Educație Știri

Federația Elevilor din România condamnă adoptarea OUG care privează elevii de transport redus și decontarea navetei: Guvernul Dăncilă satisface baronii locali

Citire în 4 min
Federația Elevilor din România condamnă adoptarea proiectului de Ordonanță de Urgență de către Guvernul Dăncilă care privează elevii “de dreptul lor la transport redus și decontarea navetei în favoarea satisfacerii baronilor locali și a transportatorilor”, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Astăzi, 25 iunie a.c., Guvernul României a adoptat o ordonanță de urgență prin care a eliminat transportul în trafic județean din sfera serviciilor publice, făcând să dispară obligațiile (de serviciu public) transportatorilor de a acorda reduceri elevilor și de a acorda abonamente cu tarife preferențiale pentru elevi, în vederea decontării navetei”, spun tinerii.

Elevii atrag atenție că OUG are ca obiectiv “satisfacerea cerințelor președinților consiliilor județene și ale transportatorilor, așa cum se arată și în preambulul lui. Ca urmare a demersurilor pe care Asociația Elevilor din Constanța le-a întreprins, în vederea determinării Consiliului Județean Constanța să acorde reduceri pentru elevi, președintele autorității a sesizat problema mai departe, iar Uniunea Națională a Consiliilor Județene, în frunte cu președintele organizației, Marian Oprișan, au făcut presiuni în rândul Guvernului pentru ca autoritățile județene să fie scutite de aceste costuri”.

“În aceeași ședință de Guvern a fost adoptat, prin ordonanță de urgență, Codul Administrativ, act normativ ce prevede pensii speciale pentru aleșii locali. În acest sens, dorim să tragem un semnal de alarma asupra lipsei totale de interes a Guvernului față de educația din România, acesta preferând să trateze baronii locali ai partidului cu mai multă atenție decât chiar pe elevii acestei țări”, spun reprezentanții elevilor.

Andrei-Mihai Tănase, președintele Asociației Elevilor din Constanța, susține că, “urmare a deciziei de astăzi, coaliția baronilor locali și a conducerii Guvernului trimite zeci de mii de elevi din clasele școlilor sau ale liceelor acasă. Zeci de mii de elevi sunt, începând cu ziua de azi, condamnați la a trăi o viață fără educație, fără ca aceștia să aibă șanse la a trăi o viață decentă. Dacă aș fi în locul persoanelor ce conduc acest Guvern, aș demisiona în momentul doi.”

OUG, LA PRESIUNEA CONSILIILOR JUDEȚENE

Ministerul Dezvoltării menționează în nota de Fundamentare faptul că actul normativ a fost elaborat după ce Uniunea Consiliilor Județene a trimis două adrese (adresele nr. 89/12.03.2019 şi 89/13.03.2019) cerând aceste măsuri. Tot în nota de fundamentare se menționează că prin menținerea drept servicu public a transportului auto județean, se produce un impact asupra bugetelor Consiliilor Județene. Autoritățile erau nevoite să acorde subvenții sau compesații transportatorilor pentru reducerile făcute la biletele și abonamentele cu reducere.

Care sunt argumentele ministerului Dezvoltării

  • Proiectul de act normativ nu prevede abrogarea unor prevederi ale Legii educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, prin care sunt stabilite drepturile elevilor privind decontarea transportului de la și către unitățile de învățământ, deci nu are impact asupra decontării cheltuielilor de transport pentru elevi.”

În nota de fundamentare a proiectului, inițiatorul justifică urgența prin următoarele:

  • ”Ţinând cont că transportul rutier judeţean de persoane, considerat ca serviciul public determină efort bugetar în sarcina bugetelor locale ale judeţelor.
  • În lipsa neadoptării prevederilor privind eliminarea transportului judeţean de persoane din sfera serviciilor publice, consecinţele negative care ar putea fi produse constau în denaturarea substanţială a concurenţei precum şi posibila blocare a activităţii autorităţilor administraţiei publice judeţene.
  • Luănd în considerare că până la data de 2 decembrie 2019, Consiliile judeţene au obligaţia să încheie contracte de servicii publice de transport călători, situaţie ce impune măsuri urgente de clarificare a transportului judeţean rutier de călători ca fiind activităţi prestate în regim comercial

Ce spun elevii: 

  • „Chiar dacă dreptul propriu-zis al elevilor va exista în continuare, el va fi imposibil de aplicat, din cauza tarifelor ridicate practicate de transportatori. În momentul de față, prin OUG nr. 69/2016 sunt stabilite tarife maximale pentru abonamentele elevilor, acestea fiind constituite ca obligații de serviciu public”, potrivit unui comunicat al Federației Elevilor din România primit la redacție.
  • „În momentul dispariției tuturor obligațiilor de serviciu public (prin transferarea la regimul comercial), va dispărea și această obligație. Ca urmare, având în vedere că și în momentul de față există dificultăți privind decontarea navetei, considerăm că după aprobarea proiectului de ordonanță, acestea vor fi intensificate, din cauza faptului că Ministerul nu va avea fondurile necesare, așa cum s-a întâmplat între anii 2013 și 2016.”
Citește și:

 

 

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001
CONT EUR: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la Banca Transilvania pe numele "ASOCIATIA EDUPEDU PT EDUCATIE".

Te mai poate interesa

Titularizare 2019 Rezultatele la nivel național: 46,86% dintre profesorii prezenți la examen au luat note peste 7, cu 0,54 puncte procentuale mai puțini decât anul trecut

R.P.

Rezultate Titularizare București: 52,16% dintre profesori au luat note peste 7, iar 16,84% au obținut note sub 5

R.P.

Titularizare 2019: Cum se depun contestațiile la titularizare

R.P.

1 comentariu

x-link 26 iunie 2019 at 09:06

e o mare manipulare

dovada ?

cititi mai jos

de fapt se infiinteaza niste servicii de transport local la nivelul UAT-urilor / ADI (asociatii de dezvoltare intercomunitara), iar costurile sunt acoperite de catre autoritatile locale, nu de cele judetene (nu se bateau toti pt descentralizare si marirea autonomiei locale)

Articolul I

1. În tot cuprinsul legii expresia “local și județean” se înlocuiește cu termenul”local”.

—-

34. La articolul 42, alineatele (2) –(4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) Acoperirea influenţelor financiare rezultate din

reduceri de tarif la legitimaţiile de călătorie individuale pentru serviciul public de transport local de persoane,

aprobate pentru anumite categorii de persoane de consiliile locale, sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz,

sau acoperirea diferenţelor dintre costurile înregistrate de operatorul de transport rutier sau transportatorul autorizat pentru efectuarea serviciului şi sumele efectiv încasate ca urmare a vânzării legitimaţiilor de călătorie individuale

se asigură din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor după caz, până la nivelul tarifelor de vânzare către populaţie a legitimaţiilor de călătorie individuale.

  (3) Condiţiile concrete în care va fi acoperit costul călătoriilor potrivit prevederilor alin. (1) şi (2) sau costurile înregistrate pentru efectuarea serviciului public de transport local pe traseele nerentabile se vor stabili prin hotărârea de dare în administrare sau prin contractul de delegare a gestiunii serviciului public de transport local, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi în condiţiile reglementate de Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007 şi de Regulamentul (UE) nr. 360/2012 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis acordate întreprinderilor care prestează servicii de interes economic general.
 (4) Compensaţia pentru facilităţile prevăzute la art. 19^1 se acordă operatorului de transport public din bugetul local în condiţiile legii.

8.La articolul 1, alineatul (6), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„a) înfiinţarea de compartimente sau servicii de specialitate pentru serviciul public de transport local, cu sau fără personalitate juridică, după caz, denumite în continuare autorităţi locale de transport.”
9. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3 – Serviciile publice de transport local fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică şi cuprind totalitatea acţiunilor şi activităţilor de utilitate publică şi de interes economic şi social general desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale sau al asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară, sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale, în scopul asigurării serviciilor publice de transport local.”

http://www.mdrap.ro/userfiles/proiect%20OUG%20TPL.doc

Răspuns

Lasă un comentariu

* Folosind acest formular sunteți de acord cu stocarea și prelucrarea datelor dumneavoastră pe acest site.