În Iași, Brașov sau Ploiești, școala poate începe cu revenirea parțială la clase, la Constanța, Cluj sau Timișoara se aplică scenariul verde, potrivit datelor oficiale / 43 de localități mici sunt în scenariul roșu

15.128 de vizualizări
Sursa: Pexels.com
Jumătate dintre orașele mari și mijlocii ale României vor începe școala după primul scenariu, cel în care toți elevii sunt așteptați la clasă, iar celelalte urmează să înceapă școala după scenariul al doilea, în care va fi combinată predarea față în față cu cea online pentru mare parte dintre elevi, după cum reiese din documentul cu rata de infectare în localitățile României, publicat luni de Ministerul Sănătății. EduPedu.ro a luat în calcul 50 de municipii și mari orașe, iar dintre acestea 24 au o rată de infectare de peste 1/1000, iar 26 – sub 1/1000. Asemenea Bucureștiului, au rată de infectare mai ridicată municipii precum Alba Iulia, Oradea, Iași, Brașov sau Ploiești, pe când altele, precum Timișoara, Cluj sau Constanța au rata sub pragul de 1.

La nivel național, rata de infectare este:

  • peste 3/1000 de locuitori – în 43 de localități
  • între 1-3/1000 de locuitori – în 410 localități
  • sub 1/1000 de locuitori – în 2728 de localități

Dintre municipii, cea mai mare rată se înregistrează în orașele Bârlad (singurul muncipiu cu o rată de peste 2/1000), Bacău, Brăila, Giurgiu și Roman – toate cu o rată de peste 1,5/1000.

Nu există cazuri de municipii sau orașe mari încadrate cu „roșu”, adică printre localitățile cu rată de peste 3/1000.

Municipii cu rata peste 1/1000 locuitori, unde școala poate începe în sistem mixt:
  • București – 1,12
  • Alba Iulia – 1,11
  • Bacău – 1,99
  • Oradea – 1,13
  • Brașov – 1,19
  • Brăila – 1,67
  • Buzău – 1,09
  • Târgoviște – 1,40
  • Giurgiu – 1,61
  • Miercurea Ciuc – 1,21
  • Iasi – 1,22
  • Ilfov – orașele Otopeni 1,09, Popești Leordeni – 1,46
  • Piatra Neamț – 1,14
  • Roman – 1,60
  • Ploiești – 1,14
  • Tulcea – 1,31
  • Vaslui – 1,26
  • Bârlad – 2,25
  • Râmnicu Vâlcea – 1,20
  • Sighetul Marmației – 1,28
  • Lugoj – 1,49
  • Rădăuți – 1,02
  • Caracal – 1,04
Municipii cu o rată de sub 1/1000 de locuitori, unde școala poate începe fizic în clase:
  • Arad – 0,67
  • Pitești – 0,50
  • Bistrița – 0,58
  • Botoșani – 0,26
  • Reșița – 0,67
  • Hunedoara – 0,34
  • Călărași – 0.32
  • Cluj – 0,65
  • Constanța – 0,71
  • Sfântu Gheorghe – 0,77
  • Craiova – 0.84
  • Galați – 0,84
  • Târgu-Jiu – 0,87
  • Deva – 0,82
  • Slobozia – 0,84
  • Baia Mare – 0,52
  • Drobeta-Turnu Severin – 0,80
  • Târgu Mureș – 0,63
  • Slatina – 0,92
  • Satu Mare – 0,41
  • Zalău – 0,80
  • Sibiu – 0,74
  • Suceava – 0,96
  • Alexandria – 0,89
  • Timișoara – 0,89
  • Focșani – 0,84

Rata incidenței cumulate – numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile, raportat la 1.000 de locuitori – este criteriul epidemiologic pe baza căruia unitățile de învățământ decid scenariul pe care îl urmează pentru redeschiderea școlilor, astfel:

  • rata sub 1/1.000 locuitori – se optează între scenariul 1 și scenariul 2 pentru fiecare unitate de învăţământ în parte.
  • rata între 1-3/1.000 locuitori – se aplică scenariul 2 pentru toate unităţile de învăţământ din localitate.
  • rata peste limita de alertă de 3/1.000 locuitori – autoritățile pot decide suspendarea temporară a activităţilor didactice faţă în faţă și trecerea la predare online.

Cele trei scenarii:

  • Scenariul 1 – Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
  • Scenariul 2 – Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și Revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
  • Scenariul 3 – Participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități / lecții online
Citește și: DOCUMENT Scenariile propuse de Ministerul Sănătății sunt numerotate “Scenariul 1”, “Scenariul 2” și “Scenariul 3”. Cum se face alegerea scenariului pentru prima zi de școală


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Ministerul Educației decupează după cum îi convine informația științifică privind creșterea numărului de elevi în clasă: „ministrul și specialiștii din cabinetul său” prezintă studii favorabile, dar ignoră rapoartele care oferă argumente contra, inclusiv ce spun propriul Institut de Științe ale Educației și OCDE

Ministerul Educației și Cercetării a surprins, luni seară, 25 august, printr-un comunicat de presă în care, pentru prima dată, invoca studii internaționale pentru a susține o măsură din Legea Bolojan…
Vezi articolul

GRAFICE România, pe ultimele locuri în UE la rata de angajare a tinerilor între 15 și 29 de ani: mai puțin de două treimi dintre cei care nu urmează nicio școală și doar 2,5% dintre cei care sunt într-un program de educație au job

România ocupă unul dintre ultimele locuri în Uniunea Europeană în privința ratei de angajare a tinerilor cu vârste între 15 și 29 de ani. Astfel, mai puțin de două treimi…
Vezi articolul
Formatori pentru profesori de gimnaziu

O criză serioasă de profesori buni de matematică și științe „e predictibilă peste maximum 10 ani” – raportul de țară TIMSS 2019. Ce spune studiul despre problemele și necesitățile profesorilor la materii unde acum, elevii, iau “notă de trecere”, dar rămân la coada UE

“Datele agregate, atât la nivelul profesorilor de științe, cât și al celor de matematică, reprezintă un semnal de alarmă cu privire la asigurarea în timp a bazinului de profesori din…
Vezi articolul

Patru examene la finalul clasei a VIII-a, Bacalaureat din toate materiile, inclusiv arte, propunerile lui Daniel Funeriu pentru noua lege a educației: Dacă îți iei Bacalaureatul, trebuie să știi care e diferența între Van Gogh și Picasso

„Este absolut esențial să evaluăm la finalul clasei a VIII-a toate materiile predate sau un număr cât mai mare de materii predate. Dacă evaluez în clasa a VIII-a română și…
Vezi articolul