Evaluarea Națională 2019. O problemă de geometrie dată la simulare fusese dată și în modelul de subiecte în aproape aceeași formă

4.757 de vizualizări
O problemă de geometrie dată elevilor de clasa a VIII-a la examenul de simulare a Evaluării Naționale 2019 este aproape identică cu cea publicată la același punct în modelul de subiecte pus de Consiliul Național pentru Evaluare și Examinare pe site-ul subiecte.edu.ro încă de anul trecut. Problema este tot la Subiectul I, tot la punctul 5, e notată tot cu 5 puncte, iar rezultatul este același.

La proba scrisă de Matematică, de la Evaluarea Națională 2019, susținută de elevii de clasa a VIII-a, aceștia au primit la Subiectul I, punctul 5 o problemă în care cerința este aceeași cu cea dată la în modelul de subiecte pentru Evaluarea Națională 2019 publicat la finalul anului trecut. Diferențele sunt între figurile prezentate, una fiind cub, alta paralelipiped dreptunghic cu baza pătrată, și între desenarea diagonalei pătratului A’C’ în prima problemă – AD’ în a doua.

SUBIECTUL I, punctul 5, Simulare. În Figura 1 este reprezentat un paralelipiped dreptunghic ABCDA’B’C’D’ cu baza pătrat. Măsura
unghiului determinat de dreptele BC și A’C’ este egală cu …°
SUBIECTUL I, punctul 5, model. În Figura 1 este reprezentat un cub ABCDA’B’C’D’ . Măsura unghiului determinat de dreptele AD’ și BB’ este egală cu …°

Potrivit baremelor celor două variante de subiecte, rezultatul corect pentru aceste două probleme este același: 45°. Modul de rezolvare fiind și el același. Barem simulare și barem model.

Rezultatele pentru proba scrisă de Matematică au fost următoarele:

  • 2019: 39,4% au obținut media 5 sau mai mare ca 5
  • 2018: 33,1% au obținut media 5 sau mai mare ca 5

Citește și:

Image by Gerd Altmann from Pixabay


1 comment
  1. Sunteti ca Radio Erevan. Nu era masina, era bicicleta, nu a primit, a dat…
    Numai ca voi nu radeti ci cautati scandalul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: Ne întrebăm de ce marile universități istorice din țară – București, Babeș-Bolyai din Cluj, Cuza – de ce nu sunt în top 500, în top 600? Unde sunt? Nu sunt performante? / România are rezultate de top, dar nu prin universități, ci prin mediul academic, trebuie să încurajăm concentrările academice

Universitățile din România sunt încă tributare reformei comuniste din 1948, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, care atrage atenția că structura sistemului de învățământ superior trebuie regândită profund…
Vezi articolul

Dezbatere publică în sistem de videoconferință pe tema modificării statutului elevului, organizată marți, 7 martie, de Ministerul Educației / Înscrierile se fac până pe 3 martie

Ministerul Educației anunță că organizează în data de 7 martie 2023, ora 14:00, în sistem de videoconferință, dezbaterea publică având ca temă proiectul de ordin pentru modificarea și completarea Statutului elevului (aprobat prin ordinul ministrului…
Vezi articolul

„Pactul pentru lectură”, anunțat de Asociația Editorilor din România împreună cu un calendar de evenimente pentru a reveni în rândul țărilor care prețuiesc lectura și educația / România se situează pe ultimul loc în UE la consumul de carte

Asociația Editorilor din România a anunțat că va lansa „Pactul pentru lectură” împreună cu un calendar de evenimente pentru anul 2023, care să aducă soluții pentru a reveni în rândul…
Vezi articolul