Elevii cu cerințe educaționale speciale se pot înscrie la admiterea la liceu 2022, pe locurile destinate lor, până la data de 8 aprilie

15.769 de vizualizări
repartizare liceu 2020
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
  • De precizat este că 8 aprilie 2022 este data până la care trebuie obținut certificatul certificatului de orientare școlară și profesională emis de Centrul Județean/ al Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE). Până la aceeași dată se depune și se înregistrează de către părinte/reprezentantul legal, la unitatea de învățământ de proveniență, certificatul de orientare școlară și profesională. Vezi mai jos documentele de care ai nevoie pentru obținerea certificatului CES.

„Depunerea şi înregistrarea certifcatelor de orientare şcolară şi profesională eliberate de CJRAE/CMBRAE (care atestă existenţa unei cerinţe educaţionale speciale), în vederea înscrierii pe locurile distinct alocate pentru elevii cu CES, se va face de către părinte/reprezentantul legal al candidatului, la unitatea de provenienţă, până la data de 08 aprilie 2022”, conform sursei menționate.

Certificatul de orientare şcolară şi profesională este singurul document acceptat, pentru admiterea pe locurile distinct alocate candidaţilor cu CES în unităţile de învăţărnânt de masă, conform prevederilor art. 3, litera m) din OMECTS nr.5574/2011, cu modificările ulterioare, se arată în document.

Potrivit Ordinului 5150 din 30.08.2021, „pentru admiterea în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2022-2023, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București alocă, pentru integrarea individuală a elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES) proveniți din învățământul de masă și din învățământul special, locuri distincte în unitățile de învățământ de masă, peste numărul de locuri repartizat respectivelor unități de învățământ, în limita a 1-2 locuri suplimentare la clasă, cu respectarea prevederilor legale privind constituirea formațiunilor de elevi”.

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Cluj a decis ca activitățile de depunere a dosarelor în vederea obținerii certificatului CES și de eliberare a certificatului să se realizeze doar în baza unei programări prealabile, în intervalul orar 10:00 – 13:00.

Documentele pentru obținerea certificatului CES sunt următoarele:

Cerere orientare școlară și profesională:

Plan de servicii individualizat:

Raport de monitorizare:

Model certificat medical A5:

Fișa psihopedagogică:

Fișa medicală sintetică:

Fișa de evaluare psihologică:

Fișă de evaluare psiho-educațională (SEOSP):

Contract cu familia:

Calendarul admiterii candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă:

8 aprilie 2022: Obținerea certificatului de orientare școlară și profesională emis de Centrul Județean/ al Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE), care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului.

NOTĂ: Certificatul de orientare școlară și profesională este singurul document acceptat, conform prevederilor art.3, litera m) din OMECTS nr.5574/2011, cu modificările ulterioare, pentru admiterea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă. 

8 aprilie 2022: Depunerea și înregistrarea de către părinte/reprezentantul legal, la unitatea de învățământ de proveniență, a certificatului de orientare școlară și profesională emis CJRAE/CMBRAE, care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului, în vederea înscrierii acestora pe locurile distinct alocate în unități de învățământ de masă. 

9 mai 2022: Afișarea locurilor distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații elevi cu CES (1-2 locuri/fiecare clasă/grupă pentru fiecare filieră/profil/specializare/domeniu de pregătire/calificare).

27 mai 2022: Ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii, organizate de profesorii diriginți, privind admiterea pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru elevii cu CES.

NOTĂ: Ședințele vizează orientarea școlară a elevilor cu CES care doresc să candideze pe locuri distinct alocate în unități de învățământ de masă și la acestea pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai unităților de învățământ liceal, profesional și profesional dual de masă, specialiști din cadrul CJRAE/ CMBRAE, precum și alți factori reprezentativi. După fiecare ședință, se va întocmi proces-verbal de informare/instruire.

4 – 5 iulie 2022: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicită înscrierea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ. Introducerea în baza de date computerizată a datelor din fișele de înscriere, verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator.

NOTĂ: Orice fișă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare. Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită! 

7 iulie 2022: Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și comunicarea rezultatelor candidaților. Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere.

NOTĂ: Candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, pot solicita și primi o nouă fișă de înscriere pentru a putea participa la prima etapă de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023.

  • Amintim: Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a decis în februarie 2020 că elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate rromilor și copiilor din Republica Moldova. Hotărârea a fost luată după ce forul a fost sesizat de către Ana Dragu, psiholog clinician și președintele Asociației Autism Europa Bistrița.
  • În luna iunie a anului 2020, Monica Anisie, ministrul Educației la acea vreme, a emis Ordinul care a reglementat pentru prima dată, la admiterea la liceu 2020, locuri distincte pentru elevii cu CES (cerințe educaționale speciale) din școlile de masă și școlile speciale, peste numărul de locuri din unitățile respective de învățământ.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Am un copil cu CES, ( Asperger ) a obtinut la evaluarea din 2022 media 8,37 iar media finala cu cea 5-8 este de 8,62. Sal duc intr-o scoala speciala sa nu va deranjeze ?

  2. Doamne, ce egoiști sunteți! Ne meritam soarta ca nație! De asta se întâmplă ceea ce se întâmplă!

  3. Inainte de a ne pronunta asupra DISCRIMINARII POZITIVE si a importantei coeficientului IQ si a creioana paralelisme penibile intre situatia unui copil cu cerinte educationale specifice si un conflict militar provocat de divergente socio-politice si economice – incercati sa va autoevaluati gradul de empatie (este chiar un parametru de diagnosticare a unor tulburari din spectrul autistic) si sa va puneti in situatia acelor parinti si adolescenti neuroatipici (care de multe ori depasesc IQ mediu), despre care statisticile clinice dovedesc ca de cele mai multe ori recurg la autovatamare ( nu la agresivitate fata de cei din jur).
    Statul nu are suficiente resurse financiare si strategii adecvate pentru integrarea acestor tineri, deficientele lor nu sunt contagioase si nici nu cred ca pot fi pusi intr-o formula de competitivitate cu cei neurotipici, fapt pentru care sustin importanta alocarii unor locuri pentru elevii CES in cadrul invatamantului de masa, pentru acei copii pe care comisiile judetene (psihologi+medici+psihopedagogi+profesori, etc) ii evalueaza si ii considera integrabili.
    Parintii ar trebui sa se documenteze mai mult inainte sa formulaze opinii despre ce presupune un certificat CES pentru a se elucida asupra prejudecatilor pe care le transmit mai departe copiilor lor fata de cei care “beneficiaza” de un certificat CES. Mai trista e situatia celor care nu beneficiaza de o astfel de incadrare pentru ca la nivelul comisiilor, datorita lipsei resurselor sunt prioritizati doar cei care au si un certificat de handicap, ceilalti fiind lasati sa se descurce singuri cu familiile lor.

  4. Eu de cate ori vad o publicitate la TV , cea care spune ca si elevii cu probleme au dreptul sa invete intre cei buni, ma intreb daca ceilalti elevi, cei care doresc sa invete, si nu pot din aceasta cauza, NU AU dreptul la educatie ??
    Sa facem o paralela cu o clasa – Rusia de azi intre celelalte tari, elevul problema Rusia care isi bate joc si il cotonogeste pe elevul Ukraina. Nimeni nu poate face nimic, diriginte = ONU, bisericutele din clasa = NATO si altele, nimeni nu face nimic sa opreasca bullyingul. Societatea pierde, elevii ceilalti pierd, nimeni nu-l ajuta pe elevul Ukraina, pentru ca “legal ” nu poti face nimic.
    Acolo am ajuns.

  5. Iarasi discriminare pozitiva. Un copil cu nota foarte buna(gen 9,85 la un liceu foarte bun este sub linie). Imaginati-va cum este sa vezi asta si ca se suplimenteaza 1-2 locuri la clasa pentru elevi cu QI 75 spre exemplu. Tara cu susul in jos.

    1. Din pacate asa este.
      In plus, profesorii care predau la clase ij care este un astfel de elev, se intreaba mereu de ce nu se duc la invatamant special, intrucat nu poate lucra cu ei un profesor fara pregatire speciala.
      A-i integra intre elevii capabili sa învete este un fel deca spune. Invatatura nu este sa joci sotron.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației: 25.257 de elevi s-au înscris în învățământul profesional, dual și liceal tehnologic / În medie, elevii au completat câte 16 opțiuni în fișele de admitere la liceu

Astăzi au fost repartizați 113.480 de elevi în învățământul liceal de stat, dintre care 68.564 de candidați la filiera teoretică și 44.916 candidați la filiera tehnologică, anunță Ministerul Educației. Alți…
Vezi articolul

LISTĂ – ISMB a publicat lista cu locurile rămase libere la liceele din București, după înscrieri/ “Unii nu și-au dus dosarele, au plecat pe afară, la școli private”, spune inspectorul general școlar Vlad Drînceanu

Inspectoratul școlar general al Municipiului București (ISMB) a publicat lista cu locurile rămase libere după ce părinții au depus dosarele de înscrieri. Au rămas locuri la licee unde s-a intrat…
Vezi articolul