Eliminarea examenului de admitere la liceu din proiectul legii Educației, varianta Deca, cerută într-o petiție Declic: ”Nu avem nicio garanție că examenele organizate de fiecare liceu în parte vor fi corecte și lipsite de corupție”

3.241 de vizualizări
Foto: © Nirut butrngam | Dreamstime.com
Eliminarea examenului de admitere la liceu prevăzut în proiectul legii învățământului preuniversitar, document publicat de ministra Ligia Deca luni, 27 februarie, este cerută într-o petiție online de pe platforma Declic: ”Nu vrem să revenim la un sistem de admitere în licee care favorizează discriminarea elevilor și lipsa de corectitudine în organizarea examenelor”.

”Sistemul de învățământ public este puternic politizat, directorii sunt numiți politic și ușor de controlat de către cei cu bani și influență. Astfel, nu avem nicio garanție că examenele organizate de fiecare liceu în parte vor fi corecte și lipsite de corupție”, scrie în textul petiției.

Apoi continuă: ”În lupta acerbă pentru un loc la liceele de elită, elevii care vor face meditații cu profesorii din liceele populare vor fi favorizați. Ei ar putea primi informații prețioase privind subiectele de examen. Totodată, lucrările lor de admitere ar putea fi verificate de aceiași profesori cu care au făcut meditații, nu de corectori imparțiali, din alte județe, așa cum se întâmplă la Evaluarea Națională.

Examenele de admitere, în plus față de Evaluarea Națională, sunt o dorință de ani de zile a liceelor de prestigiu. Directorii acestor licee invocă dorința de a avea elevi cât mai performanți, uitând de principiul fundamental al egalității de șanse din învățământul public”, se arată în prezentarea petiției Declic care duminică dimineața, 5 martie, avea peste 5.000 de semnături.

Luni, 27 februarie, Ligia Deca a prezentat proiectele legilor educației asumate de Ministerul Educației. În acestea este prevăzut un examen de admitere la liceu, care ar avea loc după evaluarea națională, și la care liceele ar putea scoate 60% din locurile pe care le are alocate la un profil. Pe aceste locuri elevii ar da probe scrise la două discipline, altele decât română și matematică, specifice profilului. Pentru restul de 40% din locuri, elevii vor fi admiși prin repartizare computerizată, ca în prezent.

Csaba Asztalos, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării: Ceilalți 40% de elevi sunt second-hand?

Ce se întâmplă cu elevii care vor intra pe baza repartizării computerizate, pe cele 40% locuri la un profil de liceu, rămase în urma examenului de admitere propus prin proiectul de lege a Educației de Ministerul Educației, se întreabă președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, Csaba Asztalos. Într-un interviu pentru Edupedu.ro, acesta atrage atenția asupra faptului că justificarea oferită de ministra Educației și de alți oficiali ai instituției potrivit căreia, pentru cei care dau examen de admitere, va fi o selecție mai bună a profilului și specializării, nu este una care să respecte principiul egalității.

Asztalos atrage atenția că prin astfel de măsuri și prin justificarea creării claselor „de elită” prin impunerea unui examen care să ducă la admitere pe anumite locuri „de elită” doar pentru 60% dintre locurile unei școli din sistemul de învățământ obligatoriu, de fapt „începem să polarizăm”. „Prin două tipuri de examene diferite, total diferite, vor intra elevi pe aceiași specializare”, lucru care contravine chiar misiunii învățământului preuniversitar, în opinia juristului, învățământ prin care ar trebui „să întărim și să creștem clasa de mijloc a elevilor care ating un anumit standard – în primul rând să nu părăsească școala și după aia să fie competitivi”.

Or eu consider că prin aceste proiecte de lege noi polarizăm și mai mult colectivul elevilor – vom avea elevi foarte, foarte slabi și cei care pleacă din școală, respectiv așa-zisa elită, așa zisa performanță”, spune Csaba Asztalos. Interviul complet, aici.

Foto: © Nirut butrngam | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
BREAKING Csaba Asztalos, președintele CNCD, despre examenul suplimentar de admitere la liceu: Principiul egalității nu este respectat, iar școala trebuie să ridice toți elevii la un anumit standard, nu să polarizeze / Pentru ceilalți 40% dintre elevi nu ne interesează dacă urmează specializarea care li se potrivește, ei sunt second-hand?
Admiterea separată la liceu poate fi organizată pentru cel mult 60% din locuri, potrivit proiectului legii învățământului preuniversitar. Prima generație care ar da acest examen de admitere este cea care intră în clasa a V-a în anul școlar 2023-2024 – Ligia Deca
Eliminarea examenului de admitere la liceu din proiectul de lege a Educației, cerută de Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Părinților
Admiterea separată la liceu va fi pilotată după ce va fi aprobată prin lege, anunță Ligia Deca. Ministrul Educației susține că elevii care doresc să dea examen de admitere s-ar putea pregăti prin programul „Școală după școală”
Am ajuns într-un punct în care a face educație a devenit aproape imposibil, spune directorul Colegiului Caragiale din București, Andreia Bodea: Pot fi trei examene, pot fi cinci evaluări, dacă ele nu au în spate un sistem de învățământ care să ofere șanse egale, care să ofere pregătire, care să ofere educație, degeaba facem această admitere la liceu

5 comments
  1. Mai d le Dunăre C- țin,vedeți oameni profesioniști și cinstiți la minister?Clar,dumneata ești surd și orb Impostorii de la minister pe care i plătește statul cu salarii generoase au toți copiii înscriși la scoli private sau scoli din alte țări.

  2. …eu zic sa eliminam toate examenele…și notele (ca în Finlanda..)…
    …și cred că cel mai “corect politic” ar fi ca la naștere pe lângă certificatul de naștere fiecare individ să primească și o diplomă de facultate pe care sa o completeze el…
    …mă întreb totuși… “idiocratia” crează idioți sau invers…!!?

  3. Toti elevii au drepturi egale.
    Repartizarea compiuterizata este cea mai corecta decizie in vederea ocuparii unui loc în liceele din Bucuresti .

  4. Egalitate de sanse pe naiba!
    Stim bine ca nu suntem deloc egali in ceea ce priveste accesul la educatie si nici nu vor fi curand copiii din Romania.. pentru ca sistemul de educatie “realizeaza” aceasta mareata “performanta”: inegalitatile sociale se rasfrang in inegalitati in privinta accesului la Educatie!
    Cat timp aproape jumatate din populatie e saraca, adio egalitate de sanse la Educatie pentru copii!
    Cum sa spui ca un elev amarat dintr-o comuna din Ialomita sau Tulcea are sanse egale la Educatie ca un copil de ministru din Bucuresti?!
    Eu sustin Examene de admitere peste tot, la toate liceele si la toate facultatile, altfel stim cum arata repartizarea aiurea computerizata!
    Am dat examen la liceu(teoretic) in 1970 si l-am terminat in 1974, cand am dat examen serios la facultate si asa eram elevi sau studenti de valori cat mai apropiate care impuneau si celorlati exigente si profesorii puteau lucra cu noi la nivel ridicat!
    Cat timp bagam la acelasi liceu elevi fara examen, sa nu ne miram ca invatamantul romanesc e pe ultimele locuri la testele PISA si numai cei pregatiti special obtin rezultate la concursuri si olimpiade!
    Cum sa faci invatamant performant cand iti vin elevi de la Giurgiu si Dabuleni unde nivelul e de Dabuleni!!!
    Clasele trebuie sa fie cat mai omogene, nu sa tinem in loc elevii performanti ca sa poata preda profesorul la nivelul tuturor…
    Ca sa ajunga Romania la egalitate de sanse in Educatie trebuie sa mai treaca ANI multi pana ce Rezultatele la BAC de exemplu sa fie comparabile la Gheorghe Lazar din Bucuresti cu cele de la Colegiul „Țara Bârsei“ din Prejmer, judetul Brasov sau de la Liceul Teoretic Roznov, judeţul Neamt…
    Pana atunci, asigurati buna pregatire a profesorilor si a elevilor la licelele unde nivelul de la BAC arata dezastrul din invatamantul romanesc!!!

    De ce repartizarea computerizata e paguboasa si trebuie Examen de Admitere la TOATE Liceele, uite un exemplu:
    “17 iulie 2013.
    Luni au fost repartizaţi computerizat la licee absolvenţii de gimnaziu, care s-au înscris la evaluarea naţională.
    Deşi au luat note sub 5, toţi au ajuns într-un final liceeni.
    Potrivit datelor furnizate Mediafax de Ministerul Educaţiei, cele mai mici medii ale ultimului admis s-au înregistrat la: Liceul Tehnologic “Dan Mateescu” din Călăraşi (ultima medie de admitere – 3,22), Liceul Tehnologic “Nicolae Mihăescu” Târgovişte (3,22), Liceul Teoretic Videle, judeţul Teleorman (3,31), Liceul Tehnologic “Mihai Viteazul” Vişina, judeţul Dâmboviţa (3,32), Liceul Teoretic Piatra, judeţul Teleorman (3,34), Liceul Teoretic Roznov, judeţul Neamţ (3,35), Liceul Tehnologic Halanga, judeţul Mehedinţi (3,36), Liceul Tehnologic Reviga, judeţul Ialomiţa (3,38), Liceul “Alexandru Odobescu” Lehliu Gară, judeţul Călăraşi (3,38) şi Colegiul Tehnic “Iuliu Maniu” Bucureşti (3,39).”

    E evident ca aceste Licee nu vor depasi niciodata acest nivel de mediocritate…
    Aici trebuie gasite SOLUTIILE care sa ridice nivelul profesorilor si al elevilor din gimnazii si licee cu rezultate dezastruoase, astfel incat aceste Licee la final de liceu, la BAC sa inregistreze imbunatatiri ale rezultatelor elevilor, viitori studenti… in plus, faceti ceva cu celebrele fabrici de diplome, furnizoare de diplome de licenta, masterat si doctorat pentru politrucii analfabeti… eu le-as desfiinta!!!

  5. Se vor lua toate măsurile că liceele să fie corecte la organizarea examenului.important este ca subiectele sa vina de la București iar corectările sa fie făcute de evaluatori corecți.Minisyerul nu trebuie sa dea înapoi în privința asta.Ca noi știm că la părinți și la elevi nu o sa le convină niciodată aceste evaluări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ipoteze privind declinul Imperiului Roman, contestate de câteva dovezi arheologice dintr-un oraș italian care ar fi început să regreseze cu 300 de ani mai târziu decât s-a crezut inițial – studiu al Universității Cambridge

Arheologii au dezgropat rămăşiţele unui teatru acoperit, ale unei pieţe şi ale unui port fluvial în situl unui oraş roman situat în centrul Italiei, descoperiri care contestă ipotezele privind declinul…
Vezi articolul

LISTĂ 9 școli pilotează anul acesta modelul de la Colegiul “Lazăr” din București: elevii de a XII-a fac doar materiile de Bacalaureat în ultimele două module ale anului școlar / Ministerul anunță 28 de noi școli-pilot

Lista celor 28 de școli-pilot în anul școlar 2022-2023 a fost publicată de Ministerul Educației. Acestea se adaugă celor 6 școli-pilot care funcționează din anul școlar 2021-2022 și care “au…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre salariile directorilor de școli: Acum se discută, în funcție de proiecția de buget pentru anul următor, care vor fi creșterile posibile / În urmă cu 2 săptămâni Guvernul anunța că s-au găsit soluții pentru eliminarea inechităților și se vor rezolva “în cel mai scurt timp”

Pentru salariile directorilor de școli, „am avansat deja niște propuneri tehnice de cum s-ar putea rezolva și acum se discută, în funcție de proiecția de buget pentru anul următor, care…
Vezi articolul
Inspecția specială

Concediul pentru directorii de școli, stabilit în contractul colectiv de muncă. Un director cu peste 15 ani vechime are un concediu de odihnă de 28 de zile lucrătoare, la care se adaugă și un concediu suplimentar între 5 și 10 zile

Concediul pentru directorii de școli și grădinițe este stabilit în contractul colectiv de muncă. Un director cu peste 15 ani vechime are un concediu de odihnă de 28 de zile…
Vezi articolul