Elevii cu note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024 pot depăși această barieră „având încredere în ei” și ”obținând rezultate remarcabile” – inspectorul general adjunct din Dolj, județ unde doar 44% au primit note peste 5 la Matematică

15.952 de vizualizări
Sursa: Captura Facebook – TVR Craiova
„Cei care au luat note sub 5 pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile”, a apreciat profesoara Aida Ionescu, inspector general adjunct la Inspectoratul Școlar Județean Dolj, într-un interviu acordat TVR Craiova pe marginea rezultatelor elevilor din județ la simularea Evaluării Naționale 2024. Ea a arătat că în județ rata celor cu note peste 5 la Matematică, în cadrul simulării, a fost de aproximativ 44%, iar la Limba și Literatura Română – de aproximativ 74%. 

În prezentarea datelor oficiale, așa cum au fost reflectate în materialul TVR, ea a pus accentul pe rezultatele celor care au obținut peste 5 în cadrul simulării, inclusiv cu note de 10 la una dintre cele două probe.

Astfel, singura referire la cei care, în număr mare, nu au reușit să obțină note de minimum 5 la simularea EN 2024 a fost:

  • „Știm că se întâmplă că, de la simularea națională sau județeană, după caz, cum a fost în fiecare an, până la examenul propriu-zis din vară rezultatele se vor schimba, pentru unii de la bine la foarte bine, de la cei care au luat note sub cinci – pot depăși această barieră având încredere în ei, muncind și obținând rezultate remarcabile”.

Ea a consemnat că, din totalul de 4.233 de elevi prezenți la simulare, 3.163 au obținut note peste 5 la Limba Română (74%), iar 1891 – peste 5 la Matematică (44%).

Totodată, ea a arătat că nu a existat nicio medie generală 10, dar au existat o notă de 10 la Limba și Literatura Română și șapte note de 10 la Matematică.  

Din datele prezentate de Aida Ionescu, cel puțin în cazul școlilor cu cele mai bune rezultate se simte o diferență majoră între Craiova și restul județului. Astfel:

  • La nivelul notelor de 10, șase dintre notele maxime la Matematică s-au înregistrat la școli și colegii din Craiova. În alte localități s-au înregistrat o notă de 10 la Matematică (Bechet) și nota de la Limba și Literatura Română (Dăbuleni).
  • În ceea ce privește școlile cu număr foarte mare de elevi cu medii peste 5, ea a semnalat o școală cu „promovabilitate 100%” în Craiova (Școala Gimnazială Terraveda), Alte opt școli din Craiova și doar una din altă localitate (Țuglui) au avut peste 90% dintre elevi cu medii de cel puțin 5.

Declarațiile integrale:


10 comments
  1. Oare despre ce incredere vorbește?
    Undeva s a gresit m ai mult ca sigur scoala e vinovată nr.1 ….Rusine sa va fie,,bine ca vreti salarii mari”

  2. Doamna este pusa politic si sustinuta de partid!Are un discurs cu care tine sa nu supere ,discurs specific partidului din care face parte.Stiti vorba …vopsit gardul inauntru leopardul?Cam asa!
    Parintii continua sa plateasca meditatii copiilor( care pot!) iar doamnele se plimba pe la inspectorate ,minister ,scoli,etc ,dandu-si cu parerea in care nici ele nu cred.
    Profesorii trebuie evaluati asemenea copiilor,trebuie sa dea declaratii pentru rezultatele de la clasele unde predau si sa fie sanctionati.Apoi sigur se vor apuca de treaba sau vor pleca…Stiti cati tineri pregatiti si adaptati vremurilor asteapta catedre de lb.romana si matematica si nu au loc de pilosii din scolile de la oras?
    Sunt multi copii care chiar invata ,nu mai stigmatizati copiii,ei sunt doar victimile unui sistem bolnav in care nu avem oameni competenti dornici sa faca schimbari

  3. Ce-ar fii ca să nu se mai facă școală ? Oricum în momentul de față asta nu e școală .
    Copii s-ar orienta spre ceva care cu adevărat să le prindă bine în viitor.

  4. Individa asta , Aida Ionescu , e profesoara de religie și s-a transferat pe catedra de limba romană la Colegiul “Frații Buzești “. Pentru ca in sinea ei știe ca e paralelă cu limba romană , face orice ca sa ocupe funcții , numai sa nu ajungă la catedră. Până sa fie inspector general adj. a fost directoare la Scoala Populară de Arta . La fel ca ea e și cealaltă generaleasa , care a făcut schimb de posturi de la țara la oraș , la același colegiu . Sunt doua nulități care conduc învățământul din Dolj .

    1. In mintea ei, copiii care au obtinut note sub 5, in vara pot avea rezultate ” remarcabile”…habar nu are sensul si semnificatia cuvantului ” remarcabil”…Remarcabil= promovat cu 5?
      In toate structurile, invatamant, sanatate, administratie, as.sociala etc. sunt numai proaste puse politic, intolite si impopotonate, fara o minima cunoastere in domeniu. Studii adica diplome au, dar cumparate…

  5. Ha ha. Deci încrederea era problema. Sigur ca ajuta și încrederea, dacă ai și o bază. E ca și cum aș zice ca mă rog să am noroc de subiecte ușoare, dar eu nu am învățat/nu știu nimic. Mai lipsea să spună ca ar fi ajutat dacă se rugau😅

  6. Ha ha. Deci încrederea era problema. Sigur ca ajuta și încrederea, dacă ai și o bază. E ca și cum aș zice ca mă rog să am noroc de subiecte ușoare, dar eu nu am învățat/nu știu nimic. Mai lipsea să spună ca ar fi ajutat dacă se rugau😅

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Există componente de limbă română la liceu în programele școlare, dar cum nu sunt pentru Bacalaureat, sunt cam neglijate, spune profesoara și lingvista Rodica Zafiu / Școala ar trebui să se concentreze pe texte, cu răbdare – fără mari cantități de texte, dar cu o bună înțelegere a celor puține

Lecțiile de limba și literatura română de la liceu au componente de limbă, spune profesoara și lingvista Rodica Zafiu, însă „cum se întâmplă, din nefericire, la noi, ce nu se…
Vezi articolul

Material susținut de VIVA

VIDEO Directorii de școli să nu se mai zbată singuri în această încercare de a le cuprinde pe toate, spune Bianca-Virginia Ibadula, managerul Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Constanța, care folosește platforma Viva cu documentele necesare pentru fiecare unitate de învățământ

Avantajele platformei Viva au fost prezentate de 3 directori de unități de învățământ. Bianca-Virginia Ibadula, directorul Colegiului National Mihai Eminescu din Constanța, a spus că cei care conduc școlile ar…
Vezi articolul

UPDATE Alineatul din proiectul legii educației care ar fi discriminat elevii cu cerințe educaționale speciale a fost eliminat de Comisia de învățământ din Senat. Ministrul Educației, Ligia Deca: Din reacțiile societății civile am înțeles că acest articol ar putea fi folosit abuziv

Eliminarea discriminării create prin articolul 68, alin. 11 din proiectul legii Educației a fost solicitată de peste 100 de ONG-uri din rețeaua FEDRA și RO TSA , la care s-au…
Vezi articolul