directori vorbesc despre cum au pilotat platforma, cum au primit profesorii tehnologia în viața lor profesională și ce influență are schimbarea asupra comunității școlare

A trecut primul an școlar din programul pilot în care 742 de școli au fost aprobate să utilizeze catalogul electronic. Avantajele catalogului electronic au fost explicate de 6 directori de…
Vezi articolul