Libertatea academică este în declin puternic la nivel mondial, avertizează un grup de experți

849 de vizualizări
conducătorii de doctorate
Foto: Pixabay.com
Doar una din trei persoane trăiește într-o țară care garantează independența cercetării și a universităților, potrivit unui indice anual care avertizează asupra declinului libertății academice în întreaga lume, deosebit de accentuat în Rusia, China și India, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com și preluată de G4Media.ro.

Atacuri asupra libertății de exprimare, represiune și interferențe în universități, restricții asupra schimburilor între cercetători și chiar încarcerări … libertatea academică este „amenințată la nivel mondial”, potrivit indexului, întocmit de peste 2 300 de experți pe baza datelor colectate în 179 de țări.

Publicat în martie în cadrul raportului despre democrație al Institutului suedez V-Dem, indicele măsoară evoluția învățământului superior și a cercetării în ultimii cincizeci de ani, pe baza a cinci criterii (libertatea de predare și de cercetare, schimburile academice și exprimarea academică; autonomia universitară; integritatea campusurilor).

Citește articolul complet pe G4Media.ro


1 comment
  1. Când vrei să știi de ce lucrurile merg prost, caută traseul banilor. Interesul major al universităților românești e legat de împărțirea bănetului între clanurile de hiene, nu de calitatea educației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INFOGRAFIC Fetele de 15 ani tind să fie mai ambițioase decât băieții, dar să aibă comportamente mai puțin sănătoase și rezistență mai scăzută la stres – studiu internațional OCDE / Elevii tind să prefere anumite cariere în funcție de propriile competențe socio-emoționale

Elevii de zece ani raportează, de obicei, competențe sociale și emoționale superioare elevilor mai mari, anume cei în vârstă de 15 ani, iar fetele, mai ambițioase decât băieții, tind să…
Vezi articolul

Mentoratul cadrelor didactice – prezentat insistent ca instrument esențial pentru școală, în raportul-diagnostic al OCDE / Propuneri: Profil de competențe și criterii pentru selecția mentorilor, care să beneficieze de formare continuă și de finanțare

„Mentoratul este considerat un instrument esențial pentru modernizarea procesului de predare”, arată raportul-diagnostic al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) referitor la învățământul preuniversitar din România, analiză publicată săptămâna…
Vezi articolul

Rata abandonului școlar la final de gimnaziu – de 3 ori mai mare la sate decât la nivel național, în 2021-2022 / Situație ieșită din comun la oraș: mai mulți elevi din cohortă au încheiat, în 2022, clasa a VIII-a decât s-au înscris la pregătitoare – Raport

Rata abandonului școlar la sfârșitul gimnaziului a atins, în anul 2021-2022, cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu, însă, în mediul rural, este de aproape 3 ori mai mare, o…
Vezi articolul

Campanie intensă pentru atragerea de studenți români în Rusia, fără reacție, până acum, din partea autorităților române / Marile organizațiile europene de învățământ superior și cercetare au oprit contactele cu cele rusești / Oficial român: Cooperarea bilaterală în domeniul educației e suspendată

Rusia desfășoară de trei săptămâni, prin ambasada sa la București, o campanie intensă de atragere a tinerilor români către universitățile rusești, cu oferte de burse și alte promisiuni. În fața…
Vezi articolul