Încă 135 de școli și grădinițe au intrat astăzi în scenariul roșu. Ministerul Educației: 789 de unități de învățământ funcționează exclusiv online, iar 11.633 de școli sunt față în față

3.220 de vizualizări
Cei cu medii sub 5, școli profesionale
Ministerul Educației / Foto: edu.ro
Încă 135 de școli și grădinițe au intrat astăzi în scenariul roșu, anunță Ministerul Educației. În buletinul zilnic dat publicității cu scenariile de funcționare a unităților de învățământ din preuniversitar, la nivel național, Ministerul anunță că în total 789 de școli și grădinițe sunt astăzi în scenariul roșu, de la 654 câte erau ieri în aceeași situație.

Tot astăzi, 11.633 de unități de învățământ sunt în scenariul verde, care presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor.

Buletinul dat publicității de Ministerul Educației:

14.10.2020

Buletin Informativ

Ministerul Educației și Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel național, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare județ. 

Prin urmare, astăzi, 14 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

–  11.633 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

– 5.234 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 789 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online. 

Menționăm că dintre cele 789 de unități aflate în această situație, 233 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 556 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.  

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 14 octombrie, ora 12:00.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

World Vision România: Examenul de admitere la liceu propus de Legea Deca arată neîncredere în Evaluarea Națională și creează inechitate. Propunem ca evaluarea competențelor specifice de care un elev are nevoie pentru a face față unui anumit liceu să fie făcută prin analiza portofoliului educațional

World Vision România susține că examenul suplimentar de la finalul clasei a VIII-a propus de Legea Deca, ce le dă astfel liceelor posibilitatea de a-și realiza propriile concursuri de admitere,…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Ministrul Educației: Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt foarte importante pentru a putea ști unde ne aflăm, după aproape un an de predare online. Organizarea să fie la nivelul fiecărei școli

Ministrul Educației anunță organizarea Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. După ce anul trecut ele au fost anulate din cauza pandemiei COVID-19, “pentru anul…
Vezi articolul