HĂRȚI În ce țări și cum se deschid treptat sau parțial și unde rămân închise școlile, grădinițele și universitățile, la nivel european

4.173 de vizualizări
Școli inchise/redeschise in Europa – Sursa: Eurydice
“Am constatat că deja sunt o serie de țări din Uniunea Europeană care nu mai doresc să redeschidă școlile. Sunt câteva țări unde încă situația este în evaluare”, a spus președintele Klaus Iohannis luni, când a anunțat că școlile nu vor fi redeschise pentru majoritatea elevilor. Iată ce măsuri au luat până în prezent sau analizează țările UE, în privința redeschiderii școlilor, grădinițelor și instituțiilor de învățământ superior.
  • Cele mai multe state europene nu au hotărât încă ce se va întâmpla. Cele care au decis o redeschidere treptată au precizat că școala față în față se va redeschide treptat (fie pentru elevii din clasele primare, fie pentru cei care au de dat examene), că va fi opțională, că se va relua doar dacă pot fi aplicate măsurile necesare de protecție (mai puțini copii per clasă, folosirea măștilor etc.).

Printre ultimii care au luat o decizie în acest sens au fost Italienii. Șeful guvernului de la Roma a anunțat în weekend că școala se va redeschide în septembrie.

Unele țări – Cehia, de exemplu – au decis să redeschidă doar sau în special pentru elevii care au de dat examene. Alte țări, precum Danemarca sau Germania, au redeschis parțial școlile și urmează să continue procesul în funcție de evoluția situației. Școlile daneze au început cu elevii din clasele mici, germanii – cu elevii din diverse clase, în funcție de deciziile la nivel de land.

Și în Danemarca, și în Germania redeschiderea a fost marcată de proteste ale părinților și elevilor. În Franța, sindicatele amenință cu proteste din cauza planurilor de redeschidere.

Francezii vor o redeschidere din luna mai, în condiții stricte, în timp ce Norvegia dorește o redeschidere treptată de la sfârșitul lunii aprilie.

La mijlocul acestei luni (înainte de decizii precum ale Italiei și României), harta intențiilor europene în privința posibilei redeschideri a școlilor – centralizată pe platforma CE Eurydice și publicată săptămâna trecută – arăta astfel:
Harta scolilor inchise sau redeschise în Europa, la mijlocul lui Aprilie – Sursa: Eurydice, 20 aprilie
  • școli deschise (cu opțiune de participare) în mare parte în Suedia, deschise parțial în Islanda, redeschise recent în Danemarca
  • planuri de redeschidere parțială de la sfârșitul lunii aprilie – în Norvegia, Polonia, Elveția, Lituania
  • planuri de redeschidere la mijlocul lunii mai în Franța, termen intermediar pentru mijlocul lui mai și în Finlanda, Estonia și Letonia, Austria. În cazul Austriei, școlile se redescid întâi pentru elevii care au de dat echivalentul local al Bacalaureatului.
  • în Germania, școlile s-au redeschis în unele landuri, dar rămân închise în altele cel puțin până la începutul lunii mai. E considerată prioritară revenirea elevilor din ani care au de dat examene
  • în Cehia se vor redeschide, opțional, școlile primare, celelalte clase nu vor reveni la ore față în față, cu excepția elevilor din ani terminali care trebuie să dea examene
  • Cele mai multe țări nu au luat încă o decizie tranșantă în privința reluării școlii în format față în față.
Harta redeschiderii grădinințelor (sursa: Eurydice, actualizat 20 aprilie):
Harta europeana a gradinitelor inchise si redeschise – Sursa: Eurydice
Harta redeschiderii universităților (sursa: Eurydice, actualizat 20 aprilie):
Harta europeana a universitatilor inchise si redeschise – Sursa: Eurydice,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei sferturi dintre participanții la o consultare Salvați Copiii nu sunt de acord cu examene de admitere la colegii / Aproape 40% vor ca legea să interzică expres orice formă de acoperire a nevoilor școlilor cu banii părinților

Orice formă de acoperire a nevoilor școlii cu banii părinților ar trebui interzisă expres prin legea educației, consideră 39% dintre persoanele – cadre didactice, părinți, elevi – care au răspuns…
Vezi articolul

Noul concept de Matematică fără raționament sau cum ratează Ministerul Educației să testeze competențele din programă la examenele naționale pe care le organizează – analiza profesorului Ovidiu Șontea

Subiectele de Matematică de la examenele naționale din ultimii 20 de ani ratează să testeze o parte din competențele prevăzute în programa pentru această disciplină după care profesorii predau și…
Vezi articolul