Învățătorii de la clasele cu predare în limba minorităților acuză un nou caz de discriminare

1.953 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Învățătorii de la clasele cu predare în limbile minorităților naționale acuză un nou caz de discriminare. Începând din septembrie, sunt plătiți la la fel ca învățătorii de la clasele cu predare în limba română, deși au cu 4 ore mai mult de predat pe săptămână, relatează Kronika.ro.

Egalizarea salariilor pentru profesorii de la minorități și cei de la clasele române s-a realizat prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4165 din 27 iulie 2018. Fostul ministru Valentin Popa a echivalat normele de predare de la cele două secții și plata acestora, printr-un detaliu administrativ, potrivit sursei citate.

Concret, ordinul prevede că învățătorii de la secția de limbă română vor efectua alte activități didactice pentru a fi plătiți în aceleași condiții ca cei de la secția cu predare în limbile minorităților naționale. Învățătorii de la clasele de limbă română vor intra la orele de educație fizică, religie și limbi străine.

Cadrele didactice de la clasele cu predare în limba maghiară au semnalat Ministerului Educației discriminarea și anunță că se vor adresa instanței de judecată, scrie Kronika.ro.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat cu privire la o posibilă faptă de discriminare cauzată de Ordinul Ministrului Educației nr. 4165 din 27 iulie 2018 și a citat Ministerul Educației pentru data de 15 octombrie.

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Toate documentele comisiilor școlare, peste 360 de proceduri și acte manageriale în platforma instalată deja de peste 2.800 de școli. Soluția completă de Management Școlar – platforma Viva (P)

Platforma Viva este actualizată în timp real cu toate modificările legislative relevante, eliminând riscul de neconformitate și asigurând că unitatea de învățământ operează în conformitate cu cele mai recente reglementări.…
Vezi articolul

Cum este promovată lectura în școlile și liceele din Franța. Autoritățile au numit-o „Mare Cauză Națională”: programe de milioane de euro pentru cărți, activități și concursuri. Bilanțul proiectelor naționale franceze pentru lectură, anunțat de ministerul Educației, alături de viitoarele demersuri

Lectura a devenit prioritate națională în Franța, cu un accent de anul trecut și anul acesta pe continuarea de programe din anii anteriori care să sprijine cititul în școli. Fundamentată…
Vezi articolul

Caligrafie și poezii învățate pe de rost, IT la școala primară, opțional de limba latină pentru „raționament și abilități logice” – printre noutățile curriculumului ce va fi introdus în Italia în grădinițe, școli primare și ciclul gimnazial

Programele de știință și tehnologie, artele, limbile străine, dar și istoria și geografia Vestului și a spațiului mediteranean sunt priorități în noul curriculum care va fi aplicat, peste un an,…
Vezi articolul

Vineri, ultima zi de școală pentru elevii și profesorii din județele Ilfov și Suceava / De luni, între 6-10 februarie, este vacanța mobilă, decisă de inspectorate

Inspectoratul școlar județean (ISJ) Ilfov și Inspectoratul școlar județean (ISJ) Suceava au fost singurele din țară care au decis că vacanța mobilă să fie între 6-10 februarie. Alte 10 județe…
Vezi articolul