Jumătate dintre profesorii din Peru sunt vaccinați împotriva Covid-19, însă școlile se deschid când tot personalul va fi protejat împotriva virusului

359 de vizualizări
Copii în curtea școlii în Peru / Foto: 175235838 © Gorka Vega Barbero | Dreamstime.com
Școlile din Peru vor primi elevii cu prezenţă fizică a elevilor doar când întregul personal din învăţământ va fi complet vaccinat anti-Covid-19. Măsura vizează atât cadrele didactice, cât şi alţi angajaţi din acest sector. Decizia a fost anunţată marţi de ministrul peruan al Educaţiei, Juan Cadillo, relatează EFE, preluat de Agerpres.

În prezent, din cei 675.000 membri ai personalului din învăţământ la nivel naţional, doar jumătate sunt vaccinați cu schema completă, a declarat Ministrul Cadillo.

  • 339.221 de angajaţi (50%) sunt vaccinaţi cu ambele doze, în timp ce alte 95.813 de persoane (14%) au primit o singură doză de vaccin anti-Covid-19, precizează sursa citată.

Juan Cadillo a punctat că obiectivul este acela de a încheia vaccinarea întregului personal din învăţământ înainte de sfârşitul acestui an, pentru a putea permite elevilor din statul sud-american să revină în clase la reluarea cursurilor în 2022.

La debutul campaniei de vaccinare, în primele zile din februarie anul acesta, personalul din învăţământ nu a fost considerat prioritar, astfel încât persoanele din această categorie au primit vaccinul în funcţie de vârstă.

Școala în Peru în ultimii doi ani

Marea majoritate a elevilor peruani nu au mai intrat în şcoli de peste un an şi jumătate, de la încheierea anului şcolar 2019. De menționat că școala, în Peru, începe în luna martie și se termină în decembrie (sursa), astfel că în martie 2020, când copiii trebuiau să înceapă un nou an școlar, situația Covid-19 a fost declarată pandemie.

S-a forţat desfăşurarea cursurilor la distanţă şi online, un serviciu de care nu dispun milioane de peruani lipsiţi de mijloace financiare, mai transmite Agerpres.

Din acest motiv, guvernul peruan a acordat termen de 20 de zile Ministerului Învăţământului pentru a elabora un plan educaţional de urgenţă care să prioritizeze revenirea la cursurile cu prezenţă fizică.

Situația îmbolnăvirilor de Covid-19 din Peru

Peru, una dintre ţările cele mai afectate de pandemie, a înregistrat peste 2,1 milioane de cazuri confirmate de COVID-19 şi aproape 200.000 de decese. Este una dintre ţările cu cel mai mare indice de mortalitate din lume, raportând aproape 600 de morţi la 100.000 de locuitori, mai spune Agerpres.

Foto: 175235838 © Gorka Vega Barbero | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Un război prea mare in care miza e distrugerea si controlul total absolut iar tânara generatie a picat la mijloc din lipsa maturitatii, a dezinformarii si a manipularii grosolane. Pretul platit va fi prea mare, consecintele vor fi groaznice iar regretele vor fi tardive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare a elevilor și părinților către profesorii diriginți, pentru a aplica fișa de feedback la clase: Educația poate să aibă loc doar dacă elevii își dau interesul la ore și sunt interesați de ceea ce se întâmplă

„Doamnelor și domnilor profesori, credem împreună că educația poate să aibă loc doar dacă elevii își dau interesul la ore și sunt interesați de ceea ce se întâmplă. Acest lucru…
Vezi articolul

EXCLUSIV Noile contracte pentru profesori “pe durata de viabilitate a postului”. Ministerul Muncii: Sintagma nu este în legislație. Contractul individual de muncă NU poate fi încheiat pe durata de viabilitate a postului

Guvernul îi pune pe directori să le facă profesorilor contracte pe perioada de viabilitate a postului, deși sintagma nu este “prevăzută în legislația Muncii” – spune Ministerul Muncii, la solicitarea…
Vezi articolul

Daniel David, despre cazurile de violență în școli: Am trecut de la paradigma bazată pe autoritatea profesorului la paradigma vocii celui care strigă cel mai tare și de aici apar probleme / Ceea ce se face în sistemul de educație este o păcăleală, ca să nu spun o impostură, nu exista psiho-pedagogi

„Am trecut de la paradigma bazată pe autoritatea profesorului la paradigma vocii celui care strigă cel mai tare și de aici apar probleme”, a declarat Daniel David, rectorul Universității „Babeș-Bolyai”…
Vezi articolul